Resultat 1 till 6 av 6

Verktyg för att utvärdera .se domäner

  1. #1
    DR.Hugos avatar
    DR.Hugo DR.Hugo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    16
    Hej!

    När en .SE domän ligger för snappning, alltså dess ägare har inte betalt, får jag "could not resolve host" på mitt favoritverktyg. Jag förstår varför, men finns det något verktyg som "någon" använder som kan få ut statistik om domänen på annat sätt?

    Jag vill ju se domänen och dess statistik, mitt verktyg visar exempelvis nedanstående för alla domäner utan .se

    Mitt verktyg visar
    - inlänkar
    - mozrank
    - PA(page authority)
    - Da (Domain authority)


    Jag kör http://www.check-domains.com/

  2. #2
    angelica cs avatar
    angelica c angelica c är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    20
    Jag förstår inte riktigt poängen med detta. Om en viss domän har 1.000 besökare i veckan eller per dag betyder det ju automatiskt inte att dessa 1.000 besökare fortsätter om du tar över själva domänen.

    De flesta besökare besöker en domän av en anledning vilket även kan stavas innehåll. Men om denna vitala del av själva besöksupplevelsen försvinner torde antalet besökare falla drastiskt.

    Om du sen fyller samma domän fast med ett annat innehåll så är möjligheten eller risken att tidigare besökare går igång på ditt innehåll... I alla fall inte i det korta perspektivet.

    Jag tänker, om du har ett bra innehåll, en bra idé, bättre då att satsa på en egen domän än att köpa domän först och försöka snylta på någon annans innehåll. Spontant känns det rätt kortsiktigt, men det kanske är en framtidsbransch?? Därav min fråga!

  3. #3
    DR.Hugos avatar
    DR.Hugo DR.Hugo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    16
    Hejsan Angelica!

    Jag förstår inte vad du menar?! Vad har besökarna till domänen med det jag frågar att göra?!

    Det jag undrade var om någon hade ett online domän analysverktyg för .se domäner vars status är inte betald. Sen vad jag gör med domänen efter analysen om köper den eller struntar i den har ju inget med min fråga att göra. Men eftersom du ändå berättar för mig att en domän kommer att tappa alla sina besökare om jag snyltar på innehållet, så undrar jag naturligtvis om du har råkat ut för det?! I det fall jag tagit över en domän så har jag aldrig haft tillgång till innehållet efter som domänen köps efter det att användaren inte betalt för den. Det går utan problem att få tag på via wbm. Vad gäller besökarna och att det går ner har inte stämt för de sidor jag tagit över. De ligger kvar ett tag men blrjar du arbeta snabbt med sidan så brukar takten av besökare som gillar det nya innehållet vara högre än antalet som väljer bort sidan. I varje fall enligt den analyticsdatan jag har samlat på mig men som alltid det är säkerligen olika för alla sorters sidor. Kan ju också säga är att det jag "snyltar" på är alla inlänkar och sidans styrka, tycka vad man vill om det men det sparat mig massa jobb och folk älskar sidorna

  4. #4
    angelica cs avatar
    angelica c angelica c är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    20
    OK, jag missuppfattade frågan.
    Det är okej att hitta domäner med trafik.

    Det finns en (eller flera) såna tjänster, som visar domäner som snart går ut och som inte är betalda. Jag har faktisk själv köpt en sån sida en gång. Det lyckades!

    Jag minns dock inte länk till den tjänsten eller vad tjänsten heter, men det ska finnas länk här på forumet. Någon annan kanske vet??

  5. #5
    angelica cs avatar
    angelica c angelica c är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    20
    Jag hittade några länkar i min samling. Många fungerade inte, dessa fungerar för mig när jag testar här och nu. Kanske till hjälp för dig?

    http://deleted.se/
    http://www.lediga.se/
    http://blogg.mjoelkbar.net/domansok/

  6. #6
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Inlänkar ska du alltid ta med en nypa salt.
    PA & DA visas i SeoMoz (OpensiteExplorer)
    Mozrank finns det verktyg som kollar upp åt dig på nätet, bara google typ mozrank checker och prova dig fram.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2016-02-28, 15:34
  2. Verktyg för nyligen snappade domäner
    Av Fredlund i forum SEO-verktyg
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 22:22
  3. Hur utvärdera sin besökarstatistik?
    Av Susann Stjernborg i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 00:19
  4. Verktyg för att kontrolera utgående domäner
    Av Magnus-SEO i forum SEO-verktyg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-22, 16:40