Resultat 1 till 3 av 3

Snabb hjälp nu med databasöverföring mellan e#bu@tik,se och magento!!

  1. #1
    ploppan73s avatar
    ploppan73 ploppan73 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    60
    Vi behöver hjälp (mot ersättning såklart) att föra över hela vår ebutik till vår nya magentoshop.

    Underlag är excelfiler med cellinformation om ALLA fält i vår gamla e-butik. Detta ska in Magento EXAKT som det ser ut i vår gamla e-butik. Vår nuvarande leverantör är "e#bu@tik,se". Jag misstänker att det blir en del scriptande för att få allt på plats... Vi söker någon som har erfarenhet av detta och som ni säkert förstår MÅSTE importen bli EXAKT.

    Ersättning enligt ö.k MEN det börjar bli bråttom.

    OBS. Importen kommer att ske vid två tillfällen, dels nu (snarast) för testning och layout samt en slutgiltig när det är dags för att gå online...

    Är det någon som känner sig manad så tveka inte att kontakta mig omg. Ett PM med telefonnummer så ringer jag upp.

  2. #2
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Bara en check:
    Om det ska in EXAKT i Magento så som det ser ut i er gamla e-butik är databasstrukturen återskapad i Magento så som den ser ut i er e-butik? Och i så fall varför har inte den som skapat Magento-databasen möjligheten att föra in allting? Borde vara något som är standard för den som levererar webshoppar i Magento att kunna imho.

    Jag misstänker att det här är ett rätt stort och omfattande jobb där hela Magento-installationen måste göras om för att anpassas för alla de fält och den data som finns i er e-butik idag. Och att ha så bråttom som ni har kommer att sluta i katastrof. Så mitt största tips är att sätta upp en plan för hur ni hanterar nertiden mellan att e-butiken går ner (antar att ni sagt upp den) och att ni får upp er egen Magento-butik.

    Tyvärr har jag inte tiden att praktiskt hjälpa er men kände att ni är på väg att springa ut för ett stup och jag vet få personer som vill ta i ett ospecat jobb med den panik och de krav på exakthet som uttryckts i meddelandet. Bästa rådet om ni nu sagt upp e-butik och avtalstiden snart är över är att ha en plan för hur ni hanterar att inte få upp Magento. Ha de mest konverterande produkterna listade med intressanmälan och sköt försäljningen via telefon eller liknande under nertiden.

  3. #3
    ploppan73s avatar
    ploppan73 ploppan73 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    60
    Ops! Jag kanske gasade på föööör mycket i tråden SÅ bråttom är det inte... Tid har vi, så mycket vi vill, det är jag som har "myror i brallan".. Vi byter när importen och Layoten är klar, inte före, men just importen är den svåra biten i det hela och snart är det juletider så jag vill vara ute i mycket god tid, inget annat. Magento Shoppen bygger vi (inte jag) själva .... Problemet är att vi inte vill "handknacka" allt jobb med databasen.... Magento installationen KAN göras om om så krävs .... Om det underlättar för den som ska göra importen .... EXAKTHET blir det automatiskt om det importeras rätt, eller? (Svaren kommer inte i den ordning som du har ställt dom, sorry för det). Svar JA- Det är säkert ett omfattande jobb som kräver sitt, både kunskapsmässigt och i antalet timmar.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Snabb fråga
    Av Johan1979 i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-18, 12:37
  2. Tagzbook för snabb indexering / cachning
    Av Mathias GBM i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-12-13, 17:59
  3. Hur få snabb indexering av Google?
    Av Magnusson i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 20:55
  4. Snabb indexering
    Av lamadjuret i forum Google
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 08:26