Resultat 1 till 3 av 3

Slå ihop två sidor, en bra idé?

  1. #1
    Mikaels avatar
    Mikael Mikael är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    12
    Hejsan!

    Undrar om någon kan ge mig ett snabbt råd om min idé verkar smart eller inte.

    Som rubriken säger går jag i tankarna på att slå ihop två sidor till en.

    Sida A har ca 100K besökare per månad, sida B har ca 3K.
    Området som sida B handlar till 100% om ingår även som context i sida A (kanske 10% av sida A)

    Skulle det fungera att flytta över sida B's innehåll och peka om URL'erna. Om det fungerar tror ni det skulle gynna sida A?

    Lite rörigt förklarat men hittar inget annat sätt

    Hoppas någon förstår vad jag menar och kan ge mig ett snabbt råd. Fråga gärna på om jag kan räta ut några frågetecken.

    Tack på förhand!

    Mvh, Micke

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Du behöver nog lämna mer information om du ska få ett riktigt bra svar Mikael. Det är ju mängder med saker som spelar in, och det finns inget standardsvar utan det är från case till case.
    Sköter du din SEO själv så är det bästa tipset att prova och se vad som händer, om det verkar vettigt för dig att sammanfoga sidorna.
    Annars pratar du med en SEO - konsult och ber personen analysera situationen för att ge dig det bästa svaret.

  3. #3
    Mikaels avatar
    Mikael Mikael är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    12
    Tack Niklas!

    Försöker sköta min SEO själv efter att ha anlitat 4 olika SEO bolag med samma resultat. Samtliga försämrade rankningarna på min sajt och efter att ha gett dom några månader fick jag avsluta deras "så kallade" optimering. Efter det började jag klättra igen så det verkar säkrast att försöka själv så slipper man i alla fall att betala för att förlora pengar hehe.

    Jag har sett exempel på sajter som bytt URL(er) och lyckats behålla sin ranking (Ex: www.gammaltNamn.nu/led-tv till www.nyttNamn.nu/led-tv) så det verkar som om det skulle kunna gå.

    Jag tar ditt råd och testar på några artiklar så får vi se om man kan läsa ut något av det. Fler åsikter tas gärna emot!

    Trevlig helg alla!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 15:21
  2. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-02-09, 15:04
  3. Bra sidor att handla domäner/sidor på (engelska)?
    Av Gustaf i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-19, 04:22
  4. Att slå ihop två sajter
    Av creo i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 23:32