Resultat 1 till 3 av 3

Kluven

  1. #1
    HLRHJALPENs avatar
    HLRHJALPEN HLRHJALPEN är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    30
    Hej!

    Jag har använt mig av ett SEO företag under ungefär 1 års tid nu och är väl nöjd med det. Jag har dock börjat titta på vad jag kan få för resultat själv. Så jag skapade några hemsidor genom n.nu och kom på enbart någon vecka in på första sidan med två sökord. Jag blev förvånad att det gick så lätt och har nu börjat tänka i banorna att jag själv ska ta över SEOn men samtidigt känns det som att vi ändå har lagt ner mycket tid och pengar med min huvudsida för att jag bara ska avsluta det arbetet och bli av med alla länkar direkt.

  2. #2
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Det vettigaste är att titta på vad SEO-företaget egentligen bidrar med. Hur många inlänkar har du fått och av vilken kvalité? Vilket resultat har det gett? Kan du bidra med samma kvalité eller har du lyckats ranka på sökord som saknar konkurrens? Har SEO-företaget bidragit med så många och bra inlänkar att ni riskerar att rasa om avtalet sägs upp? Vad innebär det ekonomiskt? Är det tidsmässigt lönsamt att bygga gratissajter jämfört med att jobba med företaget?

    Många frågor att ta ställning till.

    Det viktigaste är väl egentligen att ta reda på vad SEO-företaget egentligen bidrar med. Hur många inlänkar och vilken kvalité? Vad blir resultatet (rank + ekonomiskt) om dessa inlänkarna plockas bort när ni säger upp samarbetet?

  3. #3
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Citat Ursprungligen postat av HLRHJALPEN Visa inlägg
    Så jag skapade några hemsidor genom n.nu och kom på enbart någon vecka in på första sidan med två sökord. Jag blev förvånad att det gick så lätt och har nu börjat tänka i banorna att jag själv ska ta över SEOn men samtidigt känns det som att vi ändå har lagt ner mycket tid och pengar med min huvudsida för att jag bara ska avsluta det arbetet och bli av med alla länkar direkt.
    Det är vanligt att nya sidor får en stor push de första veckorna för att sedan dyka långt ner i sökresultaten. Det beror också helt på vilka sökord det handlar om. Så ditt experiment säger egentligen inte så mycket om man inte tittar närmare på exakt vilka sökord det gäller och eventuellt ger det mer tid. Jag försvarar dock inte SEO-företaget, vilket det nu är.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)