Är det någon som har koll på vad ungefär de olika sökmotorerna lägger mest vikt vid? Va iväg och reste i några månader och slängde innan jag drog iväg upp två sidor som sedan bara har fått ligga i ca 4 månaders tid utan att några nya länkar eller något nytt innehåll har skapats (fixade några få inlänkar och skrev klart allt innehåll innan jag drog iväg). Jag har nu försökt att börja förflytta dem uppåt i rankingen på google och det går väll sissådär.

Det är nämligen så att båda mina sidor rankar top 10 på bing men är helt off på google. Den ena sidan har parkerat runt plats 55-60 och vägrar röra sig uppåt och den andra sidan ligger utanför top 100. Då jag la upp sidorna med samma layout och ungefär samma genomförande så har jag antagligen gjort samma fel på båda sidorna.

Båda sidorna är drivna av wordpress och jag använde ett ganska avancerat tema från elegant themes, jag har nu bytt tema till ett standardtema på en av sidorna för att se om det kan ha något med saken att göra. Annars så kan jag tänka mig att google lägger mer vikt på ordentliga inlänkar och att man helt enkelt måste göra ett mycket noggrannare jobb för att slå sig in där.

Lite flummigt kanske, men om någon har några tankar eller åsikter så dela gärna med er!