Resultat 1 till 6 av 6

Fråga angående olika placeringar

  1. #1
    HLRHJALPENs avatar
    HLRHJALPEN HLRHJALPEN är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    30
    Hej

    Tänkte höra era åsikter angående vilka placeringar som ger besökare på sökmotorerna. Jag anlitar idag ett SEO företag för att nå första sidan på följande sökord: HLR utbildning (800-900 sökningar/månad), HLR utbildning stockholm (28 sökningar) och HLR instruktör (100 sökningar).

    Jag har sagt att jag vill att vi ska satsa på top 3 med de 2 senare sökorden eftersom det är få sökningar på dessa.

    HLR utbildning däremot satsar vi på top 10.

    Jag har förstått att första platsen tar majoriteten av alla besökare och en tionde plats enbart någon procent.

    Det blev inte direkt någon fråga av detta nu när jag fick det skrivet. Det känns ganska självklart att jag bör satsa på en högre placering även på första sökordet.
    Senast redigerat av HLRHJALPEN den 2013-03-31 klockan 18:16.

  2. #2
    Sundream Estates avatar
    Sundream Estate Sundream Estate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Marbella, Spanien
    Inlägg
    170
    Efter ha kontrollerat lite så ska du endast gå för ordet; HLR utbildning och gå med the long tail på de övriga orden. Du kan ganska enkelt ta en topp 1-3 placering på HLR utbildning på 2-4 månader. Du skall endast betala för en bra on-page och när du har nått en topp 1-3 placering med sökordet HLR utbildning enligt min mening, (resultat betalning som mina kunder har).

  3. #3
    HLRHJALPENs avatar
    HLRHJALPEN HLRHJALPEN är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    30
    Ok, intressant. Vi har haft problem med att hålla oss på första sidan med HLR utbildning i cirka 6 månader sedan vi tog oss in där.

    Vad innebär resultat betalning mer specifikt? Just nu betalar jag hela tiden.

    Jag har märkt att jag genom att skapa sidor via n.nu kan nosa på och till och med ta mig in på första sidan med ovanstående sökord (utan att bygga länkar).

    Men generellt är det alltid en topp 1-3 (5?) placering som man ska satsa på och allt under är slöseri? Eller hur resonerar ni?

    Citat Ursprungligen postat av Sundream Estate Visa inlägg
    Efter ha kontrollerat lite så ska du endast gå för ordet; HLR utbildning och gå med the long tail på de övriga orden. Du kan ganska enkelt ta en topp 1-3 placering på HLR utbildning på 2-4 månader. Du skall endast betala för en bra on-page och när du har nått en topp 1-3 placering med sökordet HLR utbildning enligt min mening, (resultat betalning som mina kunder har).

  4. #4
    Sundream Estates avatar
    Sundream Estate Sundream Estate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Marbella, Spanien
    Inlägg
    170
    Jag kan bara svara för mig så jag inte trampar någon av mina kollegor på tårna, vi jobbar olika inom seo-bransch med våra kunder.

    Resultat betalning: Det är viktigt att ligga högt uppe på förstasidan på Google, enligt alla undersökningar som görs regelbundet så får webbsajterna på platserna 1-4 cirka 85% besök, platserna 5-8 cirka 30% besök och platserna 9-10 cirka 15% besök.

    Många av mina kunder börjar betala först när de kommer upp på första sidan.

    Platsering 9-10 på första sidan på Google x/månad.
    Platsering 5-8 på första sidan på Google x/månad.
    Platsering 1-4 på första sidan på Google x/månad.

    Det innebär att jag måste jobba bra med ditt/dina nyckelord för att tjäna pengar, ett vinn/vinn för oss båda.

    //Lennart

  5. #5
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Citat Ursprungligen postat av Sundream Estate Visa inlägg

    Resultat betalning: Det är viktigt att ligga högt uppe på förstasidan på Google, enligt alla undersökningar som görs regelbundet så får webbsajterna på platserna 1-4 cirka 85% besök, platserna 5-8 cirka 30% besök och platserna 9-10 cirka 15% besök.


    //Lennart
    85+30+15 = 130%

    Hur kommer alla undersökningar fram till det?!

  6. #6
    Sundream Estates avatar
    Sundream Estate Sundream Estate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Marbella, Spanien
    Inlägg
    170
    Citat Ursprungligen postat av torkel Visa inlägg
    85+30+15 = 130%

    Hur kommer alla undersökningar fram till det?!

    Som du vet om du hade tänkt till, så klickar folk oftast på mera än ett företag/produkt m.m. på första sidan

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Olika placeringar i Google
    Av mindphaser i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-15, 10:37
  2. En fråga angående duplicate
    Av Micke i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-07, 09:25
  3. Fråga angående serp och länkbygge
    Av Johnz i forum Länkbygge
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2011-12-03, 14:18
  4. Fråga angående värdet på en inlänk.
    Av Niklas Aronsson i forum Länkbygge
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-26, 01:50
  5. Olika placeringar på dag och kväll/natt
    Av Maria S i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 20:25