Resultat 1 till 8 av 8

8 adsense klick av en besökare

  1. #1
    pleyyas avatar
    pleyya pleyya är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    23
    Ska jag anmäla det till google ? Jag har bannat IPn och deaktiverat annonserna för den siten så länge. Det verkar vara en förstagångsbesökare som har tryckt runt lite. Siten får väl kring 5-10 klicks per dag annars kring 100 besökare om dan och 200 sidladdningar. Mitt adsense konto ca 20 - 30 klick om dagen och 500 besökare. Det verkar som att jag har fått betalt för 5 eller 6 av klicken.

  2. #2
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Google rekommenderar att man tillfälligt, men genast stänger av annonserna och anmäler de ogiltiga klicken.
    Använd detta formulär:

    Kod:
    https://support.google.com/adsense/bin/request.py?&contact_type=invalid_clicks_contact

  3. #3
    pleyyas avatar
    pleyya pleyya är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    23
    Ok, tack för svaret. När man googlar runt om ämnet så säger hälften rapportera det och hälften rapportera för H-E inte....hehe. Jag tror jag ligger lågt och ser vad som händer. Google har väl ett system för att hantera sånt automatiskt. Det verkar som att besökaren hade spenderat en del tid på sajten och gått runt på många olika sidor så det kan ju ändå vara giltiga klick som har räknats. Klicken kommer från olika sidor. Just den sajten får ibland 4-5 klick på en besökare. Men lite orolig blir man...

    Är det någon som själv har erfarenhet av att rapportera ?

  4. #4
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Grejen är ju att man blir bannad automatiskt, och när man väl blivit bannad är det oftast rätt kört, så det är i vissa fall bättre att rapportera en gång för mycket än en gång för lite, så man har något att komma med när man väl blivit bannad.

  5. #5
    bwlarens avatar
    bwlaren bwlaren är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    3
    Det ska nog vara lugnt. Händer att jag ibland får cirka 500 klick inom någon minut, ibland händer detta under flera dagar i rad och då brukar jag rapportera. Tror att de som blir bannade är de som klickar på sina egna annonser eller bryter mot någon annan regel. Jag räknas väll iofs till de lite större publicisterna, vilket kanske gör att de har lite mer överseende med mina sidor.

  6. #6
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Citat Ursprungligen postat av bwlaren Visa inlägg
    Jag räknas väll iofs till de lite större publicisterna, vilket kanske gör att de har lite mer överseende med mina sidor.
    Så du menar att du är en Premium Publisher och tjänar $10 000+ i månaden på AdSense?

  7. #7
    bwlarens avatar
    bwlaren bwlaren är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av MOB Visa inlägg
    Så du menar att du är en Premium Publisher och tjänar $10 000+ i månaden på AdSense?
    Nej jag är ingen premium publisher, jag har dock över 1 miljon besökare i månaden och har även en kille på Google som hjälper mig med annonsoptimeringen.

  8. #8
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Under rådande förhållanden med knivskarp konkurrens från andra aktören så behöver man bara en bra månad för att tilldelas en egen annonsoptimerare på Google nuförtiden.
    Men det enda som verkar hjälpa en mot koordinerade attacker verkar vara om man är Premium Publisher.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Udda Beteende gällande adsense och besökare
    Av mercz i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-09, 22:56
  2. Adsense missar klick?
    Av Henning Hall i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-20, 12:04
  3. Betalt per klick i adsense?
    Av lexander i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 20:17
  4. AdSense: Ogiltiga klick?
    Av Jim Westergren i forum Övrigt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 17:36
  5. Branscher som betalar bra per klick (adsense)
    Av Niklas i forum Sökordsanalys
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 13:11