Resultat 1 till 6 av 6

Wordpress eller HTML för sida som inte uppdateras så ofta - SEO?

  1. #1
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Har diskuterat med en kompis om att lägga upp en hemsida åt henne, hon frilansar och säljer "tjänster" (terapeut/personlig coach)...

    Jag har visat henne vad man kan göra med WP och hon gillar definitivt utseendet på vissa teman, däremot har hon inget större intresse av att utnyttja blogfunktionen speciellt frekvent, trots att jag försökt förklara fördelarna som kan kan finnas.

    1. Enligt er erfarenhet, är det en bra ide att lägga upp en sida med WP, optimera den och sedan inte använda den som blog oftare än kanske en gång i månaden? Kommer den tappa i ranking allteftersom bara för att den inte uppdateras flera gånger i veckan?

    Jag kan annars dreamweaver hyffsat bra så skulle kunna bygga sidan där också, men WP hade underlättat...

    2. Finns det något sätt att "flagga" för sökmotorer att sidan inte skall användas som blog, typ genom att bara använda pages och inte posts eller liknande?

  2. #2
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Wordpress, Wordpress, Wordpress. Det finns bara fördelar. Du får så mycket gratis som är lätt att missa om man bygger sidan själv.

    2) En blogg är som vilken annan hemsida som helst. Du behöver inte "flagga".
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  3. #3
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Har försökt läsa mig till detta på många håll. Finns ju en hel del som påstår att en sida med WP som inte uppdateras frekvent rasar i serpen... Jag får dock intrycket att det är överhängande delen "amatörer" som noterar sådant. Jag kan tycka mig se att de flesta projekt jag sjösatt rankar ganska högt i början, för att sedan rasa ner en bit, och därefter börjar arbetet för att sakta få upp dem igen.

  4. #4
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Google gör ingen skillnad på att det är en wordpress sida eller något du själv skrivit i notepad. Om ditt påstående (" att en sida med WP som inte uppdateras frekvent rasar i serpen") är sant så kommer samma statiska html sida rasa lika kraftigt.

    Du vill använda wordpress för att du själv behöver inte tänka till så mycket. Du behöver inte oroa dig över design, html, titeltaggar, etc etc. Det har någon annan redan gjort. Du får dessutom en schysst textredigerare.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  5. #5
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Jag kollade precis upp en EMD som legat orörd sedan början av 2011. Den har fått minimalt med inlänkar, och ligger ändå 1:a.

    Givetvis kommer dina sidor att sjunka om du försöker ranka i en konkurrensutsatt serp, och inte fortsätter bygga länkar medans dina konkurrenter bygger vidare. Det är självklart. Men sidan kommer inte att rasa av sig själv bara för att du inte uppdaterar den.

  6. #6
    Strongmans avatar
    Strongman Strongman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    40
    Tycker det är värt att ha en CMS som Wordpress eller Drupal. Hon kanske inte behöver blogfunktioner just nu eller nyttiga plugins, men kanske i framtiden. Att redigera en sida är väldigt enkelt i wordpress.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-24, 09:20
  2. Wordpress blogg på HTML sida?
    Av PeterGron i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-24, 17:25
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 11:51
  4. Hur ofta måste sida ändras?
    Av kristoffersen i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-09, 17:33
  5. www. eller inte? (Wordpress)
    Av goo i forum Domänen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 19:39