Resultat 1 till 8 av 8

Hur skyddar ni era wordpress-bloggar?

  1. #1
    ewestergards avatar
    ewestergard ewestergard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    139
    Har en wordpress-blogg som blivit hackad och det läggs upp text automatiskt på den. Hur gör ni för att skydda era bloggar mot hackers?

  2. #2
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Jag ser till att hålla mina bloggar uppdaterade. That's about it. Sen använder jag inte plugin som jag vet innehåller säkerhetshål.

    Men håll bloggen uppdaterad så är man oftast lugn.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  3. #3
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Citat Ursprungligen postat av Tobias Nyholm Visa inlägg
    Jag ser till att hålla mina bloggar uppdaterade. That's about it. Sen använder jag inte plugin som jag vet innehåller säkerhetshål.

    Men håll bloggen uppdaterad så är man oftast lugn.
    Du kan även göra dessa saker för att göra den säkrare för hackers
    • De flesta hackers letar efter /wp-admin. Genom att 301 /wp-admin till något helt annat gör du det svårare för personer som inte har tillgång till att veta vart de hittar inloggningssidan
    • Byt användarnamn från admin till något helt annat, med en lösenordsgenerator är de rätt enkelt att leta efter lösenord mot ett specifikt användarnamn, men har man ett annat behöver man först leta upp användarnamnet vilket gör att de tar mycket längre tid att lyckas hacka en blogg

  4. #4
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Citat Ursprungligen postat av welander Visa inlägg
    Du kan även göra dessa saker för att göra den säkrare för hackers

    • Byt användarnamn från admin till något helt annat, med en lösenordsgenerator är de rätt enkelt att leta efter lösenord mot ett specifikt användarnamn, men har man ett annat behöver man först leta upp användarnamnet vilket gör att de tar mycket längre tid att lyckas hacka en blogg
    Självklart. Bra.
    Jag tog det lite för givet att ha ett bra lösenord och inte standard användarnamn.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  5. #5
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    1) Wordpress Firewall gillar jag.
    2) Hålla alla javascript uppdaterade till senaste version.
    3) Hålla alla plugins uppdaterade till senaste version - och kolla av att de jag har inte har några rapporter om buggar och hack i sig.
    4) Se till att din dator som du använder för att uppdatera din blogg med också är säker.
    5) Och se till så att ditt webbhotell sköter sin säkerhet, jag fick min moneysite temporärt blockad av G för en vecka sedan pga att webbhotellet inte uppdaterat FTP-servern det senaste decenniet och så fick buset root-access till min sajt...

  6. #6
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Citat Ursprungligen postat av welander Visa inlägg
    • De flesta hackers letar efter /wp-admin. Genom att 301 /wp-admin till något helt annat gör du det svårare för personer som inte har tillgång till att veta vart de hittar inloggningssidan
    Här måste det kommit in en liten tankevurpa va?
    Att inte ha inloggningssidan på /wp-admin eller /wp-login är helt klart bra, men sätt inte en 301 redirect. Det visar ju bara var den nya är.

  7. #7
    Tryms avatar
    Trym Trym är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    38
    kan man bara döpa om filerna till wp-hejhej.php på ftp servern eller är det mer som ska till?

  8. #8
    ewestergards avatar
    ewestergard ewestergard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    139
    Tack för bra svar. Det var en gammal artikelkatalog så det kanske hade med det att göra. La på Wordpress Firewall hoppas det hjälper. Men jag tänkte mer på om man har en seriös blogg med en del besökare så är det ju inte så kul om den blir hackad. Men ni kör inte så mycket mer än hålla den uppdaterad och ett och annat plugin med andra ord?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2019-01-22, 16:06
  2. SEO Bloggar
    Av Solutions i forum Länkbyten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-05, 18:38
  3. SEO - Med bloggar??
    Av Mactim i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 05:31
  4. SEO- bloggar
    Av Anton Johansson i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-10, 18:35