Resultat 1 till 2 av 2

Nummer 1 på Google, men sidan cachad för veckor sedan...

  1. #1
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    När jag kollade i gserp idag fick jag en liten trevlig överraskning, en av mina undersidor som jag försökt optimera och byggt lite länkar till hade gjort ett ordentligt skutt och rankar nu etta på Google för en sökterm. Får se om det håller i sig...

    När jag söker på sökordet och klickar på "cached" i serpen, så är det dock en version av sidan från den 10/1. Sedan dess har jag kanske ändrat den 3 ggr, framförallt lagt till mer content, och strukturerat den bättre. Sidan har rört sig i gserp ett antal gånger sedan början av januari, och sidan crawlas regelbundet.

    Min fråga är nu om Google alltså rankar sidan som nummer ett för det sökordet efter hur den såg ut den 10/1, om ni förstår vad jag menar? Eller är det bara så att cachen släpar efter...?

  2. #2
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Cachen kan släpa efter ganska mycket, särkilt på "små" siter så det kan mycket väl vara den senaste versionen "som rankar". Det är dock fortfarande troligt att det är länkarna som har åstadkommit själva förbättringen.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Få Google att indexera sidan
    Av Hansen i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-01, 00:10
  2. Sidan verkar vara på fel fot hos Google
    Av StuffBay i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-09, 23:21
  3. Ser mycket konstigt cachad ut
    Av KrukaaN i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-17, 13:59
  4. Förstaplats för "SEO nyheter" på mindre än 2 veckor
    Av Carl-Gustav Öberg i forum Google
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-09-12, 20:15
  5. När uppdaterar google sidan
    Av berraåsnobben i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-23, 18:11