Resultat 1 till 4 av 4

Introduktion av Lennie - Ny på forumet

  1. #1
    lennies avatar
    lennie lennie är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    malmö
    Inlägg
    5
    Hej.

    Mitt namn är Lennie Wennerlund.
    Har arbetet med SEO sedan 2000 på ”lek” nivå, se vad man kunder göra för att arbetsgivarnas hemsidor skulle landa överst.
    Runt 2005 övergick det ifrån ”lek” till professionell nivå.

    Jag har under flera år drivit verksamheten utomlands. ( England & Tyskland )
    Det var först för några månader sedan jag bestämde mig för att starta upp i Sverige då mina familjeförhållanden förändrades lite.

    Jag har 3 områden som jag arbetar helst inom.
    SEM
    Baidu – Marknadsföring Kina
    Negativ SEO - Företag utsatta för negativ SEO, kan vara företagsnamnet eller deras produkt

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Välkommen.

    Intressant med Baidu. Jag har behövt titta lite på det på sistone, men det känns som ett nästan oöverstigligt arbete bara att komma igång. Olika språk på olika platser och och folk talar ett språk och skriver ett annat och grejer. Ja, och så ska man konkurrera med alla dessa länkkataloger som folk hellre verkar vilja använda än att skriva in sökfrågor.

    Hur går det för dig? Vore kul att få höra lite om hur man hanterar de specifika omständigheterna som finns där, både i beteende och i att ens få möjlighet att ha en sajt hostad i Kina.

  3. #3
    Captain Thailands avatar
    Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Koh Samui, Thailand
    Inlägg
    116
    Hej lennie,

    Jag är också relativt ny här så det blir lite fånigt att hälsa dig välkommen, men jag gör det ändå.

    Det låter som du har spännande arbetsuppgifter. Jag är säker på att du har åtskilligt att bidra med här om du fortsätter vara aktiv.

    Även jag har faktiskt sneglat åt Baidu då en betydande del av våra potentiella kunder är från Kina (inkl Hong Kong), Malaysia, Taiwan och Singapore. Tyvärr har jag inte startat något ännu.
    Kohsamui.org | Kohsamui.nu | Thai.nu | Bangkok.nu

  4. #4
    lennies avatar
    lennie lennie är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    malmö
    Inlägg
    5
    Hej Aaron

    Baidu är enligt mig mycket roligt att arbete med. Har jobbat aktivt i den nu några år.
    Att komma igång med den var lite jobbigt. Baidu är inte jobbig i sig själv, utan det är hur marknaden fungerar i kina med SEM osv som enligt mig var det jobbiga.

    När det gäller språk osv finns det inga genvägar om man ska lyckas på den kinesiska marknaden. Jag började skriva ett blogg inlägg ang det för ett tag sen som aldrig blivit publicerat, kanske ska slutföra det någon dag så finns där dem vanligaste sakerna man måste tänkte på.

    Länkkataloger osv. dem ska du inte konkurrera med. Att det finns många länkkataloger i Kina är sant, men dessa finns inte där för konsumenterna i Kina. Dem finns för att du och jag ska hitta leverantörer utav produkter i Kina som vi vill importera osv.
    Dem kommer med andra ord inte vara några problem för dig när vi pratar digital marknadsföring i Kina.

    När det gäller marknadsföring i Kina så har jag gjort resan två gånger med företag ifrån Europa. Det vill säga ifrån Start tills nu.
    Företaget har en produkt alt produkter som dem vill börja sälja på Kinesiska marknaden.
    Sen har jag även företag som endast använder mig för SEM i Kina.
    När det gäller att göra hela resan för att lyckas i Kina så finns det många saker man måste göra i rätt ordning.
    Dels fungerar Baidu på ett annat sätt än Google.
    Kunderna i Kina har helt andra krav på företagen som säljer produkter än vad vi har ex. i Sverige.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Introduktion
    Av Dimme i forum Introduktion
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-31, 02:12
  2. Introduktion av mig
    Av andreas_ i forum Introduktion
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-03, 12:26
  3. Kort introduktion
    Av Henkeh i forum Introduktion
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 23:02
  4. Sen introduktion
    Av StefanBergfeldt i forum Introduktion
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 15:15
  5. Dags för min introduktion...
    Av whyld i forum Introduktion
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-02, 15:53