Resultat 1 till 4 av 4

om navigering

  1. #1
    thatjeevess avatar
    thatjeeves thatjeeves är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    40
    Hej.

    Jag har en hemsida som bara har en sida, nämligen index.html. Måste jag ha fler underlänkar än en i min sajt för att den ska vara seo-vänlig?

  2. #2
    Idas avatar
    Ida Ida är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Tyskland
    Inlägg
    9
    Finns de som kan svara utförligare på det här än mig men ett kort svar är ja, ju större sajt desto bättre.

  3. #3
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    som Ida säger, ja. Men om det är en en smal webbsida om ett smalt ämne och det är bra för användaren att samla all information på ett ställe så kör på det, men har du möjlighet att lägga information på olika sidor inriktade mot olika ord och fraser så gör det, om du tänker på SEO. Personligen tycker jag inte man ska skapa sidor för google utan tänk på användaren i första hand(detta har sagts otaliga gånger men man kan inte säga det för mycket). Detta tycker jag personligen är något som man förbiser när jag ser frågor och webbsidor från användare som hänger mycket på olika seo forum.

    Men du kommer nog inte kunna konkurrera ut en större site med en enkel html sida om du inte har ofantlig mängd text och bra med länkar till den.

  4. #4
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Generellt sett så har både Ida och welander rätt. Men jag kan även tycka att det oftast inte spelar någon större roll om du har en sajt med innehåll som reflekterar din domän. jag har gjort några sajter där det bara är en sida, då har jag jobbat mer med relevanta inlänkar och utlänkar kombinerat med bra och starkt content. Men som welander också säger. Tänk först på användarupplevelsen innan du tänker på SEO.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)