Resultat 1 till 3 av 3

Geografisk inställning i GWT

  1. #1
    Fredrik-Erikssons avatar
    Fredrik-Eriksson Fredrik-Eriksson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    106
    Hej!

    Har för första gången börjat med en sida som riktar sig främst till hela Europa men även hela världen. Sidan är alltså på engelska och min fundering är vilket geografiskt område jag ska ange för sidan i GWT för att det ska bli så optimalt som möjligt? Vet heller inte hur pass detta påverkar sidans ranking i de olika delarna av världen beroende på vilket geografiskt läge man ställer in sidan för.

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Om du vill att den ska ranka i olika länder, men inte vill göra en specifik språkversion för varje land, så ställ inte in något geografiskt område alls.

    Du bör vara medveten om att det är klart svårare att ranka med en engelsk sajt i icke engelskspråkiga länder. Jag skulle i princip alltid rekommendera att göra en sajt på varje lands specifika språk, både för ranking och för att konvertera bättre.

  3. #3
    Captain Thailands avatar
    Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Koh Samui, Thailand
    Inlägg
    116
    Hej,

    Citat Ursprungligen postat av AaronAxelsson Visa inlägg
    Du bör vara medveten om att det är klart svårare att ranka med en engelsk sajt i icke engelskspråkiga länder. Jag skulle i princip alltid rekommendera att göra en sajt på varje lands specifika språk, både för ranking och för att konvertera bättre.
    Jag har samma personliga erfarenhet. Om jag i dagens läge skulle rikta mig mot tre språk / befolkningsgrupper, exempelvis: tyskar, svenskar, engelsmän så skulle jag satsa på tre separata (men layoutmässigt identiska) webbplatser på de respektive språken, med skilda toppdomäner (.de, .se, .com eller i vissa fall co.uk).

    I varje fall om det var en lite större satsning. Om du inte är så "ambitiös" fungerar förstås en engelskspråkig sida, men då kommer du förlora en hel del besökare per automatik. Många européer är urkassa på engelska och kommer antingen negligera en sådan sajt, eller Google-översätta.
    Senast redigerat av Captain Thailand den 2012-11-07 klockan 19:41.
    Kohsamui.org | Kohsamui.nu | Thai.nu | Bangkok.nu

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vad är din inställning till länkenheter?
    Av Stefan Nilsson i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-12-10, 12:28
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-07-22, 11:23
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-23, 10:07
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 14:15