Resultat 1 till 2 av 2

Redircet eller inte vid byte av forumplattform?

  1. #1
    Tauers avatar
    Tauer Tauer är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    20
    Har haft en forumplattform på en sajt som fungerat rätt dåligt, den har inte fått mycket söktrafik och varit onödigt krånglig. Ändå har en hel del trådar skapats.

    Jag har nu flyttat över allt innehåll på forumet till min nya forumlösning, alltså har alla gamla trådar och inlägg kommit in i den nya lösningen.

    Då det gamla forumet inte tillfört så mycket i varken trafik eller bra ranking i Google undrar jag om jag bör redirecta de gamla URL:erna från det gamla forumet, till motsvarande trådar i det nya forumet? Det kräver en del manuellt arbete, och min fråga är väl om det är negativt att kanske helt enkelt radera allt det gamla helt?

  2. #2
    Partos avatar
    Parto Parto är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    13
    Citat Ursprungligen postat av Tauer Visa inlägg
    Har haft en forumplattform på en sajt som fungerat rätt dåligt, den har inte fått mycket söktrafik och varit onödigt krånglig. Ändå har en hel del trådar skapats.

    Jag har nu flyttat över allt innehåll på forumet till min nya forumlösning, alltså har alla gamla trådar och inlägg kommit in i den nya lösningen.

    Då det gamla forumet inte tillfört så mycket i varken trafik eller bra ranking i Google undrar jag om jag bör redirecta de gamla URL:erna från det gamla forumet, till motsvarande trådar i det nya forumet? Det kräver en del manuellt arbete, och min fråga är väl om det är negativt att kanske helt enkelt radera allt det gamla helt?
    Det är ganska marginellt tror jag, har du tid skulle jag nog göra det.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. www eller inte www?
    Av Nicko i forum Optimering
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2011-07-24, 16:18
  2. Satellitsajter med länkar eller 301 redircet?
    Av GustavK i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-27, 18:18
  3. kategorisering eller inte?
    Av John Ivarsson i forum Domänen
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-31, 01:59
  4. www. eller inte? (Wordpress)
    Av goo i forum Domänen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 19:39
  5. Bindestreck eller inte?
    Av Pablo i forum Domänen
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 08:38