Resultat 1 till 4 av 4

Hur viktigt är dessa varningar?

  1. #1
    Olof86s avatar
    Olof86 Olof86 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    157
    Använder mig av SEOmoz för första gången (free trial) och efter en snabb undersökningen märker jag att det finns en del sidor som "duplicate content" och "duplicate page titles" osv. Dock är det sidor jag inte har någon större önskan att ranka högt på då jag är nystartad och försöker satsa extra hårt på vissa utvalda produkter som jag optimerar rätt bra måste jag säga.

    Min fråga är nu hur viktigt det är att följa dessa anvisningar? Har märkt att konkurrensen inom mitt område inte är så hård som jag trodde och man undrar lite ifall dessa "småtips" verkligen har någon större inverkan?
    Kanske är så att det hade spelat större roll inom ett område med stenhård konkurrens istället?

    Lite feedback här hade uppskattats.

  2. #2
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Varför provar du dig inte fram?
    Kanske tar tid, men du har väl att experimentera och slösa tid nu när du är inom ett område som inte har så hård konkurrens som du trodde.
    Så får du en lärdom du kan dra nytta av vid senare tillfällen när konkurrensen är mycket hårdare.

  3. #3
    Olof86s avatar
    Olof86 Olof86 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    157
    Tid är pengar och därför är alla genvägar välkomna

  4. #4
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    Att ha unika titlar, description, innehåll är ur SEO oerhört oerhört oerhört viktigt!
    Glöm aldrig bort det om du jobbar långsiktligt med din hemsida och vill uppnå dina mål.
    varför tror du alla dessa "frames" och renodlade flash eller javascript sidor aldrig hittas på google.?
    -Därför att det är fett bortprioriterade från Google! -Så är det.
    Bara att anpassa sig och försök att följa de många nyttiga råd som totalkunskaperna på detta forumet erbjuder. :-)
    Jag själv har lärt mig en hel del härifrån, och rekommenderar att du kontinerligt uppdaterar dig via forumet och andra källor.
    :-)

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Är du sökmotoroptimerare? Då är du någon av dessa!
    Av Petter Hedman i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-07-25, 21:35
  2. Filter, straff, varningar, teorier och erfarenheter av vad som händer sen!
    Av ploppan73 i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-24, 17:02
  3. Vilken av dessa ska jag regga?
    Av swedph i forum Domänen
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 15:41
  4. Vilka av dessa metoder är etiska?
    Av Niklas i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-04-01, 19:21