Resultat 1 till 7 av 7

Flera hemsidor på Google Webmaster Tool

  1. #1
    Fredrik-Erikssons avatar
    Fredrik-Eriksson Fredrik-Eriksson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    106
    Har en fundering angående Webmaster Tool.

    Har en del hemsidor som ligger på flera olika webbhotell, och har dragit mig för att lägga till alla dessa hemsidor på samma Google-konto.

    Detta p.g.a att jag har en ide om att detta skulle påverka de länkar som finns mellan dessa hemsidor. G ser helt enkelt att det är samma person som har dessa hemsidor och därav att det är jag själv som länkar till mig själv. Någon som vet om det förhåller sig på detta vis?

    Och hur gör ni andra som har en uppsjö av hemsidor spridda på många webbhotell?

  2. #2
    Erik Elmqvists avatar
    Erik Elmqvist Erik Elmqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    146
    Google har koll på mycket mer än vi vet. Därför bör man också, precis som du föreslår, inte länka mellan sidor som ligger på samma WMT-konto.

    Jag själv undviker numera WMT så gott det går – just för att lämna ut så lite information som möjligt om mina sajter. Detsama gäller Google Analytics. Google själva säger att information som kommer från Analytics inte ska påverka rankingen, men vad vet vi om det.

  3. #3
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    mycket intressant fråga och högst aktuell. Jag har också haft vissa funderingar kring detta. Jag tror att det påverkar men väldigt väldigt marginellt. Folk är inte helt födda bakom en spårvagn och kan räkna ut ett och annat. Skulle de miljoner tals användare upptäcka detta så skulle varje sajt ha ett nytt analytics konto och jag tror inte att google vill att man ska använda deras resurser på detta sätt. Därför tror jag att det spelar roll men ytterst pytte lite.

  4. #4
    larses avatar
    larse larse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    38
    Kan inte tänka mig det har betydelse. Då skulle man få ha olika anlytics konton, wmt, adsense mm. Sen måste man också sprida på siterna så de inte ligger på samma server, ej heller ha samma whois info (google är registrar).

    Mycket jobb för några länkars skull imo och risken att man blir paranoid

  5. #5
    Legendarisks avatar
    Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    225
    Har också svårt att se hur det skulle kunna ha någon större påverkan. Som en del är inne på så skulle ju det upmana till att ha massvis med analytivs konton och det vore ju väldigt opraktiskt
    Ni följer mig via min Blogg: www.legendarisk.nu

  6. #6
    Erik Elmqvists avatar
    Erik Elmqvist Erik Elmqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    146
    Självklart vore det väldigt opraktiskt med en massa Analytics-konton, och det är självklart inte vad Google vill. Jag tänker dock att det kanske inte är så smart att ha två sidor som har många länkar mellan varandra på samma konto. Det blir ju mycket enklare för Google att då hitta ett mönster. Men det är bara min tanke, kanske jag som är alldeles för paranoid.

  7. #7
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Fungerar inte hemsidor utan Analytics? Det är ju inte säkert att man använder några andra tjänster från Google.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Skillnad i ranking i Serp och Webmaster Tool
    Av introstand i forum SEO-verktyg
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-08-24, 14:14
  2. Hjälp med sajt - Rasat i ranking - Webmaster Tool
    Av Petter Hedman i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2012-05-10, 10:15
  3. Samma IP adress från flera hemsidor?
    Av Hansen i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-10-27, 23:50
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 14:15
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 16:50