Resultat 1 till 5 av 5

Fler påverkade av "lokaliserad" serp?

  1. #1
    mellws avatar
    mellw mellw är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    2
    Jag har märkt att allt fler sökord fått stor påverkan av vilket geografiskt område man befinner sig i (eller vad Google tror man är iaf).

    4-7 resultat (ungefär) med lokal anknytning har sprängt in sig bland resultat 1-10. Ofta verkar tidigare position #1 eller #1-3 vara kvar och därefter kommer de lokala resultaten.

    Är det någon som vet vad som krävs för att ranka bland dessa lokala resultat och i vilken omfattning dessa dyker upp, hur dom bestämmer vilka sökord som ska omfattas av dessa lokala resultat med mera?

    Det verkar som att det räcker att staden nämns på sidan för att de ska matchas in.

  2. #2
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Det är nog flera faktorer. Jag följer ett sökord (utan lokal anknytning) som plötsligt fick lokala träffar, det har 450.000 sök per månad i Sverige. Ett annat jag följer (utan lokal anknytning) har 60500 sökningar och den serpen3 har haft lokala träffar i ett par år.

    Först och främst hamna på förstasidan. Google Plus för företag, tidigare Google Places är ett måste för att vara med. Sen är det också relevans på sidan, med tjänster tillsammans med youtube och det antas att positiva omtalanden på t.ex rejta och reco spelar in. Popularitet och omnämnanden i circles förmodar jag också spelar in.

  3. #3
    Fredrik-Ss avatar
    Fredrik-S Fredrik-S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    48
    Citat Ursprungligen postat av SEOJonas Visa inlägg
    Det är nog flera faktorer. Jag följer ett sökord (utan lokal anknytning) som plötsligt fick lokala träffar, det har 450.000 sök per månad i Sverige. Ett annat jag följer (utan lokal anknytning) har 60500 sökningar och den serpen3 har haft lokala träffar i ett par år.

    Först och främst hamna på förstasidan. Google Plus för företag, tidigare Google Places är ett måste för att vara med. Sen är det också relevans på sidan, med tjänster tillsammans med youtube och det antas att positiva omtalanden på t.ex rejta och reco spelar in. Popularitet och omnämnanden i circles förmodar jag också spelar in.
    450 000 sökningar per månad, är det Adwords sökordsverktyg du refererar till då? Om det är så är det "bred" sökning du gjort?

  4. #4
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Jag använder standardinställningar, det var 450.000 lokala sök per månad, och ja - det är KWT.

  5. #5
    Fredrik-Erikssons avatar
    Fredrik-Eriksson Fredrik-Eriksson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    106
    Har själv märkt av detta då jag har en sida som just riktar sig lokalt och har den senaste tiden fått rejäla ökningar i serpen och trafik vilket är glädjande.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-14, 17:26
  2. "Onaturliga länkar har upptäckts" ("notice of detected unnatural links")
    Av Michael Bingmert i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-28, 17:41
  3. Sökning på "webben" kontra "sidor från Sverige"
    Av Rawland Hustle i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 13:31
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 08:51
  5. Hur lokalt är "local" - META NAME="Distribution"
    Av Ametz i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 00:02