Resultat 1 till 5 av 5

Hjälp: Kund var webbplats blir baktalad i SERPn... Behöver tips.

  1. #1
    sajtfilips avatar
    sajtfilip sajtfilip är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    2
    Hej alla!

    Jag har en kund vars webbplats blir baktalad i SERPn. När man söker på deras företagsnamn så kommer dem som tur är högst upp, men sedan följer artiklar med diverse skitsnack och dyl.

    Jag har fått i uppdrag att försöka få bort dessa "fula fiskar" från resultatet och få in dem som talar väl om företaget. Hur gör jag detta?

    Min plan har varit att dels optimera deras webbplats än mer, skapa en blogg (vilket dem inte har), skapa en wikipedia, skapa profiler på alla möjliga socialamedier, skriva press meddelanden, lägga in dem på Google maps, länka till artiklar som är bra för dem samt att jag vill att dem ska svara på kritiken på sin facebook... något dem inte gjort.

    Men är jag rätt ute i det jag tänker? har ni någon ide om hur jag löser det här? aldrig gjort det förut så jag bara gissar att detta kan hjälpa (se ovan).

    Tacksam för svar.

    /Filip

  2. #2
    larses avatar
    larse larse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av sajtfilip Visa inlägg
    Hej alla!

    Jag har en kund vars webbplats blir baktalad i SERPn. När man söker på deras företagsnamn så kommer dem som tur är högst upp, men sedan följer artiklar med diverse skitsnack och dyl.

    Jag har fått i uppdrag att försöka få bort dessa "fula fiskar" från resultatet och få in dem som talar väl om företaget. Hur gör jag detta?

    Min plan har varit att dels optimera deras webbplats än mer, skapa en blogg (vilket dem inte har), skapa en wikipedia, skapa profiler på alla möjliga socialamedier, skriva press meddelanden, lägga in dem på Google maps, länka till artiklar som är bra för dem samt att jag vill att dem ska svara på kritiken på sin facebook... något dem inte gjort.

    Men är jag rätt ute i det jag tänker? har ni någon ide om hur jag löser det här? aldrig gjort det förut så jag bara gissar att detta kan hjälpa (se ovan).

    Tacksam för svar.

    /Filip
    Javisst, tryck ner det dåliga i serp:en precis så som du beskriver.

  3. #3
    sajtfilips avatar
    sajtfilip sajtfilip är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av larse Visa inlägg
    Javisst, tryck ner det dåliga i serp:en precis så som du beskriver.
    Tack Larse! Då testar jag =D

  4. #4
    hakans avatar
    hakan hakan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    78
    Varför inte även bemöta skitsnacket på forum, bloggar, omdömessajter osv och ge företagets version av det hela? Det ger ett betydligt seriösare intryck än att bara fylla upp serpen med egna sidor.

  5. #5
    Captain Thailands avatar
    Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Koh Samui, Thailand
    Inlägg
    116
    Hej,

    Citat Ursprungligen postat av hakan Visa inlägg
    Varför inte även bemöta skitsnacket på forum, bloggar, omdömessajter osv och ge företagets version av det hela? Det ger ett betydligt seriösare intryck än att bara fylla upp serpen med egna sidor.
    Det beror nog på vad det sk "skitsnacket" grundar sig på...

    1. Är det kunder som verkligen anser att företaget brustit är det nog bättre att skärpa sig och se över de egna rutinerna. Annars kommer GARANTERAT de negativa kommentarerna att fortsätta. Jag tror det är svårt att sökoptimera bort sånt från SERP. I varje fall helt och hållet.

    2. Är det däremot illasinnade konkurrenter som jävlas är det en helt annan femma. Då är det nog inte dumt att bemöta detta och lägga fram "motbevis" och fakta.

    Sajtfilip,

    Blogg, sociala medier etc är nog rätt väg att gå att öka ett företags synlighet och styrka i serp! Lycka till.
    Kohsamui.org | Kohsamui.nu | Thai.nu | Bangkok.nu

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Behöver tips om redirect!
    Av Kennedy i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-02-01, 16:28
  2. Hjälp med min webbplats!
    Av DarKzY i forum Googles sandlåda
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-06-07, 22:44
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-02, 14:53
  4. Behöver tips för webbhotell
    Av Jim Westergren i forum Övrigt
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 21:42
  5. Behöver råd och tips
    Av MattiasN i forum Domänen
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-16, 10:59