Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 31 till 60 av 69

SEO för e-handel

  1. #31
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Citat Ursprungligen postat av Karemila Visa inlägg
    Micke, vill du förklara vad du menar med att inte vara desperat? Det är lätt att springa iväg när man börjar optimera. Vad ska man tänka på?

    Dina tips är guld värda!
    Hej Karemilla Kul att du gillar listan . Det finns många saker man bör tänka på. Bland annat så bör man ha ett jämnt flöde på inlänkarna i början. Runt 5-10 inlänkar/vecka som du ordnar själv. När du väl gjort en ändring så ha tålamod och vänta någon månad eller 2. Risken finns att du inte ser någon förändring och börjar i ren panik att försöka öka inlänkarna och då kan det ge dåligt om inte segare respons.

  2. #32
    mavrajs avatar
    mavraj mavraj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    21
    Grymt bra initiativ att dra igång en tråd för oss ehandlare!

    Jag har haft igång min butik i några månader nu (sedan sep-okt 2012) men ser ingen som helst ökning i vare sig trafik eller placering på google. Trafiken jag får är nästintill obefintlig så det är omöjligt att kunna dra några slutsatser från dom siffrorna. Jag försöker hålla koll på min placering på relevanta sökord via Gserp men även det är helt meningslöst då min placering är 100+ på samtliga ord. Det enda jag faktiskt kunnat göra bra i min butik är designen (jobbat med konverteringsoptimering) och jag har försökt att göra sidan så intuitiv som möjligt för att få kunden att komma till avslut. Dock finns det en del jag måste jobba på vad gäller produkt- samt kategoritexter, vilket väl är den delen som faktiskt ökar trafik.

    Enligt Sökmotorkonsult.se och deras verktyg "Hur mår din sajt" har min sida 93-95 på viktiga sökord, vilket jag ser som positivt. Jag behöver dock hjälp med samtliga delar rörande SEO. Skulle det vara så att någon rutinerad SEO-expert behöver designhjälp så ställer jag gärna upp och hjälper till med det, helt kostnadsfritt, i utbyte mot tips och trix kring SEO.

    Återigen, grymt bra initiativ till tråden och ser fram emot att lära mig mer om SEO!

    // mavraj

  3. #33
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Helsingfors, Finland
    Inlägg
    118
    Låter som om du hade något grungläggande fel med tekninen? Om du lägger länken här till din butik så kanske någon kan komma med åsikter / hjälp?

  4. #34
    mavrajs avatar
    mavraj mavraj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    21
    Citat Ursprungligen postat av nfinland Visa inlägg
    Låter som om du hade något grungläggande fel med tekninen? Om du lägger länken här till din butik så kanske någon kan komma med åsikter / hjälp?
    Hej, och tack för svar! Visst kan jag länka. Butiken jag syftar till i mitt inlägg ovan är: www punkt Geekster punkt se

  5. #35
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Helsingfors, Finland
    Inlägg
    118
    Kollade länkarna till din butik och enligt Majesticseo är de 6 st. (från 6 skilda domäner). Det här kan vara den främsta orsaken till dålig organisk synlighet. Du borde fundera över åtgärder som gör att tex bloggar och nyhetstjäntser länkar till dig. MEN kom ihåg att inte köpa länkar från tjänster du hittar på nätet. Du behöver relevanta och bra länkar från svenska sajter. Du kan tex kontakta bloggare som skriver om gadgets eller liknande och be dem skriva om din butik eller göra resensioner av någon grej. Fundera om det finns något du kan ge åt bloggaren så att det blir en win-win. Det kan vara svårt att få någon att länka till butiken utan att erbjuda något. Eller så måste butiken eller någon grej vara verkligen unik.

    Du borde heller inte försöka optimera en nyt butik för allt för svåra termer. Börja med att satsa på longtail och mindre konkurrentutsatta termer. Nu optimerar du första sidan för Prylar, gadgets och presenter. Du kan inte få synlighet för alla dehär termerna för första sidan. Välj ut en relevant + dess longtail Jag skulle välja Roliga och coola prylar online. Då kan du försöka börja optimera för Roliga prylar, prylar och coola prylar. Använd dehär i title h1 osv.

    Du kan göra dehär små ändringarna, men LÄNKAR är det du behöver först. Lycka till!

  6. #36
    mavrajs avatar
    mavraj mavraj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    21
    Citat Ursprungligen postat av nfinland Visa inlägg
    Kollade länkarna till din butik och enligt Majesticseo är de 6 st. (från 6 skilda domäner). Det här kan vara den främsta orsaken till dålig organisk synlighet. Du borde fundera över åtgärder som gör att tex bloggar och nyhetstjäntser länkar till dig. MEN kom ihåg att inte köpa länkar från tjänster du hittar på nätet. Du behöver relevanta och bra länkar från svenska sajter. Du kan tex kontakta bloggare som skriver om gadgets eller liknande och be dem skriva om din butik eller göra resensioner av någon grej. Fundera om det finns något du kan ge åt bloggaren så att det blir en win-win. Det kan vara svårt att få någon att länka till butiken utan att erbjuda något. Eller så måste butiken eller någon grej vara verkligen unik.

    Du borde heller inte försöka optimera en nyt butik för allt för svåra termer. Börja med att satsa på longtail och mindre konkurrentutsatta termer. Nu optimerar du första sidan för Prylar, gadgets och presenter. Du kan inte få synlighet för alla dehär termerna för första sidan. Välj ut en relevant + dess longtail Jag skulle välja Roliga och coola prylar online. Då kan du försöka börja optimera för Roliga prylar, prylar och coola prylar. Använd dehär i title h1 osv.

    Du kan göra dehär små ändringarna, men LÄNKAR är det du behöver först. Lycka till!
    Tack för snabbt svar, + i rykte!

    Precis som du skriver så har jag nog börjat på allt för svåra termer, så som prylar och presenter. Något som jag inte riktigt greppat är hur jag optimerar för vissa ord eller fraser. Låt säga att jag vill börja arbeta med frasen "coola prylar". Hur jobbar jag med just de orden onsite respektive offsite. Ska mina ankartexter från inlänkar innehålla order "coola" och "prylar" i så hög grad som möjligt, eller ska H1 taggar på de (få) satellitsidor jag har vara nånting med "coola" och "prylar"?

    Jag har alltså inte riktigt greppat HUR jag kan optimera för olika sökord och som dessutom är väldigt lika varandra, exempelvis "prylar" och "coola prylar".

    //mavraj

  7. #37
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Helsingfors, Finland
    Inlägg
    118
    En enkel regel är att optimera en sida för ett ord + eventuella tilläggstermer. Tex din första sida för PRYLAR. Då är ordet prylar och sen genom att göra nyckelordsanalys får du fram longtail. Då hittar du bla fökljande kombinationer var prylar är med.

    Prylar (3600 sök / mån.)
    Roliga prylar (6600 sök / mån.)
    Roliga prylar online (58 sök / mån.)
    Coola prylar (880 sök / mån.)
    Coola prylar online (16 sök / mån.)

    För att optimera för alla dessa kombinationer behöver du en title som denna:

    <title>Roliga och coola prylar online</title>

    Sen är det ju bra att ha samma ord i <H1> och i teksten. Undvik ändå att överoptimera, dvs att upprepa samma ord i samma ordning. Kom ihåg att skriva för dina besökare inte Google!

    Personligen skulle jag glömma satelitsidor och allt annat fuskigt. I synnerhet när du har en ny sajt. Faran finns att du genast blir stämplad i hos Google och då kan du glömma att synnas i organiskt sök. Du har en fin butik och det finns säkert mer naturliga sätt att få länkar. Dina satelitsidor har knappast många länkar till sig? Är de populära sajter? Om inte så glöm dem, de kan bara skada dig. Om du inte är medlem i ehandel punkt se så gör det. Där kan du berätta om din nya butik och tom få en länk till den!

  8. #38
    mavrajs avatar
    mavraj mavraj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    21
    Okej - tack som tusan! Uppskattar att du tar dig tiden att svara.

    Anses artiklar som jag publicerar i artikelkataloger som "fuskigt"? För, har registrerat mig hos ett par artikelkataloger och funderar på att börja lägga in någon artikel varje vecka. Tanken är ju att jag ska sprida artiklarna mellan de 10+ olika artikelkatalogerna och ha en kontinuerlig tillströmning av artiklar. Ska dock se till att fokusera på lättare sökord och fraser.

  9. #39
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Helsingfors, Finland
    Inlägg
    118
    Inte direkt fusk, men enligt google är det nog absolut inte kvalitativa länkar. De har troligtvis ingen betydelse för din organiska synlighet. Och nu i början skall du endast satsa på kvalitet. En länk från en svensk gadget blogg är det du vill ha. Ett tips är att använda tex majesticseo eller annat verktyg var du kan kolla upp tillbaka länkar. Lägg in dina konkurrenters sajter och kolla vem som länkar till dem. De som länkar till dina konkurrenter kan ha orsak att länka till dig.

  10. #40
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Helsingfors, Finland
    Inlägg
    118
    Satsa lite tid och gör ett pressutskick om din nya butik. Försök sen få bloggare / nyhetssajter att skriva om din butik.

  11. #41
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Behöver nog flika in här märker jag.
    Personligen skulle jag glömma satelitsidor och allt annat fuskigt.
    Satellitsidor med öppen avsändare och som det går att konvertera ifrån är inget fuskigt. Utan snarare en vedertagen teknik att använda.
    Däremot är det i början kanske bättre att koncentrera sig på huvudsidan först. För satellitsidor behöver länkar för att fungera.

    Sedan att erbjuda bloggare någon form av present för att de skall skriva om din webbplats och länka till den. Kan jämställas med att köpa länkar vilket Google inte gillar.
    En av flera orsaker att Interflora bannades av Google i England. Visserligen var det fler faktorer där och omfattning var stor.
    Men man bör vara medveten om det dock.

  12. #42
    mavrajs avatar
    mavraj mavraj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    21
    Okej - Nu har jag lite bättre koll på vad som måste göras! Skaffade nyligen ett konto på MajesticSEO så ska sätta mig ner och lära mig verktyget, därefter blir det att (försöka) skaffa kvalitativa inlänkar.

    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Sedan att erbjuda bloggare någon form av present för att de skall skriva om din webbplats och länka till den. Kan jämställas med att köpa länkar vilket Google inte gillar.
    Tänkte bara höra efter här. Hur mycket bör man passa sig för att köpa länkar, eller byta till mig länkar mot prylar i min butik?

  13. #43
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Länkanskaffning är i princip förutsättning för att lyckas placera sig bra till organiskt i Google. Så det är inget märkvärdigt med det. Skulle nästan säga att om du inte gör det så kommer du inte lyckas.

    När det gäller att kontakta bloggar kan en viss försiktighet vara på sin plats.
    Senast förra veckan kontaktades en bloggare som erbjöds att mot ersättning skriva ett inlägg.
    Och det gjordes också, dock inte på det sättet som företaget hade tänkt. Deras mail publicerades på bloggen med kommentarer som inte var positiva och utan länk.
    Fick en viss uppmärksamhet via sociala medier också.
    Så företaget fick göra en pudel. Inte första gången det här händer skall tilläggas.

    Kan inte ge något råd där mer än att skicka ut mail till bloggare du inte vet vad de tycker om förfaringssättet inte är att rekommendera.
    Annars så brukar länkköp via SEO-företag inte vara så riskfullt, om det gäller etablerade företag.

  14. #44
    mavrajs avatar
    mavraj mavraj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    21
    Okej, då förstår jag. Har som sagt ingen tidigare erfarenhet av SEO så uppskattar att ni tar er tiden och svarar på mina frågor!

    Finns det någon praxis på hur många länkar man bör skaffa för att resultat skall ses? Är medveten om att det skiljer sig åt beroende på hur hård konkurrensen är. Jag undrar egentligen bara på ifall jag måste ha 100+ länkar för att det ska göra skillnad eller om det "räcker" med 5-10st för att ens komma med på top 100 i serpen. Idag har jag placering 100+ på alla viktiga sökord, några av dem har diskuterats här ovan så att öka i placering hoppas jag inte är alltför svårt.

  15. #45
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Blir lite nyfiken när jag hör att du rankar så dåligt, för din sida ser ju schysst ut. När du säger att du inte rankar topp 100 på dina viktiga sökord, vilka sökord är det du tänker på då?

    Nej det finns ingen praxis för antalet länkar. Man behöver alltid fler! Den dagen som du rankar 1:a på varenda sökord du vill ranka på, då kan du sluta tänka på länkar..... Dvs aldrig

    Jag hade lagt upp en länk-strategi i olika steg där du först börjar pusha lite long-tails, för att sen ge dig på de större sökorden. Då kommer du att få en fin och bra länkprofil med mycket olika ankartexter, och ska säkerligen kunna utmana om de stora sökorden med din sida.

  16. #46
    mavrajs avatar
    mavraj mavraj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    21
    Tjena Niklas,

    Orden jag rankar så pass dåligt på är ord jag verkligen behöver ligga högt på, exempelvis följande; coola prylar, datortillbehör, gadgets, geek prylar, teknikprylar. Jag förväntar mig inte någon top10 placering men bättre än 100+ borde jag nog ha. Sen beror nog min placering helt och hållet på att jag inte har några inlänkar, vilket jag ska jobba med så snart onpage är anpassat för valda sökord.

    Förresten, vad menar du med länk-strategi? Jag har ingen tidigare erfarenhet av vad begreppet betyder så vet därmed inte alls hur jag lägger upp en s.k. länk-strategi.

  17. #47
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Hej,

    Läs här för länkar: http://searchenginewatch.com/article...ctive-on-Links

    Rörande sökord, coola prylar med mer akan va "lite tufffare" men ex geek prylar ranakr du ejför eftersom du inte har ngn content om det eller en titel. Googel kan tyvär inte förknippa "geekster" + prylar, inte ännu iaf ;-). Börja med att mappa upp sökord mot vilka sidor du vill ska ranka för dem, lägg sedan in relevant content (både relevanta titlar och text) på de sidorna. Ge det en månad eller så så kommer rankings börja ploppa upp.

    För mer läsvärd information(läs det du tycker är relevant): http://www.inbound.org/articles/all/votes

  18. #48
    mavrajs avatar
    mavraj mavraj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    21
    Tack för länkarna Fredrik, ska gå igenom dessa snarast!

    Vet inte om du var för snabb på att skriva men vill du förtydliga "coola prylar med mer akan va "lite tufffare"." Hängde inte med där riktigt.

  19. #49
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Han skriver som ett fyllo bara! Han menar att det är ett svårare sökord helt enkelt.

    Angående Länkstrategi / SEO - Strategi: Om du vill ranka på "Coola Prylar" så ska du fundera på vad för sorts länkar du vill ha dit, och vad för sorts ankartexter du bör använda.

    Alla gör säkert olika, men jag brukar bygga en strategi runt varje ord jag optimerar för. Och då använder jag long-tails som strategi. Så ankartexterna jag använder för Coola Prylar blir följande: "Coola Prylar Online", "Köp Coola Prylar", "Köpa Coola Prylar online", "Coola Prylar på Geekster", "Geeksters Coola Prylar" osv osv. Sen har jag en del normala ankartexter som "Geekster.se", "Geekster", "www.geekster.se", och kanske några "Klicka Här", "Här", "Hemsida" och liknande.

    Nu har jag en länkstrategi för det ena sökordet. När jag har gjort likadant för alla sökord jag vill ranka på så har jag en fullständig strategi runt länkbyggandet, och då börjar jag bygga eller så kontaktar jag ett SEO - Bolag och förklarar vad jag vill ha.

  20. #50
    mavrajs avatar
    mavraj mavraj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    21
    Citat Ursprungligen postat av Niklas Aronsson Visa inlägg
    Han skriver som ett fyllo bara! Han menar att det är ett svårare sökord helt enkelt.
    Haha okej

    Citat Ursprungligen postat av Niklas Aronsson Visa inlägg
    Angående Länkstrategi / SEO - Strategi: Om du vill ranka på "Coola Prylar" så ska du fundera på vad för sorts länkar du vill ha dit, och vad för sorts ankartexter du bör använda.

    Alla gör säkert olika, men jag brukar bygga en strategi runt varje ord jag optimerar för. Och då använder jag long-tails som strategi. Så ankartexterna jag använder för Coola Prylar blir följande: "Coola Prylar Online", "Köp Coola Prylar", "Köpa Coola Prylar online", "Coola Prylar på Geekster", "Geeksters Coola Prylar" osv osv. Sen har jag en del normala ankartexter som "Geekster.se", "Geekster", "www.geekster.se", och kanske några "Klicka Här", "Här", "Hemsida" och liknande.

    Nu har jag en länkstrategi för det ena sökordet. När jag har gjort likadant för alla sökord jag vill ranka på så har jag en fullständig strategi runt länkbyggandet, och då börjar jag bygga eller så kontaktar jag ett SEO - Bolag och förklarar vad jag vill ha.
    Nu har jag en mycket bättre förståelse för vad en länkstrategi är! Tack så mycket, klart + i rykte!

  21. #51
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Johansson Visa inlägg
    Hej,

    Läs här för länkar: http://searchenginewatch.com/article...ctive-on-Links

    Rörande sökord, coola prylar med mer akan va "lite tufffare" men ex geek prylar ranakr du ejför eftersom du inte har ngn content om det eller en titel. Googel kan tyvär inte förknippa "geekster" + prylar, inte ännu iaf ;-). Börja med att mappa upp sökord mot vilka sidor du vill ska ranka för dem, lägg sedan in relevant content (både relevanta titlar och text) på de sidorna. Ge det en månad eller så så kommer rankings börja ploppa upp.

    För mer läsvärd information(läs det du tycker är relevant): http://www.inbound.org/articles/all/votes
    Listade din länk och la även till dig som tipsare Fredrik.

  22. #52
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Gjorde lite ändring, listning och korrigering av listan:

    1. Listade ett tips under länkar.
    2. Korrigerade felstavningar (My bad).
    3. Länkade även till alla tipsares profiler här på seo-forum.
    4. Ännu en ny tipsare på listan, Tack för bidraget Fredrik Johansson

  23. #53
    mavrajs avatar
    mavraj mavraj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    21
    Har en snabb fråga till alla kunniga; Hur pass många sökord, och hur långa fraser bör man ha på start, respektive kategorisidor? På startsidan (till min butik som säljer prylar) tänker jag mig: coola prylar, datortillbehör, usb prylar, teknikprylar. Är det för generella/svåra ord? Bör jag byta dessa mot längre men liknande fraser? Likt följande; coola prylar online, datortillbehör på nätet, usb prylar på nätet etc.

    Tack på förhand!

  24. #54
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Helsingfors, Finland
    Inlägg
    118
    Hej igen. Jag svarade på den här frågan tidigare och om du vill ha en enkel och fungerande strategi gör enligt den här modellen. Optimera en sida för ett ord + eventuella tilläggstermer (kanske singularis + pluralis också). Tex din första sida för PRYLAR. Då är ordet prylar och sen genom att göra nyckelordsanalys får du fram longtail. Då hittar du bla fökljande kombinationer var prylar är med.

    Prylar (3600 sök / mån.)
    Roliga prylar (6600 sök / mån.)
    Roliga prylar online (58 sök / mån.)
    Coola prylar (880 sök / mån.)
    Coola prylar online (16 sök / mån.)

    Och på samma sätt för kategori och produkter. Produkter kan du sällan optimera manuellt utan via en automatiserad regel. Typ insättning av produktnamnet automatiskt i title h1 och tekst.

    P.S. Angående länkar finns det egentligen inga absoluta sanningar annat än att du behöver dem. Det finns skilda skolor och åsikter om vad som är köpta länkar och vad som är fusk etc. Jag vill ännu säga att du har en bra och snygg butik så du behöver inte använda tvivelaktiga metoder. Länkar är som kärlek, du skall förtjäna dom inte köpa :-)

  25. #55
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av nfinland Visa inlägg
    Hej igen. Jag svarade på den här frågan tidigare och om du vill ha en enkel och fungerande strategi gör enligt den här modellen. Optimera en sida för ett ord + eventuella tilläggstermer (kanske singularis + pluralis också). Tex din första sida för PRYLAR. Då är ordet prylar och sen genom att göra nyckelordsanalys får du fram longtail. Då hittar du bla fökljande kombinationer var prylar är med.

    Prylar (3600 sök / mån.)
    Roliga prylar (6600 sök / mån.)
    Roliga prylar online (58 sök / mån.)
    Coola prylar (880 sök / mån.)
    Coola prylar online (16 sök / mån.)

    Och på samma sätt för kategori och produkter. Produkter kan du sällan optimera manuellt utan via en automatiserad regel. Typ insättning av produktnamnet automatiskt i title h1 och tekst.

    P.S. Angående länkar finns det egentligen inga absoluta sanningar annat än att du behöver dem. Det finns skilda skolor och åsikter om vad som är köpta länkar och vad som är fusk etc. Jag vill ännu säga att du har en bra och snygg butik så du behöver inte använda tvivelaktiga metoder. Länkar är som kärlek, du skall förtjäna dom inte köpa :-)
    Håller med om allt förutom det där att man ska förtjäna länkar I en perfekt värld skulle det vara så, men dessvärre är det extremt ovanligt med naturliga länkar för sidor som inte tillhör stora varumärken, så det går betydligt snabbare / bättre när man hjälper till.

  26. #56
    mavrajs avatar
    mavraj mavraj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    21
    Citat Ursprungligen postat av nfinland Visa inlägg
    Hej igen. Jag svarade på den här frågan tidigare och om du vill ha en enkel och fungerande strategi gör enligt den här modellen. Optimera en sida för ett ord + eventuella tilläggstermer (kanske singularis + pluralis också). Tex din första sida för PRYLAR. Då är ordet prylar och sen genom att göra nyckelordsanalys får du fram longtail. Då hittar du bla fökljande kombinationer var prylar är med.

    Prylar (3600 sök / mån.)
    Roliga prylar (6600 sök / mån.)
    Roliga prylar online (58 sök / mån.)
    Coola prylar (880 sök / mån.)
    Coola prylar online (16 sök / mån.)

    Och på samma sätt för kategori och produkter. Produkter kan du sällan optimera manuellt utan via en automatiserad regel. Typ insättning av produktnamnet automatiskt i title h1 och tekst.

    P.S. Angående länkar finns det egentligen inga absoluta sanningar annat än att du behöver dem. Det finns skilda skolor och åsikter om vad som är köpta länkar och vad som är fusk etc. Jag vill ännu säga att du har en bra och snygg butik så du behöver inte använda tvivelaktiga metoder. Länkar är som kärlek, du skall förtjäna dom inte köpa :-)
    Okej - Det råkar nog bli lite upprepningar i och med att jag inte förstår allt till 100 Så tackar för svaret, blev ytterligare lite tydligare nu!

  27. #57
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Vet att posten är gammal men den är ännu lika viktig.

    Jag listade ett nytt tips.

    • Sätt <meta name="robots" content="noindex,follow"> på tunna och icke relevanta sidor:Man bör sätta meta taggen noindex,follow på sidor med tunnt innehåll och sidor som har stor risk för duplicerat innehåll, en del av dessa sidor är kassa, varukorg, kontaktformulär, interna söksidor med mera. Det är inte dem sidorna du vill ska bli indexerade eller rankade högt utan du vill ha dem sidorna med högt och bra innehåll som också konverterar.

  28. #58
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Jag listade tre nya tips.

    Bygg och kolla din robots.txt. Dem flesta sökmotorerna tittar på och följer robots.txt filer. Här kan du med fördel länka din/dina sitemaps och även blocka andra mappar/filer som du inte vill skall bli indexerad av en sökmotor.

    Se till så du har en sitemap på din sida. Det är bra om du har en sitemap.xml och en sitemap.html. Detta är en bra lista över dina interna länkar som sökmotorer gillar. Du kan även med fördel lägga till din sitemap.xml i Google Webmaster tools för att få Google att indexera den.

    Skaffa dig en responsiv / mobilanpassad webbutik Sökmotorer ser detta som en viktig del av internets utveckling. Det är många gånger standard idag att man har en responsiv eller mobilanpassad webbutik idag. Detta medför många positiva fördelar på dem mobila sökresultaten.

  29. #59
    Madskohlers avatar
    Madskohler Madskohler är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1
    Tack för alla super bra SEO tips. Mycket bra riktlinje för några naturlig koppling byggnad. Vi använder handsfree även många av punkterna på den dagliga optimering av vår sida med [redigerat]. Men det finns några bra punkter som vi har förbisett, så tack för denna information.
    Senast redigerat av Urban G den 2015-09-17 klockan 00:57.

  30. #60
    Hannas avatar
    Hanna Hanna är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    aug 2016
    Inlägg
    1
    Hej,
    Jag är ny i forumet, så är inte helt säker på att det här hamnar på rätt ställe, vägled mig gärna!

    Jag har en fråga som jag skulle vilja ha hjälp att besvara. Jag försöker motivera för en kund som ska starta e-handel att det är värt att investera i en utveckling av deras befintliga webbplats och bygga in e-handel i denna, snarare än att bygga en extern webbshop vid sidan av deras nuvarande hemsida (som de redan investerat en massa pengar och tid i). Vilka fördelar och nackdelar kan det finnas? Alltså - extern webbshop vs. bygga webbshop på ordinarie hemsidan?

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 3 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 3 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-07-12, 19:18
  2. Söker SEO optimerare för mindre e-handel
    Av andrez i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-21, 18:41
  3. Svenska böcker om SEO och att driva e-handel?
    Av S-O i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 14:11
  4. webshopforum.se E-handel PR4
    Av minbeb i forum Länkbyten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 12:05