Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 39 av 39

Ny Penguin Refresh - 2012-10-05

  1. #31
    andbats avatar
    andbat andbat är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    48
    Självklart styrs Google av att skapa vinster. Men för att göra detta är de beroende av att ha en bra sökmotor. Att skapa en algoritm som tillfälligt försämrar inkomsterna men förbättrar sökresultaten kan säkerställa att användarna fortsätter att använda Google i framtiden och på så sätt fortsätter att generera inkomster.

    Skulle Google bara fokusera på att styra sökresultaten till att få ut så mycket som möjligt av sin annonser så tror jag att de på sikt skulle bli utbytta mot andra sökmotorer av användarna. Google har ju inte alltid varit störst.

    Därför kan det vara av ekonomiskt intresse att leverera de bästa sökresultaten även om det på kort sikt genererar sämre inkomster.

  2. #32
    Bygger89s avatar
    Bygger89 Bygger89 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    52
    En av mina sajter inom ekonomi och finansbranschen tappade mark på flera olika sökord som jag fick riktigt mycket trafik och intäkter ifrån. Det hände precis när penguin uppdateringen kom så det finns ingen tvekan på att det berodde på det. Jag tror att den "straffades" för att jag byggde länkar för snabbt och med samma ankartext. Jag vet, ett riktigt nybörjarmisstag...

    Nu är min fråga, hur går man tillväga på bästa sätt för att sajten ska återhämta sig ? Ska man rensa bort länkar eller man ska bygga fler länkar av riktigt hög kvalité ?

  3. #33
    Captain Thailands avatar
    Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Koh Samui, Thailand
    Inlägg
    116
    Bygger89,

    Jag tror på det sistnämnda, dvs att bygga med kvalitet (både webbplats och länkar) och skynda lite långsamt.

    För de flesta är nog en långsiktig och stabil inkomst från sajterna bättre än en större men ganska tillfällig.
    Senast redigerat av Captain Thailand den 2012-11-26 klockan 13:54. Anledning: slarvfel
    Kohsamui.org | Kohsamui.nu | Thai.nu | Bangkok.nu

  4. #34
    Klassemajas avatar
    Klassemaja Klassemaja är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    65
    När kommer nästa uppdatering från Google

  5. #35
    monkey businesss avatar
    monkey business monkey business är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    120
    Citat Ursprungligen postat av Klassemaja Visa inlägg
    När kommer nästa uppdatering från Google
    Det kom en förra helgen som påverkade hyfsat många. Dock ej relaterad till Panda.

    Du kan läsa mer om den här:
    http://www.davidnaylor.co.uk/weekend...ts-coming.html

    Angående justering för Panda har jag läst att den ska komma under veckan.

    Mvh,
    Monkey bizz
    Senast redigerat av monkey business den 2012-11-25 klockan 21:41. Anledning: typo

  6. #36
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av Cassis Visa inlägg
    Det är många som tror att pingvinen lanserats just för att sajter ska få svårare att ranka och i stället börja köpa trafik.
    Men om en sajt tappar och måste köpa trafik betyder det ju att en annan tar högre placering och slipper köpa trafik.
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

  7. #37
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Citat Ursprungligen postat av wedholm Visa inlägg
    Men om en sajt tappar och måste köpa trafik betyder det ju att en annan tar högre placering och slipper köpa trafik.
    Ja, Wikipedia och PokerStars t.ex.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  8. #38
    Cassiss avatar
    Cassis Cassis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    London
    Inlägg
    27
    Citat Ursprungligen postat av wedholm Visa inlägg
    Men om en sajt tappar och måste köpa trafik betyder det ju att en annan tar högre placering och slipper köpa trafik.
    Citat Ursprungligen postat av Cassis Visa inlägg
    Undrar dock över det här med vinnare och förlorare. På ett av de ord som jag tappade mest, har topp 10 knappt sett likadan ut från dag till dag. Så för att vara säker på en jämn trafik måste man betala?
    Svarar med eget svar.

  9. #39
    Bygger89s avatar
    Bygger89 Bygger89 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    52
    Det va de jag misstänkte. SEO är ju inget 100 meterslopp, man får se det som ett maratonlopp istället

    Tack för svaret och det ska bli spännande att följa sajtens utveckling i framtiden när nya Google uppdateringar kommer.

    Citat Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
    Bygger89,

    Jag tror på det sistnämnda, dvs att bygga med kvalitet (både webbplats och länkar) och skynda lite långsamt.

    För de flesta är nog en långsiktig och stabil inkomst från sajterna bättre än en större men ganska tillfällig.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-09-28, 17:31
  2. Någon som hört något om Google Penguin?
    Av ewestergard i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 18:38
  3. Bästa artiklarna om Google Penguin
    Av Jim Westergren i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-20, 11:42
  4. refresh taggen
    Av Ben i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-07-29, 20:44