Resultat 1 till 8 av 8

upp som en sol ned som en proteinpannkaka

  1. #1
    Wheys avatar
    Whey Whey är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    63
    http://gserp.se/Search/proteinwhey.se/whey
    Har lyckats väldigt bra med att få till en sida med n.nu som just fick en 4 i pagerank från ingenting.

    Dock stendök den i resultaten för några dagar sedan utan att något speciellt gjort, blir inte riktigt klok på varför sidan dyker, någon som har en susning?

    vad att göra för att förhindra fortsatt fall?

  2. #2
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Sitt still i båten, Google kan dansa ganska hårt - inget att oroa sig för. Bygg mera content om du kan - G loves it.

    Du har bara en enda utlänk. Prova att lägga till en auktoritär sida i ämnet, exvis Wikipedia. Utlänkar skadar inte din sida.
    Senast redigerat av SEOJonas den 2012-08-21 klockan 19:28.

  3. #3
    Wheys avatar
    Whey Whey är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    63
    Tack för svaret!

    Jo mer innehåll har lagts till, tog dock bort de flesta utlänkarna i och med att jag misstänkte kunna vara en negativ faktor och de utgjorde en av de senaste egentliga förändringarna på sidan. Tack hoppas att du har rätt om dansen, har dock sett en hel del spretiga uppgifter om förändrade danssteg och ett kallare klimat med pingviner och andra coola fåglar som en del verkar få pippi på.

    -Någon annan som har fler aspekter på det fria fallet? Vill ranka på: Whey, protein, proteinpulver och vassleprotein. Har dock stendött på de huvudsakliga begreppen.

  4. #4
    Silvermamas avatar
    Silvermama Silvermama är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    2
    Vi har hamnat i samma situation. Det gick bra och smidig ett tag, sedan föll 2 av våra nyckelord över 100 placeringar medan några andra fortfarande steg. Märklig nog så har inget hänt med sidan, googles tools har inte visat nån förändring heller. Nu har de kommit tillbaka lite men kan fortfarande "dansa" upp mot 20 placeringar upp och ned. Undrar ibland vad som är vitsen, det kan inte heller vara i Googles intresse.
    Senast redigerat av Urban G den 2012-08-28 klockan 22:31. Anledning: Regel 1

  5. #5
    Wheys avatar
    Whey Whey är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    63
    Sisådär då var man tillbaka på plan igen. Dock inte lika stark som tidigare än så länge men det går åt rätt håll. En av de få slutsatserna jag kan tänka mig att dra av det hela är att man inte ska pusha på en ny sajt alltför hårt med nya sajter åtminstone inte precis i början.

    Samt att sänkningen i resultatlistan mycket väl kan tänkas börja med att antalet sökningar som Google levererar (enligt google webmaster) tenderar att sjunka ganska drastiskt innan sänkningen i resultatlistan (två nästintill identiska observationer från olika sajter.) Någon som har gjort likande observationer, eller är det att betrakta som ett självklart förlopp enligt gammalrävarna?

  6. #6
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Får jag använda dig som ett exempel på en sajt som hoppar inne på wn.se? de vill se en hoppande sajt där.

    Hojta till om det går bra.

    Tänkte visa upp grafen från gserp.se.
    Gäller sajten som finns i din signatur.
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  7. #7
    Erik Elmqvists avatar
    Erik Elmqvist Erik Elmqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    146
    Att en ny sida hoppar upp och ner, precis som din, ser jag som helt naturligt. Jag slänger upp flera nya sajter varje månad och ungefär var tredje eller varannan sajt dyker, kommer tillbaka osv. Varför vissa sajter klättrar stabilt och inte gör några djupdykningar vet jag inte. Men vad jag kan säga är att det inte är något att oroa sig över, utan det är bara att vänta så kommer de tillbaka.

  8. #8
    Wheys avatar
    Whey Whey är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    63
    Visst Petter förhoppningsvis får sajten ett uppbyggande proteintillskott av det när det gäller att återhämta sin styrka. Jag får passa på att registrera mig där själv också. Jag skulle gärna bli lite klokare på det här...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)