Resultat 1 till 4 av 4

Är google mot betalda artikelkataloger

  1. #1
    hummelgards avatar
    hummelgard hummelgard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    81
    Hej.
    Jag driver en artikelkatalog (se signaturen) med något ovanlig inriktning. Kunden beställer artikel och länk och jag skriver och publicerar dem på min katalog. Dvs det går inte att lägga upp gratis utan jag skriver alla artiklar.
    Tyckte själv det var en rolig idé men.... Fick nu denna fråga av en kille som som håller på en hel del med seo

    "Jag vet att G kan bli sur på länkkataloger och/eller artikelkataloger som tar betalt för att lägga in, ......... men jag vet inte hur G skulle ställa sig till detta "

    Är det alltså dumt ur googles perspektiv att jag har denna katalog på detta sätt?
    Om - finns det några enkla sätt att gå runt det?

    Passar på att tacka Urban som på ett föredömligt sätt omedvetet hjälpt mig en hel del genom sina sidor om artikelkataloger.
    Skribentus- Texter helt enkelt.

  2. #2
    Håkan Perssons avatar
    Håkan Persson Håkan Persson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Skaraborg
    Inlägg
    114
    Spontant så tycker jag att det är en lite kul idé, även om den inte är unik. Att Google vill ha monopol på att ta betalt för länkar är ju inget nytt och det finns säkert risk för att någon av alla dessa självutnämnda googleriddare anmäler någon medverkande för att ha köpt länkar. Det du kan göra är att du marknadsför tjänsten separerad från webbplatsen utan att du nämner den. Du kan ju ändå beskriva den, dess inriktning och kraft. Sedan kan du ju varva med en och annan obetald artikel som tillför ett värde.

  3. #3
    Håkan Perssons avatar
    Håkan Persson Håkan Persson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Skaraborg
    Inlägg
    114
    Ur seosynpunkt ska du fixa så att hemlänken går till root, nu går den till /hem så att du får duplicerat content. Sorry för min petighet

  4. #4
    hummelgards avatar
    hummelgard hummelgard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    81
    Tar emot alla tips ödmjukt o uppskattande. Har tänkt att blanda upp artiklarna då det är 80 till 90 procent med länk o resten utan.
    Måste fixa hemlänken. Tack.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Fenomenet med sidors betalda (falska) likes
    Av Captain Thailand i forum Sociala medier
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-12-04, 23:40
  2. Blev av med mitt betalda domän
    Av Fredrik-Eriksson i forum Optimering
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-10-18, 07:26
  3. Betalda bloggpostningar kan vara olagliga
    Av hans99 i forum Nyheter
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-10-26, 15:48
  4. Tillåta betalda annonser på seo-forum?
    Av Gustav i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-07-05, 11:12
  5. Extra (betalda) länkar i SERPen?
    Av Gustaf i forum Google
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-10-17, 13:30