Resultat 1 till 19 av 19

Hur kan man kolla

  1. #1
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Är lite nyfiken efter att läst lite om Aleksikas metoder.
    Kan man fråga googel om deras medtoder är tillåtna enligt deras praxis??

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Är det generellt så att man kan ta betalt för ett par 100 besökare per dag? Det är väl ganska lite?

    http://www. aleksika.se/bli-hittad-p%C3%A5-n%C3%A4tet/v%C3%A5ra-tj%C3%A4nster/

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Nja 100 besök om dagen är nog inte lite generellt sätt, jag har en del kunder som skulle bli överlyckliga om jag kunde ordna in så många per dag.
    Men det är beroende på bransch och produkt. Om exempelvis, det visar sig att samtliga nycklord som är relevanta för en kunds verksamhet inte ens ger utslag i Overture och de har visats färre än 2.000 gånger på en månad med en Adwords-kampanj - Alla nyckelord sammantaget -

    Då är 100 besök om dagen mycket bra och svar ja, inga problem att ta betalt för det heller med andra ord.

    Vad som gäller det aktuella företaget så står det faktiskt överst på sidan
    Tillsammans... realistiskt att uppnå
    Vilket inte innebär att de garanterar eller kan lova något utan det beror på från fall till fall.
    Det är lite som att säga att man kan garantera topp 10 plats i Google. När kunden frågar så kan de svara - "Nej inte på det ordet". Så är det inget mer med det och så kör de bara på de ord som det verkligen går att garantera topp 10 på.

  4. #4
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    man kan välja olika nivåer och den lägsta är 60-120 besökare och man betalar när dom levererat 60 unika besökare.
    Det jag är sugen på att veta om googel gillar info sidor för enligt ett företag som som gör optimering så var det en tidsfråga innan dom blir utkastade när det upptäcks

  5. #5
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Aha. Jo men det är klart har man en webbutik blir ju några hundra mycket. Har man ett stort innehåll börjar man ju tänka annorlunda.

    Annars kan man ju få mycket besökare genom annonsering hos Aftonbladet och liknande men de tar kanske väldigt mycket betalt?

  6. #6
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Ja lite med top 10 orden att är det för svårt ord är dom ju smarta och säger nej.
    För en amatör är det ju svårt att veta om det är bra eller dåliga ord dom väljer.
    Vad det gäller antal besökare har dom aldrig fått mindre än det angivna antal man betalar för.
    Så lite garanti får man ju för uppnå dom inte det varje dag så slipper man månadskostnaden.

  7. #7
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Problemet är ju som du nämner att ha man en shop med många olika produkter är det svårt att med bara 10 ord göra shopen synlig på googel.
    Aftonbladet och sådana ta rejält betalt.
    Om det skulle visa sig att en av 60 handla varje dag så blir man ju lycklig och då är 895kr /mån billigt.

  8. #8
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Det vore roligt få ett svar på om detta är något googel gillar eller man ska förkassta det.
    Enligt företaget seo så var detta ren bluff.
    Senast redigerat av Bmwpower den 2006-10-17 klockan 17:44.

  9. #9
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Bmwpower
    Det vore roligt få ett svar på om detta är något googel gillar eller man ska förkassta det.
    Enligt företaget seo så var detta ren bluff.
    Enligt SEO själva säljer de stora länkpaket. Jag tror knappast att det är en metod som Google direkt rekommenderar. Men för snabba resultat är det väl vad många av SEO-firmorna säljer just nu?

    Ett alternativt är ju att kombinera:

    1) Köpa lite kvalitetslänkar hos bloggare och kända webbplatser. Jim skriver att han jobbar mycket med detta och jag misstänker att det är en väldigt kraftfull metod. Jag menar lyckas man själv bli bloggad någon gång brukar det ju ta bra. Tänk om man istället betalade för 10 bloggningar hos tio stora bloggar!

    2) Registrera sig i kataloger och betala lite för lite extra för mer registrering. Vår erfarenhet är det krävs ganska många registreringar för att det ska ta med de svenska katalogerna. Men ibland fungerar det bra. Länken som vi fick till vårt material om fiskolja från kvalitetskatalog (eller något) fick den att hoppa upp en bra bit. En amerikansk sajt tog också ytterst (bästa länken?) bra för oss.

    Jag tror de flesta webbutiker kan nå väldigt långt med 1 eller 2. Även om jag inte själv tror att det är särskilt bra långsiktigt att köpa länkar. Men få saker kan väl vara mer effektivt kortsiktigt? Eller vad säger ni som köper och säljer länkar?

    Jag tycker istället webbutiker som vill arbeta långsiktigt ska ha:

    *1* En seriös wordpress-blogg som ligger på wordpress.com om ditt ämne. Seriösa wordpress bloggar med så lite som en länk kan när blogginläggen är rätt skrivna piska skiten ur Expressen.se på nya nyckelord. PM för exempel.

    *2* En länkkatalog. Jag lyckades komma med i en nystartad länkkatalog om bilar. De nystartade som är med i Sunet tar nästan lika bra på djupinlänkning som etablerade PR5 kataloger tar på länkar till första sidan.

    *3* En seriös integration mot internets stora communities.

    *4* En ring med länkbeten runt sajten.

    Men det kräver ju att man kan identifiera nyckelordet vilket jag själv är helt värdelös på.

  10. #10
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Vilka metoder bmwpover?
    Har inte läst så noga vilka metoder det gäller. Eller är det info-sidorna du menar?
    Om de är ok eller inte enligt Google beror helt på hur de är utformade.

  11. #11
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Aleskiska bygger en länksida om du söker på volvo reservdelar på googel så kommer ett företag bland dom översta som heter kmax klicka du på den så ser du hur dom jobbar.
    Du kommer inte till en produkt utan till en info sida att dom säljer volvo reservdelar.

    Bra tips det andra med lite mycket att sätta sig in i för en amatör.

  12. #12
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jaha?
    Måste vara lite trött för jag hänger inte med, k-max verkar ju sälja reservdelar till bla Volvo. Länksida?

  13. #13
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Bmwpower
    Aleskiska bygger en länksida om du söker på volvo reservdelar på googel så kommer ett företag bland dom översta som heter kmax klicka du på den så ser du hur dom jobbar.
    Du kommer inte till en produkt utan till en info sida att dom säljer volvo reservdelar.

    Bra tips det andra med lite mycket att sätta sig in i för en amatör.
    Är det många som söker på "volvo reservdelar"?
    Kanske skulle jag beställa en artikel om miljöaspekter på volvo och reservdelar för volvo?

    Som vanligt ligger Aftonbladet med sina nästan 20 DMOZ länkar och suger in besökare.
    Senast redigerat av hans99 den 2006-10-17 klockan 18:37.

  14. #14
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Förövrigt de webbutiker som tar in sin trafik direkt till webbutiken från sökmotorn snarare än att arbeta med forum, länkbeten, tjänster m.m. kommer få problem när Google separerar ut webbutikerna från de vanliga sökresultaten.

  15. #15
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Förövrigt de webbutiker som tar in sin trafik direkt till webbutiken från sökmotorn snarare än att arbeta med forum, länkbeten, tjänster m.m. kommer få problem när Google separerar ut webbutikerna från de vanliga sökresultaten.
    Å andra sidan kan man tänka sig att om en potetiell kund är ute efter att köpa något och därför använder webbutiksfunktionen också gynnar webbutikerna, eftersom kunden slipper bläddra igenom resultat som inte har med försäljning att gör.
    Är man ute efter att handla kan det många gånger vara väldigt tröttsamt att gå igenom alla resultat i hopp om att hitta en webbutik. Detta beror ju ofta på att många webbutiker är dåligt sökmotoroptimerade och därför försvinner bland sökresultaten.
    Dock kan det vara en riktig styrka att som webbutik både synas med bra information i vanliga SERPen och å andra sidan med sina produkter
    i webbutiks SERPen

  16. #16
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    så här har aleksika gjort när man få träff som ligger högst upp http://www.kmax.se/volvo-reservdelar/.

    Menar ni att googel kommer att ändra sökträffar för butiker och ren införmationssidor??

  17. #17
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jaså du menade den texten. Det är inga problem med den, inget dolt, samma text till spindlarna som besökarna, inget automatiska redirect så den är det inga problem med ur Googles synvinkel, ok tittade inte så noga men såg inget konstigt där ur sökmotorsynpunkt dvs.
    Att en besökare behöver klicka sig vidare några steg till för att komma fram till sidan som kan vara intressant är inte en sak för sökmotorerna.
    Men inget fel med den, kanske inte den bästa lösningen men det var ju inte frågan.

  18. #18
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    okej då vet jag det för enligt www.seo.se sa dom att det Aleksika var enligt googels regler
    Senast redigerat av Bmwpower den 2006-10-17 klockan 21:56.

  19. #19
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Vilket var inte enligt Googles regler?
    Jag syftar på texten som står överst på sidan ihop med det faktum att jag inte såg nog konstigt förövrigt med sidan. Och då är det inga problem.

    Edit:Bmwpower, mitt svar blir lite konstigt när du ändrar i ditt inlägg efter det att jag svarat på det som stod först
    Senast redigerat av Urban G den 2006-10-17 klockan 22:14.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hur kolla pagerank på undersidor?
    Av robbanf i forum PageRank
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 22:07
  2. Verktyg för att kolla...
    Av Patrik Berggren i forum Sökordsanalys
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-20, 21:18
  3. Kolla hur resultatet ser ut från andra länder
    Av Anton Johansson i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 21:30
  4. Länkarnas kraft
    Av Bernt Johansson i forum Google
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-08-19, 17:19