Resultat 1 till 7 av 7

Lämpligt pris på en PR6 länk?

  1. #1
    Inga-Lills avatar
    Inga-Lill Inga-Lill är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    3
    Hej!

    Vad vore ett lämpligt pris att ta för följande på en snappad PR6:

    Kunden får själv skriva och mejla in ett blogginlägg min 100 ord med max 2 länkar (ankarlänkar om man önskar) (2 url/2 nyckelord) som postas på första sidan där den verkliga PR6 ranken ligger. Bloggen är inte nischad utan ämnesrelevans skapas genom respektive artikel.

    Pris per månad?

    Hur många utgående länkar är det bäst att begränsa bloggen till för att det överhuvud taget ska vara värt det för köparen?

    Antar att priset är beroende av antalet utgående länkar också? Just nu finns det endast en artikel/2 länkar.

    Har några av er någon idé om detta?

  2. #2
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    Genom att låta bloggen vara generell (ej ämnesinriktad) attraherar du såklart en större kundkrets. Det behöver absolut inte vara fel, men kanske kan du tjäna ännu mer på att nischa den mot samma inriktning den hade innan. Då kommer i stort sett alla gamla inlänkar vara relevanta för den nya bloggen. En riktigt stark och nischad blogg kommer också göra att länkköpare blir mer villiga att betala mer, förutsatt att den passar för länkar till sajter i konkurrensutsatt bransch. För att höfta till med en uppskattning så tror jag du får 2-3 ggr så mycket för en länk på en nischad blogg jämfört med en generell.

    Jag tror ganska många skulle betala bra för en länk från t.ex. en ekonomiblogg som har PR6 där allt annat i länkprofilen också der bra ut.

    Tänk också på innehållets kvalitet. Jag skulle kräva minst 300 ord per inlägg för att undvika allt för "tunna" sidor.

    När det gäller prissättningen tycker jag du ska ta betalt per år. Det minskar din administration och gör att du får ett högre lägstapris.
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

  3. #3
    gallans avatar
    gallan gallan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    3
    hej Inga Lill,

    Tror säkert att Du fått en del svar nu om priset.
    Har en del välskrivna artiklar på 250-300 ord med ämnen som kärlek samt sexleksaker.
    Sajten som länkarna leds till är [modererat] samt kanske [modererat] samt [modererat]
    Hör gärna av Dig angående års eller kvartalspriset.

    Med vänlig hälsning
    bengt
    Senast redigerat av Urban G den 2013-07-06 klockan 15:16. Anledning: Regel 1

  4. #4
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Din snappade PR6 saknar kraft om den inte har med ämnet att göra. Är de befintliga länkarna tematiserade kring "Broadway musikaler" så får inte din sexleksakskund något värde alls, bara negativ effekt. Jag törs sätta pengar på att den inte kommer att vara PR6 utan PR2 i max två veckor efter att att du aktiverat din snappade domän. Det är bättre att snappa flera domäner som inte har för hög PR, men bra relevans. Google har svårare att nollranka sånna domäner. Allt över PR4 är högrisk, enligt mig.

    Dina utgående länkar viktas beroende på vad de leder till. Miljöpariets partipolitik eller SMS-lån?

    Om du vill tjäna pengar på SEO(?) så är mitt råd att du snappar ett gäng PR3or och tematiserar dem och länkar mjukt mot nyregistrerade .se.
    Har du 25st .se domäner med 5000 unika ord var samt minst PR1 eller mer inom en viss nisch så är det guld värt och du närmar dig möjligheten att tjäna pengar.

    Har du en snappad PR6-domän med "Hotell i thailand" och tror att den ska boosta "Ekologiska barnkläder" så kommer det bli problem :-)

    mvh Anders

  5. #5
    gallans avatar
    gallan gallan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    3
    Hej Anders,

    Tack för jättebra intressant information i ämnet.
    Hoppar in med två andra frågor också;
    Har aktiva domäner t.e.x [modererat] som Google envisas att den ska vara Engelsk så att den visas med översättning.
    All är korrekt ställt i webmaster, pekar på Sverige i koden lang="se" samt 99% Svenska ord i sajten har du nåt tips för detta ?

    Fråga 2; Att länka lite mellan egna sajter inom samma ämne på samma hotell är det ok ?

    Medvänliga hälsningar
    Bengt
    Senast redigerat av Urban G den 2013-08-16 klockan 00:04. Anledning: Regel 1

  6. #6
    Inga-Lills avatar
    Inga-Lill Inga-Lill är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    3
    Hej Bengt! Tack för ditt intresse, men vill tyvärr inte ha sexleksaksartiklar på min sida. Som sagt, tack i alla fall.

    Inga-Lill

  7. #7
    Inga-Lills avatar
    Inga-Lill Inga-Lill är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    3
    Tack till Wedholm och Anders Tibbling för era upplysande svar, uppskattas mycket. Jag förstår detta lite bättre nu. Ursäkta min sena respons.

    Inga-Lill

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lämpligt projekt för nybörjare köpes
    Av MrRoth i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-07-30, 23:05
  2. pris för seo?
    Av barje47 i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-01, 20:34
  3. Vad är ett rimligt pris?
    Av Erik Bergman i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-08-19, 18:52
  4. Pris ide på sida med inkomst?
    Av Max i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 07:37
  5. Vad ska jag ta för pris?
    Av Jimmy i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 17:37