Resultat 1 till 14 av 14

Funderar på att köpa domän

  1. #1
    SucceedWithSeos avatar
    SucceedWithSeo SucceedWithSeo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    33
    Hej, har funderat på att köpa dessa 3 domän:
    appleiphone.se
    konvertera.se
    rock-music.se


    Vad tror ni om det? Är det värt att investera i dom och vad skulle man kunna bygga upp för enkel sida med annonser på?


    mvh
    Simon
    How to Succeed With SEO, Get the best online!

  2. #2
    lalamumss avatar
    lalamums lalamums är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    130
    Det är ju svårt att säga, Det bästa vore ifall du kollade upp olika nyckelord som kan tänkas vara bra för dessa sidor och ser hur många sökningar det görs och sen kan det vara värt att kolla upp konkurrensen från liknande sidor.

    Om du inte använder det redan så är google keyword tool ett bra verktyg, sen kan du även söka på google på nyckelorden du vill ranka för och se hur många sidor som finns för att få en snabb överblick om hur mycket konkurrens du har.

    När du kollat upp det så vet du nog själv ifall du tycker det är värt att satsa på dessa tre sidor, det är individuellt hur mycket jobb man är villig att lägga ner och hur mycket tid man har. Ska du ha en enkel sida med annonser på så måste du ju ranka högt på nyckelord som folk söker på för det ska vara lönt.

  3. #3
    SucceedWithSeos avatar
    SucceedWithSeo SucceedWithSeo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    33
    Citat Ursprungligen postat av lalamums Visa inlägg
    Det är ju svårt att säga, Det bästa vore ifall du kollade upp olika nyckelord som kan tänkas vara bra för dessa sidor och ser hur många sökningar det görs och sen kan det vara värt att kolla upp konkurrensen från liknande sidor.

    Om du inte använder det redan så är google keyword tool ett bra verktyg, sen kan du även söka på google på nyckelorden du vill ranka för och se hur många sidor som finns för att få en snabb överblick om hur mycket konkurrens du har.

    När du kollat upp det så vet du nog själv ifall du tycker det är värt att satsa på dessa tre sidor, det är individuellt hur mycket jobb man är villig att lägga ner och hur mycket tid man har. Ska du ha en enkel sida med annonser på så måste du ju ranka högt på nyckelord som folk söker på för det ska vara lönt.
    Hej, jo jag har kollat med google keyword tool. "Apple iphone" get rätt bra med exakta sökord. Likadant rock-music. Men inte konvertera.
    Men det är svårt att säga, eftersom "appleiphone" på exakta sökord ger ju mindre lokala än "apple iphone"


    mvh
    Simon
    How to Succeed With SEO, Get the best online!

  4. #4
    Erik Elmqvists avatar
    Erik Elmqvist Erik Elmqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    146
    Att registrera appleiphone.se är nog ingen bra idé. Tror att du ganska snabbt skulle få Apple efter dig, har själv varit med om det...

  5. #5
    SucceedWithSeos avatar
    SucceedWithSeo SucceedWithSeo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    33
    Citat Ursprungligen postat av Erik123 Visa inlägg
    Att registrera appleiphone.se är nog ingen bra idé. Tror att du ganska snabbt skulle få Apple efter dig, har själv varit med om det...
    Hm okey, skulle det vara värt att köpa ett 2 ords domän "6y.se" för ett högre pris? Vad skulle ni anse det vara värt för att köpa det?
    Jag äger ett antal 3 ords domännamn idag, men inga 2 ords.


    mvh
    Simon
    How to Succeed With SEO, Get the best online!

  6. #6
    Erik Elmqvists avatar
    Erik Elmqvist Erik Elmqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    146
    Citat Ursprungligen postat av SucceedWithSeo Visa inlägg
    Hm okey, skulle det vara värt att köpa ett 2 ords domän "6y.se" för ett högre pris? Vad skulle ni anse det vara värt för att köpa det?
    Jag äger ett antal 3 ords domännamn idag, men inga 2 ords.


    mvh
    Simon
    Vad är tanken att du ska ha domänen till?

  7. #7
    SucceedWithSeos avatar
    SucceedWithSeo SucceedWithSeo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    33
    Citat Ursprungligen postat av Erik123 Visa inlägg
    Vad är tanken att du ska ha domänen till?
    Mestadels för att bygga någon simpel hemsida bara. Samt för att äga ett 2 ords domän
    How to Succeed With SEO, Get the best online!

  8. #8
    SucceedWithSeos avatar
    SucceedWithSeo SucceedWithSeo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    33
    Citat Ursprungligen postat av Erik123 Visa inlägg
    Vad är tanken att du ska ha domänen till?
    Mestadels för att bygga någon simpel hemsida bara. Samt för att äga ett 2 ords domän
    How to Succeed With SEO, Get the best online!

  9. #9
    Erik Elmqvists avatar
    Erik Elmqvist Erik Elmqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    146
    Citat Ursprungligen postat av SucceedWithSeo Visa inlägg
    Mestadels för att bygga någon simpel hemsida bara. Samt för att äga ett 2 ords domän
    Jag hade inte köpt en 2-ords domän för dyra pengar om den enda anledningen är att äga en "2-ords domän". Men alla har vi olika prioriteringar...

  10. #10
    lalamumss avatar
    lalamums lalamums är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    130
    Rock music skulle ju kunna vara värt ifall du uppdaterar med jämna mellanrum om ny rockmusik, skriver artiklar om gammal och ny rockmusik och konserter osv..

    Apple Iphone som Erik säger är nog inte så smart eftersom det gör intrång på apples varumärke.

    Konvertera vet jag inte riktigt vad du ville få ut av, finns ju mängder olika saker man kan göra med en hemsida. Man kan ju starta ett företag som erbjuder tjänster, du kan ha en enkel annonssida endast fantasin sätter stopp egentligen.

    6y.se tycker jag personligen inte låter särskilt lockande att gå in på och ifall du ska bygga en enkel hemsida här vet jag inte riktigt hur du skulle få trafik till din sida.

    Tänk på att för att ha en enkel hemsida och tjäna pengar på den så måste man få trafik till den och detta får man enklast genom att ranka högt på google på nyckelord folk söker på.

  11. #11
    SucceedWithSeos avatar
    SucceedWithSeo SucceedWithSeo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    33
    Citat Ursprungligen postat av lalamums Visa inlägg
    Rock music skulle ju kunna vara värt ifall du uppdaterar med jämna mellanrum om ny rockmusik, skriver artiklar om gammal och ny rockmusik och konserter osv..

    Apple Iphone som Erik säger är nog inte så smart eftersom det gör intrång på apples varumärke.

    Konvertera vet jag inte riktigt vad du ville få ut av, finns ju mängder olika saker man kan göra med en hemsida. Man kan ju starta ett företag som erbjuder tjänster, du kan ha en enkel annonssida endast fantasin sätter stopp egentligen.

    6y.se tycker jag personligen inte låter särskilt lockande att gå in på och ifall du ska bygga en enkel hemsida här vet jag inte riktigt hur du skulle få trafik till din sida.

    Tänk på att för att ha en enkel hemsida och tjäna pengar på den så måste man få trafik till den och detta får man enklast genom att ranka högt på google på nyckelord folk söker på.
    Okej, tack för input. BLir nog att hålla mig till Rock music isf


    Ett till domän, onlinegambling.se verkar intressant också. Är det värt att köpa ? "onlinegambling" har 73 lokala per månad och "online gambling" har 9,3k lokala per månad. Är det värt att köpa och bygga upp något som t.ex. bonuskoder.


    mvh
    Simon
    How to Succeed With SEO, Get the best online!

  12. #12
    lalamumss avatar
    lalamums lalamums är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    130
    Nischen gambling och spel hade jag inte gett mig in i ifall jag inte visste vad jag höll på med eller hade ett intresse om det själv, den är oerhört konkurrensutsatt.

    Men visst är du beredd att satsa på det så kan det vara värt, fast det lär ta tid innan du ser resultat skulle jag tro.

  13. #13
    SucceedWithSeos avatar
    SucceedWithSeo SucceedWithSeo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    33
    Citat Ursprungligen postat av lalamums Visa inlägg
    Nischen gambling och spel hade jag inte gett mig in i ifall jag inte visste vad jag höll på med eller hade ett intresse om det själv, den är oerhört konkurrensutsatt.

    Men visst är du beredd att satsa på det så kan det vara värt, fast det lär ta tid innan du ser resultat skulle jag tro.
    Okej! En fråga, när det kommer till "rock-music.se" och "rock-music.nu" vilken skulle vara bäst att köpa?


    mvh
    Simon
    How to Succeed With SEO, Get the best online!

  14. #14
    Legendarisks avatar
    Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    225
    En fundering så där, vad ska du göra med sidan? Låter nästan som att du ska slänga upp en sida på en bra domän bara för att. Vad är din plan, sälja sidan? Sälja domänen? Bygga upp en stark sida med bra innehåll?

    Du är inne på rock-musik.se. Om du nu tänkt bygga en sida kring rock musik så bör du fundera hur du ska få besökare till sidan. Via Google och i såfall för vilka söktermer. Du kommer spara dig själv både tid och frustration om du tar dig en rejäl funderare innan du sätter igång och skriva massa material.
    Ni följer mig via min Blogg: www.legendarisk.nu

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Köpa en domän med trafik
    Av Pireon i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-30, 22:19
  2. Var köpa .cm domän?
    Av Maria S i forum Domänen
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-18, 23:24
  3. Hur köpa domän tryggt?
    Av Erik Bergman i forum Domänen
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 15:39
  4. Köpa utgången domän
    Av Waldo i forum Domänen
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 23:49
  5. Köpa en domän som redan har ägare?
    Av Simone i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 19:32