Resultat 1 till 15 av 15

Säljes:Blast, byggande av länkar med ankare

  1. #1
    kacehas avatar
    kaceha kaceha är inte uppkopplad Avstängd
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    6
    300 direkta länkar till webbsida

    • 300 unika domäner
    • Inklusive cirka 100 PR 1+ domäner
    • Varje länk innehar ett ankare
    • Alla länkar syns för Google bottar
    • En fullständig rapport av sammanräkning
    • Några sorter av skripter
    • Rapporten ska pingas under 5 dagar
    • Till 5 ord
    • Till 5 webbadresser
    • Genomförandetid till 7 dagar


    Pris: 200 kronor

    Inom ramen för beställda tjänsten får Du:
    • Garanterade länkar med ett ankare till domänen
    • Länkar till din websida från vår tjänst är omringda med text
    • Dessutom ska alla sådana profiler pingas under 5 dagar från och med tillhandahållande av rapporten för att öka nivå av indexreglering


    Kostnad av 1 länk omringd med text är bara 0,66 öre


    Om Du har en ny domän, informera mig gärna i meddelandet – en sådan tjänst förbereder jag på ett annat sätt.

  2. #2
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Det hade nog varit bättre om ingen länk sågs av Google bot

    Detta luktar låg kvalitet (spam) lång väg - extra attraktivt nu innan nästa Pingvin.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Och här blev jag tvungen att lägga ned ett inlägg av kaceha. Påhopp och regel 2 var väl det minsta där. Någon annan moderator får väl titta på det och se om det skall upp igen.

    Kritiken som Fredrik har är helt befogad. Tror man att man får kvalitetslänkar för 66 öre styck så är man helt fel ute. Ren konsumentupplysning det Fredrik skrev.

  4. #4
    kacehas avatar
    kaceha kaceha är inte uppkopplad Avstängd
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    6
    varför gjorde du bort mitt inlägg? : )
    Senast redigerat av Urban G den 2013-05-03 klockan 23:47.

  5. #5
    kacehas avatar
    kaceha kaceha är inte uppkopplad Avstängd
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    6
    hehehe, OK Jag ser det är allt vad du kan göra - ta bort. Sanningen svider.

  6. #6
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Det är inte omöjligt att personer som är oinsatta i SEO lockas av ett sådant erbjudande. Jag antar att med ett sådant pris per länk så skapas länkarna per automatik - sådana länkar har en tendens att skada mer än vad de gör nytta.

    Undantaget skulle vara någon som är väldigt medveten om vad de sysslar med men de kommer isf ändå att ignorera det jag skrev och kontakta dig.

    Eftersom reglerna på SEO-forum inte hindrar dig från att posta dessa erbjudanden (svårt att dra en gräns) tycker jag det hamnar naturligt hos användare att höja en varningens finger om det behövs. Jag hade iofs inte behövt använda sarkasm för det, men det ligger tyvärr lite i min natur
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  7. #7
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Efter ännu ett inlägg av kaceha som förutom att det bryter mot regel 2 bland annat även är en form av hot mot Fredrik och mig, (dock inte fysiskt) så avslutas hans aktivitet här tills andra moderatorer gjort sin bedömning.

  8. #8
    Michael Åstmars avatar
    Michael Åstmar Michael Åstmar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Smålandsstenar
    Inlägg
    92
    Bra att ni moderatorer rensar ut bland dynghögar som förstör för oss som jobbar seriöst.
    Seo för tillverkningsindustrin genom 0371.se och GnosjoRegion.se

  9. #9
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Det kanske inte behövs, men jag vill ändå visa mitt fulla stöd till modereringen / avstängningen här. Detta är ganska exakt den sortens människor som med "sin kunskap" förstör för SEO's och vårt rykte.
    Billiga skräplänkar som garanterat inte ger något långsiktigt värde för köparen, och som i värsta fall kan få sidan att bli bestraffad.
    Jag vet inte hur många hemsidor jag har fått ta hand om som haft denna sortens länkar och hamnat i diverse filter eller i värsta fall blivit svartlistade, men det är tillräckligt många för att jag inte ska vilja att fler råkar ut för det.

    Plussar även rykte på dig Fredrik, tack för att du hjälpte till att poängtera hur dålig idé detta är. Sen kunde jag gett dig ytterligare plus för följande "Jag hade iofs inte behövt använda sarkasm för det, men det ligger tyvärr lite i min natur" för just användandet av sarkasm är en mycket uppskattad feature hos mig

  10. #10
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Jag instämmer med Fredrik, Urban och Niklas.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  11. #11
    bbdoughs avatar
    bbdough bbdough är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    12
    Jag tycker man inte helt ska avfärda länkar som skapas automatiskt.

    Jag har sparat tusentals timmar med hjälp av program som gör just detta och tycker det är idiotiskt att bygga länkar manuellt (förutom med hjälp av blog networks såklart).

    Det är tydligt att jag gör SEO på ett helt annat sätt än många här, men det är väl de som är lite charmen med detta också :-)

    Google har ingen aning om man gör något manuellt eller med hjälp av programvara. Att skriva en artikel och manuellt posta den på en sida är lika mycket eller lika lite värt som att du använder ett program för att åstadkomma exakt samma sak. Skillnaden är att jag med hjälp av programvara kan göra allting 1000x snabbare och sen fokusera min tid på viktigare saker.

    Däremot ska man naturligtvis som någon påpekade här vara noga så att du inte skickar länkar av låg kvalité med hjälp av dessa programvaror, men ser du till att inte göra det så tycker jag personligen det bara är bortkastad tid att göra saker manuellt. (obs! youtube filmer verkar vara lite annorlunda. jag skickar det mesta mot mina youtube filmer och dem verkar ranka för allt jag vill att dem ska ranka för)

  12. #12
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Finns en samsyn bland oss som arbetar seriöst med SEO om den här typen av länkar.

    Och tror man att du riskfritt och med kvalitet kan köpa länkar för 66 öre styck så arbetar du knappast med affärskritiska webbplatser.
    Utan snarare med webbplatser av liknande kvalitet som länkarna.

    Intressant att du som ny här dessutom anonym vet att det fungerar och arbetar så.
    Du måste nog inse att din trovärdighet än så länge är mycket begränsad här i forumet.

  13. #13
    bbdoughs avatar
    bbdough bbdough är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    12
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Finns en samsyn bland oss som arbetar seriöst med SEO om den här typen av länkar.

    Och tror man att du riskfritt och med kvalitet kan köpa länkar för 66 öre styck så arbetar du knappast med affärskritiska webbplatser.
    Utan snarare med webbplatser av liknande kvalitet som länkarna.

    Intressant att du som ny här dessutom anonym vet att det fungerar och arbetar så.
    Du måste nog inse att din trovärdighet än så länge är mycket begränsad här i forumet.
    Missförstå mig rätt... jag försökte inte på något sätt säga att folk ska köpa det här paketet (jag utgår ifrån att det heller inte är möjligt med tanke på att han är bannad). Det jag försökte säga var att länkar skapade automatiskt inte på något sätt behöver vara av dålig kvalité.

    Har alltid jobbat i USA men för några månader sedan gjorde jag ett litet experiment och försökte slå mig in på den svenska marknaden inom en hyfsat tuff niche. Nu har jag flertalet #1 positioner och en...ptja..hyfsat hög sökvolym på dem flesta (allt är väl relativt). Inga länkar är skapade manuellt utan alla är skapade automatiskt. Så visst går det med automatiska länkar...

    Däremot är jag alltid öppen för en diskussion och om du sitter inne på information som säger att google kan avläsa om länken är placerad manuellt eller automatiskt får du gärna hänvisa mig dit.

    Och visst har du rätt i att jag är ny här... men jag har jobbat med sökmotorsoptimering ett bra tag nu. Jag är inte ute efter att göra ett namn för mig själv här i Sverige. Jag tycker det bara är intressant att se litegrann hur vissa av er jobbar här i Sverige, och jag hoppas kanske kunna lära mig ett och annat nytt av er och hur ni jobbar samtidigt som jag kan få dela med mig av mina erfarenheter och vad som fungerar för mig till er.

  14. #14
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Länkprofiler som består i stor skala av forumsignaturer, kommentarsspam i bloggar, insprängda svenska ankartexter i engelska nonsenstexter, sitewidelänkar bland några hundra andra, etc.
    Brukar kunna straffa sig rätt så ordentligt.
    Och är heller ingen metod att bygga länkar på till kunder. Att göra det och även föreslå kunder de metoderna är synnerligen oseriöst och riskabelt.

    Vill man chansa med egna webbplatser så visst. Kan fungera bra men kan också slå fel ordentligt.

    Behövs knappast någon specialkunskap att känna till riskerna och dess effekter. Har man försökt hjälpa kunder som på eget bevåg provat de där optimeringsmetoderna så inser man riskerna.

  15. #15
    bbdoughs avatar
    bbdough bbdough är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    12
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Länkprofiler som består i stor skala av forumsignaturer, kommentarsspam i bloggar, insprängda svenska ankartexter i engelska nonsenstexter, sitewidelänkar bland några hundra andra, etc.
    Brukar kunna straffa sig rätt så ordentligt.
    Och är heller ingen metod att bygga länkar på till kunder. Att göra det och även föreslå kunder de metoderna är synnerligen oseriöst och riskabelt.

    Vill man chansa med egna webbplatser så visst. Kan fungera bra men kan också slå fel ordentligt.

    Behövs knappast någon specialkunskap att känna till riskerna och dess effekter. Har man försökt hjälpa kunder som på eget bevåg provat de där optimeringsmetoderna så inser man riskerna.
    Det du beskriver med kommentarspam i bloggar, sitewidelänkar bland hundra andra orelaterade länkar osv är low quality länkar och jag håller med dig om att det inte är någon metod att bygga länkar på om man har seriösa kunder.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länkar säljes
    Av barthan i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-27, 15:46
  2. länkar säljes
    Av Tobias i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 09:50
  3. länkar säljes pr4
    Av baggen i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-25, 15:07
  4. PR4 länkar säljes
    Av Princip i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 15:50