Resultat 1 till 5 av 5

Har fått helt fel Innehållsökord indexerade av Google

  1. #1
    Froddes avatar
    Frodde Frodde är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    17
    Jag råkade skicka en Wordpress-sajt, full med en massa portfolie-exempelsidor etc, till Google för indexering. Google tyckte om all fin latinsk text och lade 20 ord i-topp i i Google Webmaster tools >> Innehållssökord. De riktiga sökorden ligger under dessa.

    Jag har nu tagit bort dessa exempelsidor, kategorier etc och skickat upp sitemapen igen till Google. Men latinhärvan ligger kvar, kanske krävs lite mer än en massa 404or som nu återstår efter dessa. Ska jag kanske sätta noindex på de borttagna sidorna? Eller något annat jag kan göra?

    Så här surt det ut och fortsätter Google Webmaster tools >> Innehållssökord:

    Innehållssökord
    Sökord Relevans
    1. adipiscing
    2. amet
    3. sed
    4. lorem
    5. sit
    6. nam
    7. euismod

    Tips mottages tacksamt!
    Klantiga hälsningar.

  2. #2
    logics avatar
    logic logic är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    56
    Det tar väldigt lång tid för Google Webmaster Tools att få en bra bild av vilka sökord du tycker är viktiga. Innehållssökord ger en hint av vad Google tror.

    Ju äldre din sajt blir desto bättre uppfattning får Google, så håll ut så ska du se att listan förändras sakta men säkert!

    En av mina sajters absolut viktigaste sökord fanns inte med på listan förrän efter tre månader, och är ännu inte högst upp efter ett drygt år.

    Slutsats: Du behöver egentligen inte göra så mycket för att påverka listan. Jobba med att förbättra innehållet och användarvärdet på din sajt istället.

    Lycka till!
    Senast redigerat av logic den 2013-06-17 klockan 15:38. Anledning: Lade till ett stycke.

  3. #3
    Froddes avatar
    Frodde Frodde är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av logic Visa inlägg
    Det tar väldigt lång tid för Google Webmaster Tools att få en bra bild av vilka sökord du tycker är viktiga. Innehållssökord ger en hint av vad Google tror.

    Ju äldre din sajt blir desto bättre uppfattning får Google, så håll ut så ska du se att listan förändras sakta men säkert!

    En av mina sajters absolut viktigaste sökord fanns inte med på listan förrän efter tre månader, och är ännu inte högst upp efter ett drygt år.

    Slutsats: Du behöver egentligen inte göra så mycket för att påverka listan. Jobba med att förbättra innehållet och användarvärdet på din sajt istället.

    Lycka till!
    Tack för lite input. I Webmaster Tools finns det ju både verktyg för "ta bort sidor" och no index sidor. Inget av dessa som kan skynda på att få bort eländet?

  4. #4
    logics avatar
    logic logic är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    56
    Nej, mixtra inte med de funktionerna. Risken är att du råkar radera sidor ur Googles index och fördröja din klättring i SERPen!

  5. #5
    Froddes avatar
    Frodde Frodde är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av logic Visa inlägg
    Nej, mixtra inte med de funktionerna. Risken är att du råkar radera sidor ur Googles index och fördröja din klättring i SERPen!
    Är helsugen på att mixtra lite därinne, men okej, går o tar en kaffe istället. Tack för input Logic!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-05-21, 16:35
  2. Straffad och fått svar från Google, vad gör jag nu?
    Av olsson i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-01-06, 12:19
  3. Problem att få sidor indexerade i google...
    Av Guitarkalle i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 10:10
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 11:14