Resultat 1 till 4 av 4

Google visar inte längre 10 sökresultat per sida?

  1. #1
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Har senaste veckan märkt av ett lite udda fenomen vid flera tillfällen. För vissa sökningar får jag bara upp 3-4 organiska sökresultat. Ovanför dessa presenteras 2-3 "sponsrade sökresultat", likaså under...

    Har G något på gång? Har aldrig märkt av detta tidigare...

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Har varit så ett tag (några månader) med lite olika variationer. Ser att en del företagsnamn ger totalt sju träffar på första sidan som exempel.

    Är väl ett sätt för Google att öka sina intäkter genom klick.

  3. #3
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Har ju faktiskt sett det tidigare vill jag minnas nu, speciellt angående företagsnamn...

    Vad som jag upplevt senaste veckan, och som jag stör mig på, är att jag nu bara får upp 3-4 sökträffar för relativt långa sökfraser. Alltså när jag verkligen försöker använda google för att hitta svar på något invecklat. I det avseendet tycker jag alltså att google fungerar betydligt sämre, eller åtminstone presenterar sökresultaten betydligt sämre. När jag sitter och jobbar och behöver hitta lite relevant info så vill jag ju inte ha en sida med 7 sponsrade länkar med irrelevant skräp.

    Om man skulle google på "ikea", för att ta ett exempel, så hade det väl varit ok med färre resultat, men detta är något annat.

    Alla stormakter brukar ju gå i graven förr eller senare när de vuxit sig alltför stora, romarriket, sovjet, google härnäst?

  4. #4
    AndersIvars avatar
    AndersIvar AndersIvar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    207
    När någonting bli klassat som varumärke i Googles ögon så blir det sju sökresultat vid direkta sökningar på varumärket. Gissar på att syftet är att man snabbare skall hitta rätt när man söker direkt på varumärke.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Adsense visar inte längre relevant...
    Av Mattias67 i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-02-28, 22:36
  2. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-10-24, 14:45
  3. Google Keyword Tool visar inte vanliga ord.
    Av Hertig i forum SEO-verktyg
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-10-18, 23:48
  4. Analytics visar inte Cpc som trafikkälla
    Av Maltie i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-30, 16:47
  5. Inte längre indexerad? adwords
    Av craj i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 15:09