Resultat 1 till 6 av 6

Hur stänger jag av kommentarsfunktionen i WP?

  1. #1
    Göran Jacobsons avatar
    Göran Jacobson Göran Jacobson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    35
    Hallå igen, gott folk!

    Jag håller som ni säkert redan vet vid det här laget för första gången i mitt liv på med att bygga satellitsajter i Wordpress åt en stor kund. Jag har ju fått så jättefin hjälp av er andra tidigare när jag har kommit med mina frågor av nybörjarkaraktär och nu har jag stött på ytterligare ett sådant problem som jag hoppas att någon kan ge mig tips om hur jag klurar ut. Grejen är att kunden vill att jag ska inaktivera kommentarsfunktionen på sajterna och jag fattar inte hur man gör det. Kan någon av er ärrade WP-proffs förklara för mig hur man gör så att besökare inte ska kunna lämna kommentarer på en WP-sajt?

    Tack på förhand... Göran

  2. #2
    Fredrik-Erikssons avatar
    Fredrik-Eriksson Fredrik-Eriksson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    106
    Gör som så att när du klickar på sidor eller inlägg till vänster i adminmenyn så får du fram listan med dina inlägg alt sidor. Under varje inlägg finns en knapp "snabbredigera". Klicka på den och bocka sedan av rutan för "tillåt kommentarer".

  3. #3
    Göran Jacobsons avatar
    Göran Jacobson Göran Jacobson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    35
    Tackar och bockar så mycket för hjälpen. Nu fick jag till det. Kunden är nöjd. Det är jag med.

  4. #4
    snulles avatar
    snulle snulle är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    81
    Citat Ursprungligen postat av Göran Jacobson Visa inlägg
    Hallå igen, gott folk!

    Jag håller som ni säkert redan vet vid det här laget för första gången i mitt liv på med att bygga satellitsajter i Wordpress åt en stor kund. Jag har ju fått så jättefin hjälp av er andra tidigare när jag har kommit med mina frågor av nybörjarkaraktär och nu har jag stött på ytterligare ett sådant problem som jag hoppas att någon kan ge mig tips om hur jag klurar ut. Grejen är att kunden vill att jag ska inaktivera kommentarsfunktionen på sajterna och jag fattar inte hur man gör det. Kan någon av er ärrade WP-proffs förklara för mig hur man gör så att besökare inte ska kunna lämna kommentarer på en WP-sajt?

    Tack på förhand... Göran
    Det brukar gå att stänga av kommentarfältet men tror det kan variera från olika teman hur det ser ut angående mycket. Ibland ser det lite märkligt ut då det står kommentarer avstängd

  5. #5
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Glöm inte att stänga av det under Inställningar > Diskussion och inte enbart på publicerade artiklar.

  6. #6
    presidentofgalaxys avatar
    presidentofgalaxy presidentofgalaxy är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    Det finns också ett plugin som heter disable comments.
    Expandtalk.se - sökmotoroptimering och Adwords

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-01, 09:54
  2. Hur stänger man ner för underhåll på bästa sätt?
    Av robbanf i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 00:37
  3. Så stänger du av Googles Personliga sökning
    Av Magnus-SEO i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-21, 10:17