Resultat 1 till 5 av 5

Google Analytics visar inga besökare

  1. #1
    UnikaBarns avatar
    UnikaBarn UnikaBarn är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    24
    Hej gott folk,
    först när jag installerade google analytics på min site så visade det antal besökare men efter ett tag slutade det visa något, kanske när jag fick beställa ett antal backlinks..inte säker! Det visar bara noll antal trots att när jag loggar in på min hosting visitors static visar en hel del där så vad tror ni hur kan jag lösa det ?



    tack för svar.
    Besök bästa UnikaBarn

  2. #2
    Jonas_Js avatar
    Jonas_J Jonas_J är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    1
    Hej,
    den stora anledningen till att det inte reggas något är att du just nu inte har något analytics-script på din sida. Inget script = ingen statistik

    Upp med koden igen så skall det nog börja ticka på igen.

  3. #3
    UnikaBarns avatar
    UnikaBarn UnikaBarn är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    24
    hur ska göra det ?! jag förstår inte riktigt vad du menar ?

    MVH
    Citat Ursprungligen postat av Jonas_J Visa inlägg
    Hej,
    den stora anledningen till att det inte reggas något är att du just nu inte har något analytics-script på din sida. Inget script = ingen statistik

    Upp med koden igen så skall det nog börja ticka på igen.
    Besök bästa UnikaBarn

  4. #4
    Kaugesaars avatar
    Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    76
    Logga in på administrationspanelen (i webbshopen). Nu är min panel på engelska så du får översätta bäst du vill om din skulle vara på svenska eller något

    Men i menyn (när du är inloggad som admin) klicka på:
    1. System -> Settings
    2. Här ser du antagligen din webbplats i en tabell. Klicka på edit ute till höger om den.
    3. Klicka på fliken Server
    4. Scrolla längst ner så ser du en ruta som heter "Google Analytics Code:" klistra in hela google analytics koden här.


    Google analytics koden hittar du ifall du loggar in på google analytics. Väljer det konto som webbplatsen avser (där du kollar på statistiken). När du väl är där du ser statistiken så klicka på administratörer i den stora orangea menyn. Nu laddas en ny sida, där klickar du på fliken spårningskod scrollar ner lite och där har du "Google analytics koden".

    Men du måste alltså lägga till Google analytics i OpenCart. (Ser ut som en OpenCart e-handel). Om det fortfarande är grekiska be den personen som installerade webbplatsen göra det åt dig. Om det är du som installerat webbplatsen, bytt tema och allt men kört fast här är jag mäkta imponerad
    Besök min SEO-Blogg kaugesaar.se

  5. #5
    UnikaBarns avatar
    UnikaBarn UnikaBarn är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    24
    Tack för ditt svar!
    jag ska försöka klara av det utan misstag )


    MVH

    Citat Ursprungligen postat av Kaugesaar Visa inlägg
    Logga in på administrationspanelen (i webbshopen). Nu är min panel på engelska så du får översätta bäst du vill om din skulle vara på svenska eller något

    Men i menyn (när du är inloggad som admin) klicka på:
    1. System -> Settings
    2. Här ser du antagligen din webbplats i en tabell. Klicka på edit ute till höger om den.
    3. Klicka på fliken Server
    4. Scrolla längst ner så ser du en ruta som heter "Google Analytics Code:" klistra in hela google analytics koden här.


    Google analytics koden hittar du ifall du loggar in på google analytics. Väljer det konto som webbplatsen avser (där du kollar på statistiken). När du väl är där du ser statistiken så klicka på administratörer i den stora orangea menyn. Nu laddas en ny sida, där klickar du på fliken spårningskod scrollar ner lite och där har du "Google analytics koden".

    Men du måste alltså lägga till Google analytics i OpenCart. (Ser ut som en OpenCart e-handel). Om det fortfarande är grekiska be den personen som installerade webbplatsen göra det åt dig. Om det är du som installerat webbplatsen, bytt tema och allt men kört fast här är jag mäkta imponerad
    Besök bästa UnikaBarn

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Analytics visar inte Cpc som trafikkälla
    Av Maltie i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-30, 16:47
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-05-26, 12:25
  3. Yahoo gör en Google, visar olika länkresultat
    Av Susann Stjernborg i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 23:37
  4. Gmail visar hur Google tänker i framtiden?
    Av Anton Johansson i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 21:00
  5. Google visar antalet sökningar?
    Av Joacim i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 23:27