Resultat 1 till 6 av 6

AuthorRank?

  1. #1
    ewestergards avatar
    ewestergard ewestergard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    139
    Det har pratats en del om AuthorRank på senare tid och man ser allt fler och fler som använder sig av rel=author för att få en liten bild bredvid sin sida i sökresultatet.

    Är det så att man bara kan knyta AuthorRanken till en personlig profil i Google plus eller går det att knyta till en sida och på så sätt få sin logga bredvid sin sida i sökresultatet istället för en bild på mig själv?

    Har inte sett någon som gjort det och kan inte riktigt hitta någon bra info om det, så jag tänkte om det var någon som vet mera.

  2. #2
    Greens avatar
    Green Green är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    115
    Vore intressant att få veta mer om det här ämnet. =)

  3. #3
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  4. #4
    ewestergards avatar
    ewestergard ewestergard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    139
    Tack Jim, dock så kändes det inte riktigt som om den tråden svarade på frågan om man kan lägga upp en logga istället för en personlig profil. Men du kanske har koll på det?

  5. #5
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Nej, Google är ganska tydliga med att bara personer kan vara författare till en text. Ett företag eller organisation skriver inte texter själva, det är alltid en människa bakom, och det är den de vill visa upp. De kräver ett foto med ett tydligt urskiljbart ansikte.

    Här finns riktlinjerna från Google: http://support.google.com/webmasters...answer=1408986

    Nyckelmeningen:
    "If you want your authorship information to appear in search results for the content you create, you'll need a Google+ Profile with a good, recognizable headshot as your profile photo."

  6. #6
    ewestergards avatar
    ewestergard ewestergard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    139
    Tack för bra svar Aaron. Tänkte att om nu Google kommer att börja väga in trovärdigheten hos den som skrivit texten så blir det lite jobbigt för sidor som låter andra gästblogga för att nämna ett exempel. Har en sida där andra skriver in texter och då hade det ju varit bra om man kunde bygga upp en trust för sidan och inte för varje person som skrivit texterna.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)