Resultat 1 till 6 av 6

Ny hemsida // Google

  1. #1
    Hyd84s avatar
    Hyd84 Hyd84 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2012
    Inlägg
    2
    Hej!
    Nu är det dags att fixa till en ny hemsida och jag är livrädd hur det kommer att bli med placeringarna på Google. I dags läget ligger vi från placering 1-10 på alla dom viktigaste sökorden (ca 30st).

    Vad säger ni, vad tycker ni är det viktigaste att tänka på när man gör en ny hemsida för att inte dippa på den organiska sökningen på Google

  2. #2
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Kontakta en konsult som tittar på ert case, är inte så dyrt att få några timmars hjälp. Ännu bättre är det om en SEO konsult kan vara med i framtagandet av den nya hemsidan för att allt skall bli bra ur ett SEO perspektiv. Vill du, kan du skickat ett PM så kan antigen jag eller någon jag kan rekommendera hjälpa er.

    Det är också svårt att förutspå hur det går när man gör en ny sida, men att göra "det rätt" ökar ju chanserna att få en smidig övergång.

  3. #3
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Det viktigaste är att inte tappa länkkraften från de gamla sidorna om ni byter urlstruktur. Därför ska ni göra en mappningstabell eller liknande där ni kör 301r från de gamla sidorna till de motsvarande nya. Jag har vart med om ett gäng sidor som helt bytt design och struktur och det har alltid gått bra. Några av sajterna har tappat lite i början för att sedan ta tillbaka sina placeringar inom 0-3 månader.

  4. #4
    leifiuzs avatar
    leifiuz leifiuz är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    30
    Ser att det redan finns många bra svar i tråden. Försök ha samma URLer eller använda 301. Fredrik hade ett bra svar till dig, kontakta något SEO bolag eller SEO kunsult för att få hjälp, behöver inte kosta så mycket.

  5. #5
    ploppan73s avatar
    ploppan73 ploppan73 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    60
    SE till att behålla ALLA era gamla URL:er så långt ner i trädet som möjligt, ner till produktnivå (om det är möjligt). Detta och 301r så ska du vara hemma....

  6. #6
    ploppan73s avatar
    ploppan73 ploppan73 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    60
    Citat Ursprungligen postat av ploppan73 Visa inlägg
    SE till att behålla ALLA era gamla URL:er så långt ner i trädet som möjligt, ner till produktnivå (om det är möjligt). Detta och 301r så ska du vara hemma....
    Sorry. såg precis att detta svaret redan hade kommit...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-06, 14:43
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-15, 08:42
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-06-24, 16:54
  4. Hemsida/Artist/Google
    Av Anthonio i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 20:47