Resultat 1 till 9 av 9

n.nu

  1. #1
    Fredrik-Erikssons avatar
    Fredrik-Eriksson Fredrik-Eriksson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    106
    Hur lång tid brukar det ta innan googole indexierar hemsidor man gör på n.nu?

    Gjorde en liten enkel sida i augusti och den har fortfarande inte indexierats.

    Har dock inte gjort några ansträngningar för att detta ska gå fortare med länkkataloger o.s.v...utan ville att den skulle sköta sig helt själv.

  2. #2
    barthans avatar
    barthan barthan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malta
    Inlägg
    84
    http://www.google.se/intl/sv/add_url.html

    Du måste sen ha ett konto hos google.

    Därefter tar det oftast 24 timmar för mina sidor att indexeras.
    Länkar? Kör bl.a Svenskbetting.com.

  3. #3
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Jag hade också indexeringsproblem med ett av mina senaste projekt. Vid den tidpunkten publicerade Aaron sitt blogginlägg angående internlänkar kunde ha ett samband med indexeringen att göra. själva inlägget hittar du här.

    Vad jag vill påstå så kunde jag också skymta en liten ändring när jag valde att ta bort några internlänkar så tyckte jag att det hela gick lite bättre och snabbare att få upp sidans alla sidor. Det har väl att göra med att man inte råkar trolla bort spindlarna så de hamnar i en sorts loop of doom och inte lyckas hitta alla sidor för de bara åker runt runt.

    Sedan har även antalet inlänkar till din sida en viss vikt, har du follow länkar från en webbplats som crawlas ofta så kommer även din sida att crawla oftare, säkert inte fullt så ofta men tillräckligt.
    Sedan är det egentligen bara vänta. Men jag hade absolut byggt någon länk och läst igenom Aarons blogginlägg och analyserat sidan på nytt.

  4. #4
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Jag brukar ibland använda mig av imtalk.org. De har en service inne på sin sajt, där man "ropa" ut att man startat en ny sajt.

    Pinga även er sajt via pingler.com eller annan pingtjänst, så indexeras er sajt snabbare.

    Jag brukar även lägga en länk från gserp.se in till mina satelliter, så de får en länk.

    Du kan även pinga den sidan där gserp.se har sin länk till din satellit.
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  5. #5
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Angående N.nu, räkna ut dina poäng och se till att du har minst 50. Aktivera sedan dina inlänkar. Däreftar tar det någon dag eller så. Massor med fler tips i guiden för N.nu här på forumet: http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=7942
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  6. #6
    Fredrik-Erikssons avatar
    Fredrik-Eriksson Fredrik-Eriksson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    106
    Hej o tack för tipsen!

    Brukar aldrig registrera mina satelitsidor gjorda med WP på GWT då jag är misstänksam av mig i min natur.....och heller aldrig lägga dem i länkkataloger.....och det brukar aldrig ta mer än några dagar innan de finns med sökresultaten. Vet inte riktigt med satelitsidor men jag brukar heller aldrig registrera dem i några länkkataloger.....av den anledningen att detta gör jag ju med mina huvudsidor och jag vill inte att googole ska se att dessa "satelitsidor" följer nästan exakt samma länkmönster som sidorna de länkar till inledningsvis då denna proxedur iaf för mig oftast ser likadan ut till en början.

    Kanske man e lite för misstänksam?

    Pinga är ju jättebra....hade nästan glömt bort det sedan jag slutade blogga....men det går ju lika bra att faktiskt pinga statiska sidor...tackar

  7. #7
    Fredrik-Erikssons avatar
    Fredrik-Eriksson Fredrik-Eriksson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    106
    Registrerade sidan i 1st länkkatalog och då tog det fart...nu är den indexierad.....tackar!

  8. #8
    Fredrik-Erikssons avatar
    Fredrik-Eriksson Fredrik-Eriksson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    106
    Fasiken vad härligt..........denna sida jag skrivit om här är alltså en satelitsida för ett sökord jag legat 3:a på under ett halvårs tid......nu imorse hoppade jag upp till första plats..........och kan inte se annat än att det beror på just satelitsidan.

    Det tackar vi för!

  9. #9
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av ICAZeke Visa inlägg
    Fasiken vad härligt..........denna sida jag skrivit om här är alltså en satelitsida för ett sökord jag legat 3:a på under ett halvårs tid......nu imorse hoppade jag upp till första plats..........och kan inte se annat än att det beror på just satelitsidan.

    Det tackar vi för!
    Då får man gratulera! Sånt är alltid roligt att höra

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)