Resultat 1 till 2 av 2

Varför tappar gamla artiklar sökmotortrafik?

  1. #1
    Monsterkids avatar
    Monsterkid Monsterkid är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    6
    Hej kära medlemmar,

    Jag har en fråga som jag hoppas på att få besvarad av er, ni verkar vara väldigt kunniga när det kommer till SEO.

    Det är så att jag driver en hälsosite som heter må-bättre.se och skrev för någon vecka sedan två artiklar om kroppsspråk och attraktion. Jag sökmotoroptimerade inläggen och de drev in en oerhörd mängd trafik till sidan. Bara de inläggen genererade säkert 200 personer om dagen via google.

    Men, när jag öppnade analytics imorse upptäckte jag att något var fel. Antalet besökare var väldigt lågt för klockslaget. Jag märkte att jag inte alls får så många besökare tack vare inläggen längre.

    Min fråga är väldigt amatörmässig kanske, men jag undrar helt enkelt hur jag kan få tillbaka söktrafiken tack vare de två artiklarna. Ska jag uppdatera dem? ska jag göra något annat för att de ska dra in trafiken de gjorde förra veckan?

    Stort tack på förhand!

  2. #2
    introstands avatar
    introstand introstand är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    31
    Du kan ju börja med att kolla vilka sökord som drev trafiken till dina inlägg när du hade mycket trafik. Kolla sedan hur du rankar de dessa sökord just nu. Hade så klart varit kul att se hur du rankade på samma sökord när du fick mycket trafik men det är ju svårt att kolla retroaktivt.

    Du kanske kommer något på spåren iaf.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Dmoz tappar fotfäste
    Av Urban G i forum Nyheter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-02-13, 15:20
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 03:36
  3. VArför tappar man indexering
    Av Bmwpower i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 22:08
  4. Tappar placering vid försäljning?
    Av Alfons74 i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-19, 20:57
  5. Google tappar sidor
    Av berraåsnobben i forum Optimering
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-05-22, 07:42