Resultat 1 till 3 av 3

Ny tjänst

  1. #1
    poneks01s avatar
    poneks01 poneks01 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2010
    Inlägg
    39
    Hej jag funderar på att dra igång en ny liten tjänst för dom som jobbar med SEO. Tjänsten är väldigt simpel och går ut på att man snabbt och enkelt beställa tjänster som är seo relaterade. Länkar av olika slag och kvaliteter, låg kvalitet (forum, blogg -posts) medel kvalitet (mindre artiklar, bloggar med länkar). Och länkar av högre kvalitet (satellitsidor, artiklar osv).

    Dessutom har man möjlighet att beställa relevanta artiklar mellan 300 - 800 ord. Och lite andra tjänster. Det är enkelt att beställa och skräddarsy sina beställningar genom att logga in på sidan efter att man registrerat sig.

    Tjänsterna kommer att hålla ett väldigt lågt pris och riktar sig bara till Er som kan SEO, för att inte påverka priserna på marknaden gentemot kunder. Min fråga är om ni tycker det låter som en bra ide och om det är något ni skulle använda er av?

    Regards
    Pontus

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Grundidén låter bra i sig. Ett ställe för att beställa flera tjänster inom SEO. Skulle förenkla en del.
    Men det finns en del annat att ta i beaktande också.

    Många som arbetar aktivt med SEO har redan ett externt nätverk, om de behöver det, uppbyggt för de här tjänsterna.
    Nätverk där de vet vad de får när de köper in något, vare sig när det gäller texter eller länkar.
    Att skräddarsy vad man vill ha är inget problem då.

    En annan aspekt på det hela är vilka kontakter/nätverk förfogar du över som kan erbjuda dessa tjänster. För det du nämner täcker en hel del av den externa delen av SEO.
    Och där kan man ställa sig frågan hur du skall med ett etablerat nätverk kunna erbjuda ett väldigt lågt pris.

  3. #3
    Andrs avatar
    Andr Andr är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    76
    Om jag skulle se en sådan sida skulle jag personligen bli väldigt misstänksam, då det låter rätt likt sidor som erbjuder 100000 Backlinks For 9,99$. På grund av affärsidén (sälja länkar) kan du inte vara öppen med vilka sajter det gäller, vilket gör att kunden inte har någon direkt möjlighet att kontrollera vad du faktiskt erbjuder.

    Och om du börjar mejla dessa sidor till alla som frågar lär det bara vara en tidsfråga innan någon vänlig Googleanställd begär samma info, och då... ja, du förstår själv.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-10, 17:55
  2. snapback tjänst för .in domäner
    Av Artamus i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-22, 20:49
  3. Wordtracker tjänst värt?
    Av eidos- i forum Sökordsanalys
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-08, 21:56