Resultat 1 till 5 av 5

Skriva bra metabeskrivningar?

  1. #1
    MartinHs avatar
    MartinH MartinH är inte uppkopplad Avstängd
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    14
    Hej!

    Jag har försökt kolla upp lite om hur man skriver bra metabeskrivningar. Men de jag har läst säger lite olika. Har ni någon bra guide som ni själv provat med resultat?

    Tacksam för svar!

  2. #2
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Ett par tips att tänka på är att skriva den så säljande som möjligt så den kan ge dig ökad CTR. Det är egentligen det som metadescription är till för, för besökaren att kunna skumma igenom och veta på ett ungefär vad din sida innehåller i sökresultatet. Om användaren inte ser det som något användbart så kommer denne inte att klicka in sig på din site heller.

    Så det egentligen enda man behöver är att lära sig att skriva inbjudande texter som bjuder in till klick på 155 tecken eller mindre. Om du twittrar så ska detta inte vara några konstigheter egentligen.

  3. #3
    Harens avatar
    Haren Haren är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Nära mälaren
    Inlägg
    19
    Det är precis som welander säger. Du har först 64 tecken på dig i rubriken samt 155 tecken i beskrivningen att få den som söker intresserad av att klicka på just din länk i sökresultatet. Sedan har du ju SEO-bitarna att tänka på, att title ska innehålla det sökordet eller frasen du vill ranka på.

  4. #4
    MartinHs avatar
    MartinH MartinH är inte uppkopplad Avstängd
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    14
    Ska man ställa retoriska frågor? Ge bra information och att de ska bli sugna på att läsa mer? Ska man berätta vad de lär sig om de går in på min sida?

  5. #5
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Jag skulle vilja vidareutveckla vad Welander säger. Din beskrivning ska faktiskt göra två saker, få folk att klicka på länken och få de som klickar på länken att konvertera. Självklart är det en förutsättning att de klickar på din länk för att de ska kunna handla av dig, så jag håller ju med om att skriva säljande. Men du ska inte jaga en massa klick som inte kommer att konvertera. Det måste på ett bra sätt återspegla just dina styrkor. Du måste förstå dina potentiella kunder väl så skriv inte beskrivningen för Google utan för personerna som eventuellt kan handla av dig.

    Om du vill skicka ett PM med sidan du funderar på så kan jag försöka ge dig ett bra förslag.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lär dig skriva för sökmotorerna
    Av StefanBergfeldt i forum Nyheter
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2010-11-03, 13:53
  2. Metabeskrivningar räknas inte
    Av Maria S i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-17, 13:09
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-28, 15:32
  4. Skriva om url i php på IIS
    Av seattlegrunge i forum URL-omskrivning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-09-10, 06:58
  5. Får väl också skriva en rad här
    Av MattiasN i forum Introduktion
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 01:34