Resultat 1 till 4 av 4

Flerbutikssystem duplicate?

  1. #1
    Peppes avatar
    Peppe Peppe är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    7
    Hej

    Har en webshop i textalk och de erbjuder flerbutikssystem dvs alla artiklar läggs över från butiken av toppnivå till andra butiker. Dessvärre kan man inte ändra texten på artiklarna utan de blir samma i alla butiker. Jag tror detta kan påverka min huvud shop seo mässigt då artiklarna inte har en unik text (duplicate?)

    Enligt textalk så kommer detta inte bli duplicate eller påverka placeringarna, de säger de löst problemet. Jag undrar förstås hur man kan kringgå duplicate om alla artiklar i flera butiker har samma text. Vad anser ni om detta?


    Tacksam för svar

  2. #2
    AndersIvars avatar
    AndersIvar AndersIvar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    207
    Om dom kör canonical mellan de olika domänerna så är det ingen fara, jag har inte koll på deras multishop-system men jag skulle tro att det är så dom gör det. Det gör ju i sin tur att varorna i de andra butikerna inte kommer synas i sökresultaten men det kanske inte är det viktigaste om dom bara skall vara ett komplement i en butik med i för övrigt andra varor.

  3. #3
    Peppes avatar
    Peppe Peppe är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    7
    Stämmer bra de kör canonical svårt att greja placeringar med en sån shop antar jag.

  4. #4
    AndersIvars avatar
    AndersIvar AndersIvar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    207
    Ber om ursäkt för sent svar, men ja precis, det blir ju lite problematiskt minst sagt. Men skall du bara ha dom som komplement till en shop som för övrigt har relaterade produkter så kan det ju vara lönt även om du inte rankar med dom, som merförsäljning tänker jag då.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Duplicate content
    Av Fredrik Lundahl i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-24, 18:12
  2. Duplicate links
    Av Favazza i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-21, 12:02
  3. Duplicate Content
    Av StefanBergfeldt i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-28, 13:47
  4. Duplicate content
    Av johant i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 20:31
  5. ssl och duplicate
    Av mazada i forum Optimering
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 20:06