Resultat 1 till 4 av 4

Indexsida eller undersida

  1. #1
    Buller koms avatar
    Buller kom Buller kom är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    10
    Hej

    Vet att denna fråga kommer upp lite nu och då, men......

    Har en sida där ett av mina huvudsökord rankar ok på en undersida. Mellan 3-7. Frågan är om jag fortsatt ska satsa på att bygga länkkraft till undersidan eller om jag ska försöka optimera länkar och sökordet på sidans förstasida.

  2. #2
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Beror lite på vad du vill åstadkomma. Vad är det för typ av sida? E-handel, MFA... Är ditt mål att få besökare till huvudsidan? Vilket är beteendemönstret för de som kommer till undersidan, studsar de eller fortsätter till huvudsidan? Kan du få besökarna att åstadkomma det du vill på undersidan eller krävs det att de går vidare etc...

    Frågan kommer upp ofta, men svaret beror mycket på vad man egentligen vill åstadkomma...

  3. #3
    Buller koms avatar
    Buller kom Buller kom är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    10
    Det är en webbshop för braskaminer. Om man ska vikta vad som är viktigast så.. Är det viktigare att de hittar till sidan än att de landar på förstasidan eller en undersida. Då det gäller kaminer så tittar de flesta runt ganska mycket. Det är ganska få produkter och många tittar igenom alla som finns på hela siten.

    Frågan är om jag ska fortsätta att lyfta undersidan (Det är den som ligger bäst på huvudsökordet) eller om jag ska satsa mer på förstasidan. Som sagt, för antal avslut och köp spelar det ingen större roll.



    Citat Ursprungligen postat av torkel Visa inlägg
    Beror lite på vad du vill åstadkomma. Vad är det för typ av sida? E-handel, MFA... Är ditt mål att få besökare till huvudsidan? Vilket är beteendemönstret för de som kommer till undersidan, studsar de eller fortsätter till huvudsidan? Kan du få besökarna att åstadkomma det du vill på undersidan eller krävs det att de går vidare etc...

    Frågan kommer upp ofta, men svaret beror mycket på vad man egentligen vill åstadkomma...

  4. #4
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av Buller kom Visa inlägg
    Hej

    Vet att denna fråga kommer upp lite nu och då, men......

    Har en sida där ett av mina huvudsökord rankar ok på en undersida. Mellan 3-7. Frågan är om jag fortsatt ska satsa på att bygga länkkraft till undersidan eller om jag ska försöka optimera länkar och sökordet på sidans förstasida.
    Fortsätt satsa på undersidan med betoning på din braskamin(er). Glöm inte bort att ha en snygg länk till den också. Typ. www.minhemsida.se/braskamin/

    Att ge besökaren relevans i förhållandet till de han söker ger dig trovärdighet och kvalitativt besök. Då kommer han av sin natur att titta runt på andra saker automatiskt (och han kommer att göra det med värdighet och hög trovärdighet för övrig innehåll). Go for it! Alltid kvalitativt info prioriteras. Ge besökaren Nytta. Försök alltid att få besökaren en känsla av att du "ger" någonting. Det blir så mycket lättare för dig att få tillbaka sedan, Jag lovar. :-)

    Glöm hellre inte bort att en underavdelning ger Google viktigaste taggarna i sidan. Title, description, H1, P, LI, UL taggarna på unikt innehåll.
    Det är mums för Google.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Indexsida visas inte som sökresultat?
    Av keymak3r i forum Google
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-02-18, 03:26
  2. IDN kod i undersida?
    Av Skillrookie i forum Domänen
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 16:40
  3. Satsa på startsidan eller undersida
    Av Skillrookie i forum Optimering
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-02-26, 15:24
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-27, 16:30
  5. Lägga blogg på undersida eller subdomän?
    Av erison i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 00:48