Resultat 1 till 2 av 2

Länkbyten.se

  1. #1
    Skuriss avatar
    Skuris Skuris är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    15
    Hej!

    Detta är mitt första inlägg här, och jag tänkte börja med att presentera ett projekt som jag håller på med.

    Jag har utvecklat en slags länkkatalog fast med några fördelar gentemot en traditionell länkkatalog som jag ser det:

    • Alla länkar får en egen sida där man kan lägga upp en beskrivning med upp till tre externa länkar – En s.k. länkartikel.
    • Man behöver inte länka tillbaka till Länkbyten.se från samma sida som man vill skapa länk till. (Möjliggör trevägsbyten)
    • Mer exponering i katalogen tack vare både taggar och kategorier.
    • Exponering även på externa sajter (ett länknätverk) inom rätt kategori. Det finns sidor inom flera olika nischer.
    • Alla inlägg läggs även ut på sidans twitterflöde med taggarna omgjorda till hashtags och en direktlänk till den inskickade sidan.
    • Möjlighet att kommentera på länkartiklar.


    Nu återstår att jobba med att optimera de sidor som ligger i länknätverket. (Det finns en plan för alla dessa sidor och de kommer ha en helt egen agenda + att de kommer visa länkar)

    Att använda dessa länkar på sin egen sida/blogg kommer även göras till en wordpress-widget som jag hoppas att några kommer vilja fylla ut sina bloggar med. Man får i widgeten välja antal länkar som skall visas och i vilken kategori.

    Vad tror ni om detta projekt? Tänker jag rätt eller är jag ute och cyklar?

    Jag är tacksam för all input och feedback jag kan få.

    Nu gäller det bara att få folk att hitta dit också och börja använda katalogen också.

    Mvh
    Senast redigerat av Skuris den 2013-06-29 klockan 10:35. Anledning: Följer reglerna nu. :)

  2. #2
    Legendaryzs avatar
    Legendaryz Legendaryz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Hofors
    Inlägg
    30
    Jag skulle lagt upp en av mina sidor där men jag ogillar att man måste länka till er sajt :/

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. länkbyten
    Av Tobias i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-27, 16:57
  2. Länkbyten
    Av Gabriel K i forum Länkbyten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-02, 19:24
  3. Länkbyten
    Av Peder Molin i forum Länkbyten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 22:02
  4. Länkbyten
    Av Joel Falck i forum Länkbyten
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 03:36