Resultat 1 till 9 av 9

Med bas i Thailand

  1. #1
    Captain Thailands avatar
    Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Koh Samui, Thailand
    Inlägg
    116
    Hej,

    Jag heter Jens och mitt användarnamn är ironiskt. En svensk barägare jag känner brukade kalla mig det runt för femton år sedan, för att jag semestrade så mycket i Thailand.

    Nu bor jag i landet sedan ett decennium och trivs utmärkt. Vi har kontor i något som heter IT Complex på Koh Samui. Min huvudsakliga arbete är ett nätverk bestående av femton (tidigare var de tjugo) webbplatser om varierande destinationer i Thailand. Jag och frugan ämnar nu bygga två mindre villor och hyra ut. Det känns väldigt inspirerande, även om det kommer ta två år till (minst). Det skall bli skönt att komma ifrån skärmarna lite. Jag har väl som många av er andra suttit uppkopplad 10 timmar om dagen sedan 1997.

    Jag har sökmotoroptimerat sedan 1998 och tidigt lades mycket fokus på off-page. Med handen på hjärtat var det ju lättare förr och jag "spammade till mig" några fina förstaplaceringar i SERP. Motsvarande tekniker funkar inte längre, så numer ligger fokus på kvalitet snarare än kvantitet, på on-page snarare än off-page. Jag skyndar långsamt numer och märker att detta genererar organiska länkar. Google förändras och det gäller att hänga med. Att fortsätta som förr kan vara väldigt ödesdigert.

    Jag har utfört en del SEO-uppdrag till främst real estate-bolag / mäklare och hotell, men även till tatuerare, villauthyrare och snustillverkare (!) Det har funkat riktigt bra. Numer gör jag mest on-page optimering om någon anlitar mig. Grundligt och med baktanke (förhoppningsvis).

    Intressen i övrigt?

    Jag gillar att styrketräna, köra muay thai och gå promenader. Jag hobbyskriver även en ebok: ( www.thai.nu/ebok ) och fotar en hel del. Tidigare fotade jag även åt en del hotell och bröllopspar, men det har jag nästan helt lagt på is.
    Kohsamui.org | Kohsamui.nu | Thai.nu | Bangkok.nu

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Trevlig introduktion, och kul att du varit så aktiv här. Välkommen!
    Har själv planer på att flytta ner på halvtid inom något år, så en av de där villorna kanske blir aktuella då

  3. #3
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Välkommen till vårt lilla community, kul att du äntligen hittade hit efter 15 år (ne skojar bara). Bra att få in fler och nya medlemmar som kan bidra med sin expertis . Återigen välkommen.

  4. #4
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Välkommen, riktigt roligt med en aktiv användare. Thailand är härligt, varit där rätt mycket själv också.

  5. #5
    Captain Thailands avatar
    Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Koh Samui, Thailand
    Inlägg
    116
    Hej,

    Man tackar för varmt mottagande!

    Niklas,

    Nja, om du letar långtidsboende framöver hjälper jag gärna med de kontakter och eventuella kunskaper jag har. Det är gratis.

    Micke,

    Jag har kikat in på forumet några gånger, men aldrig reggat mig. Tillslut blev det av.

    Fredrik,

    Härligt härligt, men farligt farligt (om man får tro Aftonbladet, hehe). Nä seriöst, jag trivs bra som sagt.
    Kohsamui.org | Kohsamui.nu | Thai.nu | Bangkok.nu

  6. #6
    Strongmans avatar
    Strongman Strongman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    40
    Välkommen Jens,
    Säkert skönt där i thailand just nu!
    Trevlig introduktion och måste säga att du drar igång eller ställer väldigt intressanta trådar.

  7. #7
    Legendarisks avatar
    Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    225
    Välkommen hit! Tycker också att det är roligt att du är så aktiv! Keep it up.
    Ni följer mig via min Blogg: www.legendarisk.nu

  8. #8
    Captain Thailands avatar
    Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Koh Samui, Thailand
    Inlägg
    116
    Tack killar!

    Det var snälla ord.
    Kohsamui.org | Kohsamui.nu | Thai.nu | Bangkok.nu

  9. #9
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Jens, du för nytt "blod" med dig. Kanske är det konstant sol och värme som gör det ;-) Brukade själv arbeta på bl.a Koh Tao, Koh Phi Phi, Ao Nang för en massa år sedan, men har aldrig varit på Koh Samui konstigt nog.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Söker SEO / onpage optimisation distans / du arbetar från vårt kontor i Thailand
    Av kitesurfer i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-07-26, 22:45
  2. Textlänkar säljes på PR4 sajt om Thailand
    Av surin i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-29, 13:17
  3. Köpes sidor på svenska om Thailand
    Av JoacimB i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-01, 19:50
  4. 5 st länkar säljes på Thailand relaterad sajt
    Av surin i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-26, 20:37
  5. 3 st Länkar Thailand i blog med 200 ord plus bilder $20
    Av the-million-dollar-man i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 11:29