Resultat 1 till 4 av 4

Vad tjänar man på annonser?

  1. #1
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Hej!

    1. Jag har en hemsida om bilar. Om vi säger att jag skulle få 2 000 besökare per dag (runt 62 000) i månaden. Vad skulle en annons kosta på den sidan? Då tänker jag mig annonsen till höger på hemsidan, kanske någon på forumet osv.

    2. Hur stor är skillnaden mellan olika nischer?

    Vänliga hälsningar

  2. #2
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    1. Har du 2k unika om dagen inom bilnischen så kan du leva på siten om det är rätt typ av besökare och rätt inriktning inom bilnischen.
    2. Den kan vara minimal till enorm. Kolla Googles keyword tool , där kan du få ett hum om CPC för sökord i olika nischer.

  3. #3
    angelica cs avatar
    angelica c angelica c är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    20
    Ditt resonemang förutsätter att du hittar någon som är villig att betala. Med så pass stora pengar är det inte omöjligt att motparten skulle tycka det vore trevligt om du hade ett företag, F-skatt. Men det har du kanske? Det framgår inte av ditt inlägg.

    Det är skillnad på besökare och besökare. Återkommande eller unika besökare. Rent generellt, återkommande klickar inte så ofta på annonser medan unika är mer benägna att "klicka sig bort" från din webbplats.

    Det blir en lite märklig situation, för ska du göra en framgångsrik hemsida måste du göra en hemsida med tillräckligt dåligt innehåll att annonserna blir ett intressant alternativ till sidan de just nu befinner sig på, dvs. din webbplats.

    2 079 personer besökte denna webbplats
    Besök: 2 344
    Unika besökare: 2 079
    Sidvisningar: 4 580
    Sidor/besök: 1,95
    Gen. längd på besöken: 00:01:23
    Avvisningsfrekvens: 68,52 %
    % nya besök: 83,45 %
    Dessa tal gäller för en månad på en sida jag sålde en bannerannons på. Han fick betala 1.000:- i tre månader.

    ***
    Jag säger inte att mina siffror är bra eller så. Men de är i alla fall *något*. Många på dessa SEO -forum är måttligt intresserade av att dela siffror på det viset. Jag skulle säga att *alla* kan få mer trafik än jag... Om man bara engagerar sig lite, och det gör inte jag!!

    Lycka till, hoppas det hjälper dig åt rätt håll!!

  4. #4
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Man måste också vara medveten om besökare har olika syften. En del av besökarna kommer för information, resterande del kommer för att köpa en produkt. Det är lite mer komplext än att bara jaga "besökare".

    Det finns en ypperlig bok om Adsense just för sådana här frågor: The AdSense Code: What Google Never Told You about Making Money with Adsense

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-03, 20:57
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 15:21
  3. Vad tjänar en SEO-konsult?
    Av webstyle i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 00:47
  4. Nofollow på annonser?
    Av Patrik Berggren i forum Länkbygge
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 23:15
  5. Läcker annonser PR?
    Av jesper_ekerling i forum Länkbygge
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 06:17