Resultat 1 till 5 av 5

Dålig inlänk - Hur blir vi av med den

  1. #1
    RickyDollars avatar
    RickyDollar RickyDollar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    19
    Hej,

    Tittade i googles verktyg för webbansvariga och vilka inlänkar vi hade till sidan..

    Då har vi fått en inlänk som handlar om "Top Sex Web Sites" fast vår sida handlar om sport och speltips.

    Vår sida heter svensktspel.. och finns med på den här sidan.. Jag antar att det påverkar vår sida negativt.. Kan det vara en konkurrent så gör det här?

    topsexweb.com/svensktspel.nu

    Går det att bli av med inlänken eller tror ni att den är av mindre betydelse?

    /Rickard
    Senast redigerat av Urban G den 2013-04-22 klockan 11:33. Anledning: Inte skall vi väl länka dit då?

  2. #2
    RickyDollars avatar
    RickyDollar RickyDollar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    19
    Ber om ursäkt för det, länken alltså, tänkte mig inte för..

    Citat Ursprungligen postat av RickyDollar Visa inlägg
    Hej,

    Tittade i googles verktyg för webbansvariga och vilka inlänkar vi hade till sidan..

    Då har vi fått en inlänk som handlar om "Top Sex Web Sites" fast vår sida handlar om sport och speltips.

    Vår sida heter svensktspel.. och finns med på den här sidan.. Jag antar att det påverkar vår sida negativt.. Kan det vara en konkurrent så gör det här?

    topsexweb.com/svensktspel.nu

    Går det att bli av med inlänken eller tror ni att den är av mindre betydelse?

    /Rickard

  3. #3
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Någon enstaka länk lär inte ha alltför stor (negativ) betydelse,

    http://support.google.com/webmasters...answer=2648487

    Ska man tolka google bokstavligt så skall du alltså inte göra någonting alls i detta fallet. Men intressant att höra lite kommentarer från proffsen här också...

    Om någon vill skada din ranking avsiktligt hade de säkerligen gjort desto mer än att lägga till en enda skräplänk (eller så vet de inte bättre...)

  4. #4
    monkey businesss avatar
    monkey business monkey business är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    120
    Sidan du hänvisar till är en sida med auto-genererat innehåll. Det finns tusentals liknande sidor vars syfte är att ranka på ditt domännamn och liknande söktermer. Din sida har förmodligen kommit med av "misstag" då den huvudsakligen riktar in sig på sidor av erotisk karaktär. Inget att oroa sig över.

  5. #5
    RickyDollars avatar
    RickyDollar RickyDollar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    19
    Tack så mycket för era svar..

    Citat Ursprungligen postat av monkey business Visa inlägg
    Sidan du hänvisar till är en sida med auto-genererat innehåll. Det finns tusentals liknande sidor vars syfte är att ranka på ditt domännamn och liknande söktermer. Din sida har förmodligen kommit med av "misstag" då den huvudsakligen riktar in sig på sidor av erotisk karaktär. Inget att oroa sig över.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Dålig konvertering .. feedback grabbar?
    Av Olof86 i forum E-handel och konverteringsoptimering
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-03-12, 14:09
  2. 'Relevanta sökord: Dålig' - Varför?
    Av Hansen i forum Google AdWords
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-21, 08:52
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-19, 12:11
  4. Dålig ranking på vissa sökord - vad göra?
    Av Mikeymike i forum Länkbygge
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 23:21
  5. URL:en, bra eller dålig?
    Av Kaliningradcity i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 18:13