Resultat 1 till 4 av 4

Om ni fick välja

  1. #1
    poneks01s avatar
    poneks01 poneks01 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2010
    Inlägg
    39
    Hej på Er!

    Jag precis som många andra lägger ner rätt mycket tid på att hitta verktyg som faktiskt är värda att köpa och använda. Jag har även utvecklat en del verktyg själv som jag använder mig av själv dagligen. Jag tycker det är intressant att se hur behovet är så pass olika från person till person.

    Därför ber jag Er antingen berätta vilket som är ert bästa verktyg eller vad ni skulle vilja ha för verktyg om ni fick drömma fritt?

    Min favorit är nog SEOmoz onpage och opensiteexplorer. Jag skulle däremot kunna döda för ett verktyg som analyserar mina konkurrenters länkar, och som samtidigt talar om man kan bygga en länk på samma sida manuellt! Typ som att den scannar av sidan och letar efter "skriv kommentar" eller "lägg till länk", ja ni fattar poängen.

  2. #2
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Hej!

    Min favoriter: är Majesticseo (allt som rör läkar), screaming frog seo spider(samla data/scrapa sidor, lär dig verktyget det kommer ge så mycket och underlätta, här ha du bästa guiden till verktyget: http://www.seerinteractive.com/blog/...ing-frog-guide), excel, ranktrail.se (egen utvecklad ranktracker som öppnar för beta idag, och först offentlig nästa vecka egentligen), Chromes inspect element / firefox firebug (inspektera kod), Mozbar för Chrome (få snabb basic data kring endomän, title, description, meta tags osv), Word Count för chrome (markera ett text stycke eller en hel sajt och få hur många ord/tecken där är i content), google keywordtool + adwords för hitta bra sökord, SEOlytics (ytterligare länkdata). SEOmoz (vissa verktyg, ex competition analyze eller vad den heter för hitta gemensamma länkar bland konurrenter..)

    Som sagt, jag har testat det mesta och ovanstående är vad jag använder dagligen. Sen har jag några egen confade grejor för fetcha olika data och så men 95% så klarar jag mig med verktygen ovan.

  3. #3
    SEOIbericas avatar
    SEOIberica SEOIberica är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Palma de Mallorca
    Inlägg
    41
    Håller med Fredrik. MajesticSEO för länkar och Screaming Frog för on-page.
    MajesticSEO har utvecklats mycket den senaste tiden. Dels kan du submitta nya domäner, plugin till Chrome och möjlighet att enkelt exportera statistik till excel/Docs.
    http://blog.majesticseo.com/developm...-majestic-seo/

    Tycker dock att ahref är på många sätt presenterar datan på ett enklare sätt.

    Jag använder SEOquake som plugin till Chrome för snabb analys.

  4. #4
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Använder MozBar för Chrome för snabba checkar. DA/PA etc.
    Ahrefs för Länkcheckar. WebmasterTools och OpensiteExplorer som dubbelcheck ibland. Har du mycket tid att lägga kan du köra MajesticSEO också, men jag föredrar Ahrefs. Ahrefs eller Majestic som primär tool är det som gäller, vilket av dom spelar mindre roll.
    SEOMoz om du tar dig tid att lägga upp kampanjerna i deras tool, annars är det meningslöst. De har en del schyssta features där om man lägger upp allting korrekt.
    Screaming Frog om du behöver köra en ordentlig genomgång av en sida, men SEOMoz ger dig ofta exakt samma information.

    För egna sidor använder jag SEOMoz och Ahrefs som mina topp2 mest använda tools, för konkurrenter är det Ahrefs och Screaming Frog.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Fick någon annan sänkt trafik from 17 november?
    Av qmikali i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-12-18, 15:04
  2. Fick PR på 1 dag
    Av Martin_G i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-17, 23:19
  3. Vilka .asia fick ni?
    Av Gabriel K i forum Domänen
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 06:44
  4. Gjorde en back link kontroll och fick mig ett gott skratt..
    Av Sundream Estate i forum Länkbygge
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 22:40
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-22, 09:49