Resultat 1 till 27 av 27

SEO företag framtidsplaner

  1. #1
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Hej alla!

    Jag driver för tillfället ett företag. Men driven som jag är har jag planer på ett till. Jag tycker att sökoptimering är roligt & får väldigt bra resultat. Jag hade därför tänkt skapa ett "SEO företag".

    Tanken är att medan jag håller på med företag 1. Successivt ska skapa fler & fler hemsidor. Sen om några år då jag gjort hästjobbet med företag 1, ska börja med mitt SEO - företag. Där jag ska hjälpa folk att komma upp till en viss placering eller genom att sälja enstaka länkar.

    Jag har dock ingen aning om hur branschen ser ut. Så jag har några frågor:

    1. Låter det jag sagt ovan klokt alls?

    2. Hur många hemsidor, med varierande PR & ålder, behöver man för att vara konkurrenskraftig på marknaden?

    3. Sen är det lite intressant att veta hur mycket pengar man kan tjäna på det. Detta är självklart inte drivkraften. Men som sagt intressant att veta.

    4. Något jag missat & som är viktigt att veta?

    5. Finns det någon "allmän strategi" man bör följa?

    Tacksam för alla svar!

  2. #2
    larses avatar
    larse larse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    38
    Hej!

    1. Nej, jag reagerar främst på att du vill skapa siter för att sedan sälja länkar från dem. Google tycker inget vidare om det. Därav senaste Google-uppdateringen med Pingvinen. Vill du veta mera kan du googla detta: seobullshit google police

    2. Vet inte, men att döma från de större aktörerna som sysslar med spambloggar så har de tusentals "siter".

    3. De som är överjäkliga på seo kan tjäna en rejäl hacka, dvs mer än de flesta

    4. Lär dig så mycket som möjligt om seo du bara kan. Hur man skriver bra content, seriöst länkbygge, hur du optimerar siter.

    5. Om du vill ha en allmän strategi på hur du bedriver SEO, så börjar jag alltid med on-page, dvs. fixa allt tekniskt som kan göra att siten rankar dåligt. Därefter innehållet, och sist off-page, dvs. länkar, marknadsföring mm.

    Lycka till!

  3. #3
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Citat Ursprungligen postat av larse Visa inlägg
    1. Nej, jag reagerar främst på att du vill skapa siter för att sedan sälja länkar från dem. Google tycker inget vidare om det. Därav senaste Google-uppdateringen med Pingvinen. Vill du veta mera kan du googla detta: seobullshit google police
    Om jag förstod ditt svar rätt så borde alla SEO företag gå under?

  4. #4
    larses avatar
    larse larse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Bennet Visa inlägg
    Om jag förstod ditt svar rätt så borde alla SEO företag gå under?
    Ja ifall du menar att alla SEO-företag sysslar med att sälja länkar så borde det bli så. Som tur är jag är övertygad om att alla inte gör det. Finns så mycket mer man kan göra för få en website att ranka bättre. Googlade du: seobullshit google police ? Läs första träffen du får.

  5. #5
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Citat Ursprungligen postat av larse Visa inlägg
    Ja ifall du menar att alla SEO-företag sysslar med att sälja länkar så borde det bli så. Som tur är jag är övertygad om att alla inte gör det. Finns så mycket mer man kan göra för få en website att ranka bättre. Googlade du: seobullshit google police ? Läs första träffen du får.
    Ja okej. Då menar jag nog inte att sälja länkar. Utan att någon kontaktar mig för att få x antal länkar per månad för y kr i månaden. Fungerar detta?

  6. #6
    larses avatar
    larse larse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Bennet Visa inlägg
    Ja okej. Då menar jag nog inte att sälja länkar. Utan att någon kontaktar mig för att få x antal länkar per månad för y kr i månaden. Fungerar detta?
    Är inte det samma sak som att sälja länkar? Dvs. du får x antal kronor för att leverera y antal länkar

  7. #7
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Citat Ursprungligen postat av larse Visa inlägg
    Är inte det samma sak som att sälja länkar? Dvs. du får x antal kronor för att leverera y antal länkar
    Jo, i princip. Men att sälja länkar är väl inte farligare än att byta länkar? Som storyn du hänvisade till så var det att han hade lagt upp något på ebay & blev ägd av google.

    Tala klarspråk med mig. Hur fungerar ett SEO företag idag?

  8. #8
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Citat Ursprungligen postat av larse Visa inlägg
    Ja ifall du menar att alla SEO-företag sysslar med att sälja länkar så borde det bli så. Som tur är jag är övertygad om att alla inte gör det. Finns så mycket mer man kan göra för få en website att ranka bättre. Googlade du: seobullshit google police ? Läs första träffen du får.
    Tror du att något SEO-bolag är lika dumt som han är? Om man är så öppen med att man säljer PAGERANK så är det klart att man åker dit! Det finns fina höga PR-sidor som säljer jos idag, men de annonserar det inte på samma sätt som han gjorde. Dessutom är den svenska ankdammen väldigt liten.

    Det finns knappast något SEO-bolag som inte säljer länk idag. Man kan inte nå toppen på ett medelsvårt till svårt sökord med bara on-page.

  9. #9
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Citat Ursprungligen postat av SEOJonas Visa inlägg
    Tror du att något SEO-bolag är lika dumt som han är? Om man är så öppen med att man säljer PAGERANK så är det klart att man åker dit! Det finns fina höga PR-sidor som säljer jos idag, men de annonserar det inte på samma sätt som han gjorde. Dessutom är den svenska ankdammen väldigt liten.

    Det finns knappast något SEO-bolag som inte säljer länk idag. Man kan inte nå toppen på ett medelsvårt till svårt sökord med bara on-page.
    Ja okej! Om jag nu ska börja köpa domäner successivt & för att de ska vara så bra som möjligt för kunden. Här kommer en del frågor

    1. Finns det olika bra domännamn?

    2. Skillnader mellan olika toppdomäner? Är .se bättre inom Sverige? Men .com om man vill sälja till andra länder?

    3. Om man vill öka antalet länkar. Är det bra att ha 50% "vanliga hemsidor" & sen 50% subdomäner som .n.nu / .wordpress.com / .x.xx ? Eller ska man köra på 100% "vanliga hemsidor" ?

    4. Att skaffa en ny hemsida i veckan. Är det för lagom? Måste man bara programmera klart den? Eller måste man ha innehåll också för att sidan ska börjar åldras?

    5. Ät det bättra att gå inom en viss nisch? Eller brett?

    Som sagt, många frågor. Vill göra rätt från början!

  10. #10
    larses avatar
    larse larse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av SEOJonas Visa inlägg
    Tror du att något SEO-bolag är lika dumt som han är? Om man är så öppen med att man säljer PAGERANK så är det klart att man åker dit! Det finns fina höga PR-sidor som säljer jos idag, men de annonserar det inte på samma sätt som han gjorde. Dessutom är den svenska ankdammen väldigt liten.

    Det finns knappast något SEO-bolag som inte säljer länk idag. Man kan inte nå toppen på ett medelsvårt till svårt sökord med bara on-page.
    Helt rätt, on-page räcker oftast inte hela vägen, men många av dessa köpta länkar brukar ha tvivelaktig kvalitet och kan göra mer skada än nytta.

  11. #11
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Jag tycker att du borde börja med att köpa och läsa boken The Art of SEO som bl.a Rand Fishkin @ SEOMoz har skrivit. Den ger dig förståelse för hur sökmotorerna fungerar från grunden och uppåt och du kommer att få en väldans massa nyttig information. Grundläggande kunskap är A och O. Utnyttja sommarledigheten till detta ;-)

    Som svar på dina frågor ovan:

    1. Ja
    2. Ja, ja
    3. Endast google vet och det är mycket mer komplext än så. Du kan få ett par domäner att kolla upp så kommer du att se vad som fungerar och inte fungerar.
    4. Att skaffa en ny hemsida i syfte att göra vad? Som satellit? Sidan måste vara online med content och vara spindlad för att starta åldringen. Sen (har jag hört) tar det ytterligare 4 år innan den är helt grön i Gs ögon. Varje gång du byter ägare så tappar du en del igen.
    5. Om du ska undvika att länka väldigt många klienter från samma sidor (och därmed skapa footprints för G att följa) så måste du gå brett. Då kan du länka flera olika klienter från samma sida. Du kan även köpa länk från underleverantörer förutom att ha ett eget nät till en början. Du kommer att märka att det kommer att krävas ett stort antal sidor för att täcka en klients behov.
    Senast redigerat av SEOJonas den 2012-06-25 klockan 21:30.

  12. #12
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    1. Vilka är bättre än andra då?
    3. Ja okej. Jag tror jag kör 80% "vanliga" & 20% tex .n.nu / .wordpress.com .blog... osv. För att späda ut lite.
    4. Jag vill skaffa 1-2 nya hemsida varannan vecka. Syftet är att öka antalet hemsidor så att jag har runt 200 hemsidor med pr 2-3 att starta med när jag börjar på riktigt.
    5. Ja okej. För att google inte ska spåra, har jag hört, bör man inte länka till en hemsida från fler än 15-20% av mina hemsidor. Så man kan ju ha lite olika nischer för de mest populära områdena. Man kommer ju ändå bara kunna välja 1/5 av ens hemsidor. Då kan man ju välja de med bäst nisch, sen kanske någon "blog", någon n.nu hemsida osv. Hur låter det?

  13. #13
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Att skala upp ett länknätverk kräver oerhört mycket jobb och mycket kunskap(erfarenhet). Inget av proffsen på detta forum kommer ge dig exakta receptet på hur stor andel siter du ska ha i en viss nisch, hur många länkar som man kan länka ut från en specifik typ av sida osv.

    Anledningen? Ingen vet exakt. Det handlar om att testa! Learning by doing. Trial and error. Visst kan man samla på sig en hel del grundläggande kunskap genom att läsa detta forum, seroundtable, seobook, seomoz , searchengineland och alla andra siter med SEO-inriktning men inte ens om du mashar ihop all info kommer du få fram exakta siffror på vad som fungerar.

    Dessutom är det resurskrävande. Du behöver fördela allting snyggt över olika IP:n, du behöver massor av content, och ja just det, dina siter som du ska länka ifrån behöver ju också inlänkar Ser du dilemmat där?

    Du nämnde att du får bra resultat. Frågan är kan du leva på dina siter idag? om ja så bra jobbat! Om inte, se till att bygga upp en tillräckligt med siter så att du åtminstone kan ta ut en någorlunda anständig lön och samtidigt bygga en portfolio av siter för det är nog inte många kunder som kommer göra beställningar från dig om du inte kan visa upp vad du har gjort tidigare och kan dina saker.

    Baserat på de frågor jag ser i denna tråd så skulle jag starkt rekommendera dig att börja med att läsa en SEO-bok tex den Jonas rekommenderade.

    Och slutligen, fokusera på vad du ska bygga nu, inte långt in i framtiden. Långsiktiga mål är bra men ingen vet hur branchen ser ut om några år.

  14. #14
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    I princip alla SEO-bolag säljer ju indirekt länkar. Utan länkar kan man inte ranka bra när det blir lite konkurrens. Sedan finns det mer eller mindre bra metoder att fixa länkar till sina kunder.

    Din idé om att skapa sajter som du sedan kan länka till kunder från är inte helt dum. Däremot är det inte bara att fixa ett 100-tal sajter och börja länka på. Risken är stor att Google genomskådar ditt sajtnätverk om du inte är försiktig.

    Läste precis denna tråd och misstänker att det är denna typ av gratissajter som du har i åtanke. Jag skulle starkt avråda dig från att enbart ha sådana som länkresurser. Mest för att dina sajter blir koncentrerade till ett fåtal olika huvuddomäner, t.ex. sajt1.wordpress.com, sajt2.wordpress.com osv. Det bästa är att ha dem på riktiga domännamn och utspridda på flera ip-nummer/webbhotell. Helst inte mer än 10 sajter per ip.

    Du behöver dessutom fixa inlänkar till alla sajter. Utan inlänkar till dem är de praktiskt taget värdelösa att länka från.
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

  15. #15
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Ja okej. Börjar få lite klarare bild om hur allt ska gå till. Men om vi skulle komma fram till något rent konkret om hur man gör. Är det någon som har ett förslag på hur man bör göra som bäst?

    Mina spontana tankar:

    1. Skapa så många sajter som möjligt.
    2. Starta ett system för hur man ska få dem till pr 2-4.
    3. Länka inte från mer än 15% av mina sajter till en kund.
    4. Variera webbhotell, toppdomäner, någon gratissajt.
    5. När man börjar få budget kan man köpa några hemsidor också.

    Några fler förslag? Ser ni någon ev. förbättring? Webbhotell från olika länder?

  16. #16
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Ok, här kommer lite konkreta tips.

    1. Bygg en huvudsite inom en nisch(Nåt där det finns pengar och trafik. träning och hälsokostprodukter kanske?). 10 sidor unikt innehåll á 300-400 ord. Varje undersida ska kunna dra trafik på sökfraser inom nischen.

    2. bygg 5 siter på olika gratishemsidasiter inom nischen. varje site ska ha 5 sidor unik content á 300-400 ord.

    3. bygg 5 siter på egna domäner inom samma nisch. varje site ska ha 5 sidor unik content á 300-400 ord.

    4. Alla satelitsiterna ska ha 20 inlänkar var från olika siter dvs inte bara regga dem i samma länkkataloger utan från 20 olika siter.

    Samma gäller för huvudsiten. 20 inlänkar från olika siter.

    - Se till att mixa upp ankartexterna (domännamn >50% , fraser ~30% , exakt sökord <20%)
    - bomba inte in alla länkar på samma dag
    - Hitta gärna smala sökfraser(som är enklare att ranka på) till satelitsidorna så att även dessa kan generera trafik och "betala sin egen hyra" som jag brukar kalla det.
    - Länka inte alla satelitsidor till huvudsiten direkt utan vänta nån månad eller två så då du fått allt indexerat och lite förtroende i Googles ögon. Och självklart inte länka alla på en gång.
    - Länka inte bara till huvudsidorna utan även undersidor på dina siter

    Det blir 60 sidor innehåll att fixa ihop och 220 länkar att bygga till att börja med.

    Huvudsiten kräver förstås kontinuerligt jobb med mer innehåll och länkar. Detsamma gäller satelitsiterna men inte alls i samma omfattning.

    Upprepa steg 3 och 4 tills du är nöjd(ja steg 2 går ju men gratissidorna vill man som sagt inte ha allt för mycket på).

    När du är nöjd välj nästa nisch och börja från steg 1.

  17. #17
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Ja okej. Tack!

    Vilken PR kan man vänta sig att få från 20 länkar? Pr 2? (självklart beror det på vilka länkar man får ifrån).

    Ska man välja en unik nisch helt? Man ska ju länka till andra sidor sedan. Känns onödigt att bygga upp 200 sidor om tex. träning? Eller kan det vara stora företag tex affärer, kosttillskott försäljare osv som ber om länkar?

    Har du något tips på hur man kan få ihop 20 unika länkar till varje site? Byten? Köpa? Länkkataloger kan man ju i princip glömma. Sen artikelkataloger kommer man ju inte heller långt med om man bara få använda 1 till 1 sida & målet är ju att ha några hundra hemsidor.

    Hur långt mellanrum ska det vara mellan att man skapar olika hemsidor?

    Tack för ditt konkreta svar. +rykte till dig.

  18. #18
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    @Kimpo - Bra tips. Gillar särskilt att du poängterar länkbygge till satelliterna,även gratissajterna. Många (inte nödvändigtvis TS) verkar tro att bara för att en sajt ligger under wordpress.com eller blogspot.com så har den mycket styrka redan från start.
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

  19. #19
    Erik Elmqvists avatar
    Erik Elmqvist Erik Elmqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    146
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Bennet Visa inlägg
    Ja okej. Tack!

    Vilken PR kan man vänta sig att få från 20 länkar? Pr 2? (självklart beror det på vilka länkar man får ifrån).

    Ska man välja en unik nisch helt? Man ska ju länka till andra sidor sedan. Känns onödigt att bygga upp 200 sidor om tex. träning? Eller kan det vara stora företag tex affärer, kosttillskott försäljare osv som ber om länkar?

    Har du något tips på hur man kan få ihop 20 unika länkar till varje site? Byten? Köpa? Länkkataloger kan man ju i princip glömma. Sen artikelkataloger kommer man ju inte heller långt med om man bara få använda 1 till 1 sida & målet är ju att ha några hundra hemsidor.

    Hur långt mellanrum ska det vara mellan att man skapar olika hemsidor?

    Tack för ditt konkreta svar. +rykte till dig.
    Hur många länkar som krävs för att få Pr 2 beror givetvis – precis som du säger – på hur "starka" sidorna är som länkarna kommer från. Det kan räcka med ett fåtal länkar för att få Pr 2. Genrellt kan man dock säga att det inte krävs speciellt mycket arbete för att få Pr 2, inte heller Pr 3. Svårare är det att nå Pr 4.

    Jag rekommenderar dig att byta så mycket länkar som möjligt. Sen att du bara får använda "1 till 1 sida" tycker jag är lite överdrivet. Självklart ska sidorna inte ha exakt samma länkprofil, men att den behöver se helt olik ut för respektive sida håller jag inte med om.

    Att bygga 200 sidor om träning ser jag inte någon anledning till. Självklart måste du bygga sidor i olika nischer. Att skaffa dig en del allmänna bloggar skadar heller inte. Svårt att täcka upp alla nischer som dina kunder har sidor om. Länkarna som du bygger behöver ju inte vara helt relevanta.

    Hoppas du fick lite hjälp på vägen nu!

  20. #20
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Fokusera inte så otroligt mycket på PageRank Mr Bennet! Idag kan du i princip endast använda PageRank för att se ifall en sida är straffad eller ej och för att få en mycket grov indikation på en domän/sidas värde och trust.

    Satsa istället på andra saker såsom tex MozRank, relevanta länkar till DIN sida, många olika C-nät som länkar in, många relevanta sidor med mycket content på din sida, ålder på sidan. Sådant skapar ett VÄRDE kring din sida som du sedan kan dela med dig av till dina framtida klienter. Många andra saker är viktigare än Pagerank som du också kan använda om du ska byta länk eller sälja länk till en annan SEO-nisse.

  21. #21
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Ja okej! Tack för bra svar.

    Vad tror ni om branschen förresten? Lönt att satsa? Eller borde man satsa på att göra hemsidor istället?

  22. #22
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Jag ska vara helt ärlig. Lägg planerna med seo-bolag med enormt länknätverk på is tills vidare.

    Däremot tycker jag absolut att köra på det konkreta tipset jag skrev tidigare. Så det är precis det du skrev själv nyss. Satsa på att bygga hemsidor som genererar inkomst till dig

    Bygg din portfölj!

    Inget hindrar ju dig heller från att sälja länkar från dem sen när du fått ihop ett bra gäng sidor.
    Ett tips också om du någon gång väljer att sälja länkar från dina sidor. Skylta inte med domännamnen öppet att du säljer länkar på dem av säkerhetsskäl.

  23. #23
    Daniel Johannissons avatar
    Daniel Johannisson Daniel Johannisson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2012
    Inlägg
    15
    Citat Ursprungligen postat av larse Visa inlägg
    Hej!

    1. Nej, jag reagerar främst på att du vill skapa siter för att sedan sälja länkar från dem. Google tycker inget vidare om det. Därav senaste Google-uppdateringen med Pingvinen. Vill du veta mera kan du googla detta: seobullshit google police

    2. Vet inte, men att döma från de större aktörerna som sysslar med spambloggar så har de tusentals "siter".

    3. De som är överjäkliga på seo kan tjäna en rejäl hacka, dvs mer än de flesta

    4. Lär dig så mycket som möjligt om seo du bara kan. Hur man skriver bra content, seriöst länkbygge, hur du optimerar siter.

    5. Om du vill ha en allmän strategi på hur du bedriver SEO, så börjar jag alltid med on-page, dvs. fixa allt tekniskt som kan göra att siten rankar dåligt. Därefter innehållet, och sist off-page, dvs. länkar, marknadsföring mm.

    Lycka till!
    Hur tänkte du där?

    I punkt 1 så skriver du att man inte får sälja länkar och i punkt 4 att han ska lära sig seriöst länkbygge! Ska han använda länkarna som han bygger "seriöst" (säkert etiskt också) till en betalande kund så är ju dom lika köpta oavsett kvalite på dom. Eller menar du att han ska jobba riktigt oeteiskt och ta betalt för att kunden ska få vänta på naturliga inlänkar?

  24. #24
    larses avatar
    larse larse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av Daniel Johannisson Visa inlägg
    Hur tänkte du där?

    I punkt 1 så skriver du att man inte får sälja länkar och i punkt 4 att han ska lära sig seriöst länkbygge! Ska han använda länkarna som han bygger "seriöst" (säkert etiskt också) till en betalande kund så är ju dom lika köpta oavsett kvalite på dom. Eller menar du att han ska jobba riktigt oeteiskt och ta betalt för att kunden ska få vänta på naturliga inlänkar?
    Hej! Nej faktiskt inte så jag menar... Jag står fast vid att man ska inte sälja länkar, däremot kan man hjälpa sin kunder få naturliga länkar från bra siter.
    Visst ett känsligt ämne detta med länkar...

  25. #25
    Daniel Johannissons avatar
    Daniel Johannisson Daniel Johannisson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2012
    Inlägg
    15
    Citat Ursprungligen postat av larse Visa inlägg
    Hej! Nej faktiskt inte så jag menar... Jag står fast vid att man ska inte sälja länkar, däremot kan man hjälpa sin kunder få naturliga länkar från bra siter.
    Visst ett känsligt ämne detta med länkar...
    Jo känsligt ämne Var nyvaken när jag skrev menar inte att vara bitsk. I slutänden så är det kunden själv som avgör om det är ekonomiskt försvarbart att ta "risken" att köpa länkar. Jag har personligen inget problem med att folk köper eller byter länkar men anser dock att vi SEO-Säljare har ett ansvar att berätta för kunden om dom eventuella riskerna med detta.

  26. #26
    AndersIvars avatar
    AndersIvar AndersIvar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    207
    Haha, borde platsa i SEO-humorsektionen:

    Citat Ursprungligen postat av Daniel Johannisson Visa inlägg
    Eller menar du att han ska jobba riktigt oeteiskt och ta betalt för att kunden ska få vänta på naturliga inlänkar?

  27. #27
    Daniel Johannissons avatar
    Daniel Johannisson Daniel Johannisson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2012
    Inlägg
    15
    Citat Ursprungligen postat av AndersIvar Visa inlägg
    Haha, borde platsa i SEO-humorsektionen:
    Alltid redo att bjuda på ett skratt

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. seo hjälp för små företag
    Av martini115 i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 13:10
  2. Norska SEO företag?
    Av altgard i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 11:02
  3. Hur vill vi ha SEO-företag.se?
    Av Joakim i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 06:15
  4. Behövs SEO-företag?
    Av Urban G i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 16:43