Resultat 1 till 10 av 10

CMS - Någon som är duktig?

  1. #1
    je019s avatar
    je019 je019 är inte uppkopplad Avstängd
    Reg.datum
    sep 2012
    Inlägg
    78
    Hej hej

    Jag hade tänkt starta en hemsida där jag ska använda ett CMS system.

    Jag har kollat upp olika tjänster, men jag vet inte vad som döljer sig bakom ytan. Så istället för att prova de olika tänkte jag se om någon här var kunnig. Så är någon det får ni gärna skicka ett PM till mig!

    JE

  2. #2
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Jag har testat mängder och utvecklade dessutom mitt eget -07 men det finns inget som är i närheten av Wordpress.

    Handlar det däremot om att sätta upp mindre MFA-sajter utan databas så är det en annan fråga.

  3. #3
    logics avatar
    logic logic är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    56
    Installera Wordpress. Du kommer inte att ångra dig!

  4. #4
    je019s avatar
    je019 je019 är inte uppkopplad Avstängd
    Reg.datum
    sep 2012
    Inlägg
    78
    Jag har en wordpress hemsida och har haft den 1 år, den är väl utvecklad. Men jag hade tänkt skapa ett community där folk (detta är påhittat) kan skriva hur snabbt de kört med sina bila, hur långt, vilka bilar de köpt osv osv. Sen ska man kunna bli vänner med varandra och följa andras bilar.

    Vad tror ni om det?

    Tack för era svar!

  5. #5
    jakobias avatar
    jakobia jakobia är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    118
    Testa boonex dolphin, deras gratis version kommer du långt med. Dock glöm inte att lägga till en spamfråga annars får du problem.

  6. #6
    je019s avatar
    je019 je019 är inte uppkopplad Avstängd
    Reg.datum
    sep 2012
    Inlägg
    78
    Ja, okej! Får ta och kolla på det.

    Vad tror ni om Drupal?

  7. #7
    Reachgrounds avatar
    Reachground Reachground är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    45
    +1 för Wordpress. Det blir bara bättre och bättre med varje uppdatering.
    Senast redigerat av Reachground den 2012-11-12 klockan 21:23. Anledning: stavningn

  8. #8
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Jag har kört/utvecklat
    Joomla
    Drupal
    Wordpress
    N2CMS
    EpiSErver
    Sharepoint
    Umbraco
    Orchard

    Kan utan tvekan säga att Wordpress slår alla dessa med hästlängder framförallt tack vare dess enkelhet och användarvänlighet. Självklart är inte Wordpress optimala valet för alla scenarion men för en content-centrisk site så är det få CMS som kan mäta sig med WP.

  9. #9
    Captain Thailands avatar
    Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Koh Samui, Thailand
    Inlägg
    116
    Hej,

    Jag skulle vilja påstå att Drupal slår de flesta med hästlängder, men att Wordpress är betydligt 'användarvänligare' då det kräver betydligt kortare tid för inlärning.
    Kohsamui.org | Kohsamui.nu | Thai.nu | Bangkok.nu

  10. #10
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Jag vill också ge min åsikt här.
    Eftersom du frågar så ska du använda Wordpress. Wordpress är ett kanonbra CMS. Det är gratis och jätteanvändarvänligt. Det har de flesta funktioner som du kan tänka dig som färdigbyggda plugin. Det finns tusentals teman att ladda ner. Allt är gratis.

    Men ja, det finns andra CMS/Ramverk. @Captain Thailand föreslår Drupal. Drupal är ett helt okej CMS, men det är inte alls lika användarvänligt. Det är mer byggt för programmerare. Drupal tillåter dig (på ett bättre sätt en wordpress) att utvidga webbplatsen och göra den betydligt mer avancerad. Detta är funktionalitet som till exempel avancerad användarhantering, datamodellering och komplex logik eller beräkningar. Detta är något som den vanliga hemsidan inte behöver. Men som till exempel twitter inte klarar sig utan. Visst går det att använda wordpress till detta... men det är som att sätta in en gräsklipparmotor i en Ferrari, visst går det men det är inte optimalt...

    I mitt tycke så är Drupal (eller Joomla, för det är samma sak i stort sett) inget att föredra. Ska man göra något riktigt avancerat så ska man gå till ett riktigt ramverk som inte gör massa magi i bakgrunden (jag tänker på Drupals sätt att overrida funktioner). Jag använder Symfony2. Vilket är ett av de snabbaste och lättviktiga ramverken som finns. Faktum är att Drupal8 går över till att använda stora delar av Symfony2.

    Det går fort att utveckla i Symfony2 om du är duktig. Men det är inget du ska fundera dig på att lära dig om du inte har goda programmeringskunskaper. Men ska du göra nästa nya supercoola webbplattform, då ska du använda dig av Symfony2. Annars, välj alltid wordpress.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Söker någon som är duktig på SEO
    Av Sebastianw i forum Optimering
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-04-02, 21:41
  2. Duktig onpage konsult?
    Av Nisse i forum Optimering
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-21, 14:14
  3. Duktig designer/utvecklare (SEO&IM) sökes!!
    Av Henalt i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-28, 22:38
  4. En duktig marknadsförare sökes!
    Av PeterpåG i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 14:41
  5. Duktig på PhpLinkdirectory?
    Av Daniel_K i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 11:25