Resultat 1 till 5 av 5

Hur optimerar jag hela domänamnet OCH del av domänamnet

  1. #1
    Sofipropps avatar
    Sofipropp Sofipropp är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    3
    Hej, har en sida där jag vill SEO-optimera både för hela ordet och för del av ordet. Hur gör jag för att uppnå detta?

    Exempel www.morgontidning.se. Jag ligger bra till i ranking för ordet "morgontidning" (hela ordet) men finns inte med överhuvudtaget för "tidning" (del av ordet).

    Måste jag skriva "morgontidning" med konstiga tecken (likt å, ä,ö) eller liknande? Eller finns det några andra knep?

    Är färsk inom SEO så jag hoppas att min fråga inte är allt för dum och att du fattar vad jag menar. :-)

    Tack på förhand!

  2. #2
    Legendarisks avatar
    Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    225
    Hur ser dina titlar, rubriker och innehållet allmänt ut på din sida? Jag antar att du vill att samma sida (startsidan) ska ranka för både dessa ord?

    Du måste ju visa för Google att din sida även handlar om "tidning" i det här fallet genom att det finns med i innehållet. Detta är ju väldigt enkelt beksrivet men tror du förstår hur jag menar.

    Sen gäller det ju öven att några av dina länkar har ankartexten "tidningar". Kom dock ihåg att google nyligen uppdaterade sin algoritm och kan strtaffa sidan om du har allt för lika ankartexter och dålig variation på länkarna.
    Ni följer mig via min Blogg: www.legendarisk.nu

  3. #3
    Sofipropps avatar
    Sofipropp Sofipropp är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    3
    Samtliga titlar, rubriker m.m. trycker på "morgontidning", jag trodde i min enfald att jag då även fick med "tidning" på köpet så att säga. Du har helt rätt - det jag vill är att komma högt upp för båda orden. :-)

    Jag tror att jag förstår vad du menar. Det finns alltså ingen script eller liknande (=genväg) som gör att google tolkar sidan som både "morgontidning" och "tidning" utan det jag måste göra är helt enkelt att alternera mellan båda dessa. D.v.s. ibland skriva "morgontidning" och ibland "tidning".

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Någon genväg finns inte att rekommendera. Utan du behöver lösa det på annat sätt.
    Ett exempel är att du i title har en formulering i stil med.
    Morgontidning – Här kan du läsa din tidning
    och sedan följer upp det hela på sidan på ett sätt som är naturligt och ser bra ut.

  5. #5
    Sofipropps avatar
    Sofipropp Sofipropp är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    3
    Många tack. Då får jag helt enkelt sätta mig vid tangentbordet och skriva om.
    Tack för hjälpen!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hur optimerar man domänen för en sökfras
    Av funtrix i forum Domänen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-07, 13:31
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-14, 23:38
  3. Flera sökord i domänamnet
    Av avionsso i forum Domänen
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-01-21, 16:41
  4. Optimerar ni huvudsidan eller alla sidor?
    Av Legendarisk i forum Optimering
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-27, 18:33
  5. Var i hela värden??
    Av Tina Isola i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 08:45