Resultat 1 till 2 av 2

Hur påverkar kommentarer till blogginlägg ranking?

  1. #1
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Har inte funderat på detta tidigare, men har på senare tiden lyckats få några bloggposter att ranka väldigt bra och därav har de fått många läsare och även kommentarer. Eller så har de först fått kommentarer och därefter så sakteliga börjat ranka högre?!

    Har under tiden pysslat med on-page, länkbygge och annat så nu undrar jag lite vad som är hönan och ägget.

    Är antalet kommentarer till ett blogginlägg, och deras innehåll en faktor som påverkar rankingen nämnvärt? Hur i så fall?

    Mellan tummen och pekfingret, vad är i så fall "bra kommentarer" ur SEO synpunkt. Vill jag så att säga se 10 långa kommentarer, eller 100 korta etc etc...?

    Finns det någon risk att man påverkar SEO för ett inlägg negativt med blogkommentarer på något sätt?

    Någon somhar koll?

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Angående dina frågor, tänk inte för mycket på det. Överanalysera inte SEO'n när det är andra saker som är viktigare.
    Du säger "Vill jag så att säga se 10 långa kommentarer, eller 100 korta etc etc...?"

    Du vill förstås, eftersom du har en blogg, se 100 kortare kommentarer. Du vill att folk ska ge dig respons, spinn vidare på det istället. Skriv bra, sprid bloggposterna på ett bra sätt. Fundera på hur du kan marknadsföra dig ytterligare. Sitta och fundera på optimala kommentarer ur ett SEO perspektiv känns liiiiite overkill.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-05-22, 15:03
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-10-18, 15:20
  3. Inlänkar till undersidor - påverkar det huvuddomänen?
    Av montgomery i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-23, 10:57
  4. Antal interna länkar till en sida påverkar ranking?
    Av Tony Bolero i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-14, 23:46
  5. Påverkar registrering till adsense min rank?
    Av trig338 i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 19:49