Resultat 1 till 2 av 2

Långtid innan google indexerar nya sidor.

  1. #1
    Vildmas avatar
    Vildma Vildma är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    4
    Hej!

    Har ett classified script. Problemet jag har är att google tar lång tid på sig innan nya annonser blir indexerade.
    Ändrar jag något på index sidan så blir det snabbt indexerad, vanligtvis inom några timmar, medan det kan ta 1-2 veckor innan mina annonser blir indexerade.

    Testade att söka på en annons som kom in för 3dagar sedan genom att söka på annonsens namn på google.
    Google hittade inte annonsen men visar andra sidor från min sida där man kan se annonsen genom att den sidan har blivit indexerad, tex index sidan.

    Efter det testade jag att söka på hela URL till annonsen på google och då får jag upp annonsen i sökresultatet...

    Hur kan det komma sig att google har URL till annonsen men om man söker på annonsens namn så finns den inte på google.

    skicka ett PM om du vill kolla på sidan.

  2. #2
    Vildmas avatar
    Vildma Vildma är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    4
    Har nu sett att annonserna är/var indexerade men google väljer att inte visa dem, vet inte varför min sida blir straffad för de länkarna :/

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-13, 18:18
  2. Google indexerar inte ändrade sidor
    Av JohanY i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-08, 11:45
  3. Google indexerar Flash!!
    Av baggelin i forum Nyheter
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 16:55
  4. Google indexerar sidor trots robots.txt
    Av Nicko i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 18:10
  5. Google indexerar Flash
    Av Anders T i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-11, 22:36