Resultat 1 till 2 av 2

anmäla min blogg på nytt till google?

  1. #1
    Noksis avatar
    Noksi Noksi är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    1
    Jag är nybörjare inom bloggvärlden, men vill självklart att det jag skriver ska läsas. Jag anmälde min blogg till google för ungefär en månadsen men kommer inte upp i några sökresultat. Läste häromdagen att blogg.se som jag bloggar på har blivit "utkastade" från google, men att det inte drabbat dom som har eget domännamn, trots att dom fortfarande bloggar på blogg.se.
    Jag köpte ett eget domännamn på binero igår, och jag har följt denna länken [modererat] och fixat allt rätt så nu när man skriver in mitt gamla bloggnamn så kommer man direkt till mitt nya.
    Min fråga är nu om jag ska anmäla detta nya domännamnet till google då? eller google kommer tillslut koppla ihop att det är samma blogg?

    hjälp uppskattas då jag inte kan hitta någon information alls om detta någonstans!
    som sagt är helt nybörjare så.. hehe
    Senast redigerat av Urban G den 2012-11-16 klockan 00:56. Anledning: Kaspersky varnar för trojansk häst i länken som jag tog bort

  2. #2
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Google kan inte koppla samman två domäner utan att du berättar det. Blogg.se erbjuder, vad jag vet, ingen möjlighet att peka om en URL på servernivå utan det enda alternativet för att få med besökarna är väl egentligen att köra en META-redirect:

    http://www.designadinblogg.se/skicka...atik-redirect/

    När det kommer till att få sajten inkluderad i Google så är den smidigaste metoden att länka till den från en sajt Google besöker regelbundet.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Sökes: SEO-hjälp till nytt finansprojekt
    Av hakone i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-26, 14:23
  2. Anmäla sin url till google
    Av KrukaaN i forum Google
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 23:26
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 12:08
  4. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 12:35
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 23:02