Resultat 1 till 3 av 3

Någon vill köpa min EMD - vad ta betalt?

  1. #1
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Jag har blivit kontaktad av en person som frågar om jag vill sälja en domän jag registrerat. Jag tolkar det som en helt seriös förfrågan. Personen presenterar sig utförligt etc, och frågar hur mycket jag kan tänka mig sälja den för. (Det är inget mail på "googletranslate-engelska" där de vill ha mina bankuppgifter...)

    Domännamnet är relaterat till behandling för en viss sjukdom ("disease"treatment.com).

    Termen har c:a 4000 sökningar per månad enligt google keywords.

    Domänen är vilande, jag hade eventuellt tänkt att använda den till en satellit, men det var för ett halvår sedan. Nu kan jag mer om SEO och det finns bättre alternativ. Domänen är så att säga inte värd speciellt mycket för mig.

    Frågan är alltså vad jag ska föreslå som pris?

    Hur hade ni gått tillväga?

  2. #2
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Be den potentiella köparen att komma med ett bud. Den som initierar måste ta första steget och sätta ett utgångspris. Därefter kan du enkelt avgöra om det är värt att lägga mer tid på eller ej.

  3. #3
    sesams avatar
    sesam sesam är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av Stefan Nilsson Visa inlägg
    Be den potentiella köparen att komma med ett bud. Den som initierar måste ta första steget och sätta ett utgångspris. Därefter kan du enkelt avgöra om det är värt att lägga mer tid på eller ej.
    Gammal tråd, så sakfrågan är väl passé. Generellt däremot ska man alltid ta chansen att ge första budet. Säger du X tusen och de hade tänkt sig hundralappar, så kanske du får ett motbud med fyra siffror.

    Intressant även i motsatta läget, då man får erbjudande att köpa en (relevant) domän. Även då är det bra att ge första budet och sätta en ram för förväntningarna.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Någon som vill köpa bil?
    Av Anders Granström i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 00:47
  2. Någon som vill byta länkar med 10st PR4 sidor
    Av Photolinks i forum Länkbyten
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 18:10
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 15:09
  4. Hett tips! Någon som vill tjäna en slant?
    Av Jim Westergren i forum Sökordsanalys
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2006-10-01, 15:56